Loading...
en

Hvad tænker jer der allerede har en Model S

Kristian70k
Kristian70k Oct 10 '14

Skal i sælge og opgradere til den nye 4WD eller tager i den danske typografi med sindsro og ligger jeres lid til at de 300 + hyppere kan trække jer op af de forskellige bakker? jeg har selv fastholdt min P85 der kommer i starten af december.. forventer at den bil i sig selv vil ændre mit forhold til biler generelt.. :)

Hookmaker
Hookmaker Oct 10 '14

Tjaaa, jeg er ærligt talt lidt i tvivl hvad jeg vil med min, det er jo en super bil, og der kommer altid noget der er nyere og større, men HVIS jeg havde en P85 i bestilling ville jeg 100% sikker ringe til Tesla nu og ombestille til en P85D. Uden tøven. Det er da den vildeste bil overhovedet, og har man 8-900K til en P85 så bør 100-200K da ikke være noget problem...;-)

Men for dem der gerne vil købe brugt, SÅ kommer der over den næste måned eller 2 ganske sikkert en del flere til salg, og flest P85/P85+ - idet der er mange af dem der har denne der går efter det største, og helt sikkert vil skifte. Og der er ingen tvivl om at priserne nok vil gå en del ned på dem.

The Forum post is edited by Hookmaker Oct 10 '14
krabbe
krabbe Oct 10 '14

overvejer om jeg skal opgradere fra S85 til S85D.

men det er svært, og vide så længe der ikke er styr på priserne. (så afventer lidt endnu)  har bestilt levering til April. (har Talt med Tesla idag og jeg kan godt vente et stykke tid før jeg beslutter mig.

der er dog et ekstra issue i Sverige. når du køber ny bil herovre, indgår der normalvis 3 års halv forsikring i bilprisen.

(dvs. man skal selv betale den lovpligtige ansvar, mens Bilproducenten betaler kasko delen)

denne praksis, er tilført alle bestillinger efter d. 16 september. ( men prisen er også steget med 25.000 på en model S85 og 35.000 på en P85 ) jeg bestilte min i august.

men da mit forsikringsselskab tager 3500 for den lovpligtige forsikring. og 7200 for kasko. vil det gi en merudgift på forsikringsdelen på ca. kr. 14.000,-  for 3 år.  så det skal jeg også lige ligge oven i. for ifølge Tesla kan jeg ikke bare tilføje og betale for D opdateringen. men min bestilling skal slettes og laven en ny :(

Lauer
Lauer Oct 10 '14

Min er lige afsendt fra fabrikken i tirsdags, så nu fanger bordet. Jeg har også ventet mange måneder og vil snart ud og køre i den. Man kan jo altid vente på den nyeste teknologi.

Men hvis jeg havde bestilt inden for de sidste 2 måneder, så havde jeg skiftet til P85D, ingen tvivl om det. Men når jeg spørger mig selv hvad jeg får ud af det, så kan jeg ikke forsvare det. 

Vil dog ikke udelukke at jeg bytter den til en P85D inden for det næste år.

Boski
Boski Oct 10 '14
Hej Lauer. Sådan har jeg tænkt hele livet, har altid villet ha det fedeste legetøj og da jeg blev ældre, altid den bedste bil. Tænk på dem der altd skal ha den nyeste iPhone eller den nyeste BMW. Det er en dyr livsstil! Der kommer altid en ny model, vær tilfreds med den du har bestilt og glæd dig.
Werge
Werge Oct 11 '14
Her er valget desværre nemt, for jeg har "heldigvis" ikke råd til en P85D, selvom den ser for vild ud. Så jeg er bare super glad for alt det nye lir der kommer på min S60.
Bestilte 30. juni, og den har nu stået i produktionskø nogle uger, så det lyder til jeg er heldig at få alt det nye med.
Har aldrig glædet mig så meget til jul :-) og for første gang er jeg lidt glad for vi var så langtid om at bestille.
Kristian70k
Kristian70k Oct 11 '14

jeg har som sagt levering af en P85 i december.. og kan sagtens se at den nye 4WD er utrolig fed.. tror ikke man kan sige at hvis man har brugt 800.000 på en P at man så let kan toppe den med 200.000.. jeg er af den opfattelse at jeg har købt verdens fedeste bil... før i går var det topmodellen.. nu er det stadig top modellen med to hjultræk.. hvis man har brug for 4 hjuls er den option der.. men mener mere den flirter med det tysk marked.. tror det er den han lovede de ville få med deres top på de 250 km.. bonus for mig er at min kommer med de fleste opdateringer.. nok ikke bremser etc.. men de vigtige :)

MartinPedersen
MartinPedersen Oct 11 '14

112.000kr står der på tesla hjemmeside, det er mange penge for 1 sek på 0-100 tiden =)

T3S7A
T3S7A Oct 11 '14

112.000kr er prisen for Dual drive på P85D, dertil kommer at man skal have andre obligatorisketing for at få Dual drive. Hvis man ikke påtænker dem i forvejen, er prisen meget mere end 112.000kr 

TheBoss
TheBoss Oct 11 '14

Min konfiguration af Tesla 85D koster 693.750:

Tech-pakke
Parkeringssensor/Tågelygte/Autopilot pakke
Blå metallic
Lædersæder
4-hjulstræk
- Inge service
- Ingen dobbeltlader

Med P85D ville prisen for samme pakke være 917.550. Så mere end 200k ekstra.

Kristian70k
Kristian70k Oct 11 '14

ja det er sku mange penge.. derfor vælger jeg klart ikke at skifte.. mit behov er slet ikke til den helt store dreng.. jeg er klart tilfreds med den P85 der kommer:) 

Kristian70k
Kristian70k Oct 11 '14

ja helt sikkert :) det er en bil der matcher dit nickname :) men forestil dig jeg har ventet siden august på i min verden den perfekte bil.. fordi der kommer en bil der kan lidt mere er min for mig jo stadig perfekt.. var forskellen 50.000 i stedet for 150.000 kunne jeg måske finde på det.. men må indrømme den er totalt overdim. for mig.. det er P85 allerede.. så jeg er bare endnu en tilfreds kommende tesla ejer :)