Til gengæld forhøjes bundfradrag fra 40.000 til 70.000,Fradraget er 77.500 kr. og 40% afgift i 2020. I 2021 er det 0 kr. og 65% afgift. En markant stigning hvis det holder.
Hvis du først planlægger at købe i efteråret 2020, så klap hesten. Afgifterne har det med at være fleksible ;-)
Allerede nu er der lager biler holdende, således at vælger du en gængs model, så kan du få den på få uger, nogengange få dage.
Hvis du derimod er brændt varm på en rød med hvid kabine, så kan det godt være du skal vente et par måneder.
Et fif kunne være at dukke op i butikken de sidste 14 dage af et kvartal, der er de tilsyneladende til at snakke med ang. priserne. Der kan du efter sigende måske scoore 10-20.000 på prisen i kvartals afslutningen.
Haha : ) Ja tak for tippet. Der kan ske meget i løbet af næste år. Men hvis det holder med afgifterne, så stiger M3 voldsomt i 2021. God dag.Hvis du først planlægger at købe i efteråret 2020, så klap hesten. Afgifterne har det med at være fleksible ;-)
Allerede nu er der lager biler holdende, således at vælger du en gængs model, så kan du få den på få uger, nogengange få dage.
Hvis du derimod er brændt varm på en rød med hvid kabine, så kan det godt være du skal vente et par måneder.
Et fif kunne være at dukke op i butikken de sidste 14 dage af et kvartal, der er de tilsyneladende til at snakke med ang. priserne. Der kan du efter sigende måske scoore 10-20.000 på prisen i kvartals afslutningen.
Der er ingen tegn på at TM3 eller el-biler kommer til at stige markant. Så ro på :)
Altså, de gældende regler siger, at i 2021 stiger afgiften til 65% og bundfradraget bortfalder. Der er altså alt andet lige udsigt til en markant prisstigning i 2021.
Men mon ikke politikerne kommer til "fornuft" og i sidste øjeblik vedtager endnu en lappeløsning, der (midlertidigt) ændrer afgifterne, så vi også kan købe elbiler i 2021 uden at blive flået?
Med det nuværende salg af elbiler vil det tage ca. 300 år, inden vi er oppe på 1 mio. elbiler i DK. Og så længe holder selv en elbil vel næppe?
Der er ingen tegn på at TM3 eller el-biler kommer til at stige markant. Så ro på :)I 2021 koster en SR Plus 503.500 kr. (pris nu 380.000 kr.). Prisen i 2022 bliver 551.000 kr. Hvis afgiftsaftalen holder... Det er jo det glade vanvid.
Det vil jeg håbe. En stigning på ca. 123.500 kr. på SR Plus billigste model, er helt grotesk.Der er ingen tegn på at TM3 eller el-biler kommer til at stige markant. Så ro på :)Altså, de gældende regler siger, at i 2021 stiger afgiften til 65% og bundfradraget bortfalder. Der er altså alt andet lige udsigt til en markant prisstigning i 2021.
Men mon ikke politikerne kommer til "fornuft" og i sidste øjeblik vedtager endnu en lappeløsning, der (midlertidigt) ændrer afgifterne, så vi også kan købe elbiler i 2021 uden at blive flået?
Med det nuværende salg af elbiler vil det tage ca. 300 år, inden vi er oppe på 1 mio. elbiler i DK. Og så længe holder selv en elbil vel næppe?
Altså nuværende afgift regler bliver jo sikkert lavet om igen. Der er ingen sikker side, hvis du har behov og lyst til bilen så køb den, ellers lad være, regn ikke med at du kan lave penge på afgift stigninger.
Er der nogen der ved eller kan bekræfte at en Tesla Model 3 LR AWD cirka vil koste det samme indtil udgangen af 2020 som den gør nu?Køb den senest 31/12-20. Men hold øje med om politikerne ændrer noget. Jeg er selv i samme situation - ville gerne have ventet til 2023 da det vil passe fint med at min nuværende bil skal sælges. Men køber ultimo 2020 hvis ikke der sker ændringer.
I 2019 er afgiften på 20% og bundfradrag 40.000 kr.I 2020 stiger afgift til 40% - men bundfradrag ryger også op til 77.500. Dvs. At man cirka vil skulle betale 2.5 k mere ift. nu?
Kan nogen bekræfte dette? Eller skal man købe inden udgangen af 2019 for at være på den "sikre side".
Jeg kan se, at man i hvertfald ikke skal købe i 2021 og frem, såfremt politikerne ikke ændrer aftalen.
Er der nogen der ved eller kan bekræfte at en Tesla Model 3 LR AWD cirka vil koste det samme indtil udgangen af 2020 som den gør nu? I 2019 er afgiften på 20% og bundfradrag 40.000 kr. I 2020 stiger afgift til 40% - men bundfradrag ryger også op til 77.500. Dvs. At man cirka vil skulle betale 2.5 k mere ift. nu? Kan nogen bekræfte dette? Eller skal man købe inden udgangen af 2019 for at være på den "sikre side". Jeg kan se, at man i hvertfald ikke skal købe i 2021 og frem, såfremt politikerne ikke ændrer aftalen.Regnestykket er mere kompliceret end det. Jeg har lige modtaget en LR AWD som tilsyneladende var pålagt ca 6800kr afgift. Baseret på det estimerer jeg at afgiften i 2020 vil være ca 16000kr på samme bil. Men Tesla ændrer jo ofte priserne på deres biler hvilket selvfølgelig vil påvirke afgiften. En prisændring på 1000kr burde betyde en ændring på 300kr i afgiften i 2019 og 600kr i 2020. Det er også uklart hvad den nuværende regering kan finde på: de vil gerne fremme el-biler men deres kernevælgere køber næppe mange Tesla'er
Er der nogen der ved eller kan bekræfte at en Tesla Model 3 LR AWD cirka vil koste det samme indtil udgangen af 2020 som den gør nu? I 2019 er afgiften på 20% og bundfradrag 40.000 kr. I 2020 stiger afgift til 40% - men bundfradrag ryger også op til 77.500. Dvs. At man cirka vil skulle betale 2.5 k mere ift. nu? Kan nogen bekræfte dette? Eller skal man købe inden udgangen af 2019 for at være på den "sikre side". Jeg kan se, at man i hvertfald ikke skal købe i 2021 og frem, såfremt politikerne ikke ændrer aftalen.Køb den senest 31/12-20. Men hold øje med om politikerne ændrer noget. Jeg er selv i samme situation - ville gerne have ventet til 2023 da det vil passe fint med at min nuværende bil skal sælges. Men køber ultimo 2020 hvis ikke der sker ændringer.
Hmm okay. Så jeg behøver ikke at "rush" og købe det 31/12-19 - men kan vente til ultimo-2020 med ro i sindet? :D
Det var mere hvis afgiftstigningen ville have en stor effekt på bilens samlede pris i 2020 ift. 2019.
F.eks hvis den røg fra 449.000 til 500.000 i 2020 - så er det jo 50k ud af vinduet for den samme bil.
Altså nuværende afgift regler bliver jo sikkert lavet om igen. Der er ingen sikker side, hvis du har behov og lyst til bilen så køb den, ellers lad være, regn ikke med at du kan lave penge på afgift stigninger.
Det har aldrig været min hensigt. :)
Jeg vil bare ikke betale 550-600k for en bil jeg kan få til 450k i 2019.
Tesla'en skal være en bil jeg beholder i mindst 10 år - og gerne længere hvis den holder.
Det er rimelig sikkert at vente et par måneder endnu. Med Teslas pris justeringer er der vel ingen der ved hvad prisen er. Hvis det er en hvid performance model du drømmer om, så bestil den nu, den kan næppe blive billigere og bliver sikkert justeret op igen.
Det kan da godt ske at den nye regering giver nye rabater, fastfryser nuværende osv. det er nok mere sandsynligt end at de hæver prisen. De er jo lidt i et dilemma, de ønsker mere beskatning men billigere elbiler, jeg har på fornemmelsen at vi ikke kommer til at se afgiftfritagelse på alle elbiler, men de mindste bliver nok fritaget, jeg tror ikke nuværende regering ser Tesla som en miljø bil, men en blærerøv/rigmands bil incl Model 3. Jeg tror ikke vi får norske forhold med moms fritagelse, jeg betalte knap 10.000 i registreringsafgift på min LR AWD, Teslas egen prisjustering hopper og danser meget mere, så hvis du ved at du vil have en og har råd samt behov, ville jeg nok bare få den bestilt. Men du kan jo også vente på Model Y hvis den passer bedre til behov, traditionen tro kommer der nok nogle Model 3 til salg ligesom næste model indføres.
Tvivler på at der er nogen der vil købe Tesla som "investering", mon ikke folk har lært af det der skete sidst? Der var nogen der virkelig brændte fingrene.
Elon siger ellers at man kan tjene bilen tilbage flere gange når der kommer full self driving og den kan køre taxi imens man arbejde og/eller sover :-D
Hej Forum : )Køb 2-3 stykker og håb på at du kan tjene på dem - ganske som ultimo 2015 hvor folk troede der kom fuld afgift på
Med de kommende afgifter taget i betragtning, så har jeg overvejet at købe en Model 3. Så vidt jeg har læst mig frem til, så skal man købe inden udgangen af 2020, hvis man vil undgå registreringsafgift. Er det korrekt? Lidt surt at købe til 50-80.000 kr. dyrere i 2021...
Mvh. Jesper