En trailer er vel heller ikke til pynt? Men blot et praktisk transportmiddel til, hvis man f.eks. skal en tur på genbrugspladsen. Jeg forstår slet ikke, at folk diskuterer det. Er man virkelig så forfængelig, at man ikke kan tåle at blive set med en trailer på krogen? Det væsentlige er vel funktionen, ikke udseendet, de få gange om året, man har brug for at køre med trailer.
Det er smart og praktisk, fedt at det lykkedes at få træk på. Men hold kæft det er grimt :) (ingen trailer pynter på nogen bil...)
Fordi Elbilen udnytter energien væsentlig bedre end en benziner, så bliver den også belastet hårdere når der kommer noget på krogen.
En liter Benzin indeholder vel ca 9,5 kW. Og du kører vel ikke over 10 på literen med trailer. eller ca 1 kW/km.
I en model 3 udnyttes næsten al energi, og det betyder at straks der er større behov så mærkes det hårdere. snit ligger vel på 0,16-018 kWh/km i en model 3.
Du udnytter altså energien ca en faktor 6 bedre i en model 3 kontra en CX5. Det betyder at fordi du skal bruge 1/10 mere benzin for at fremføre din trailer. så svarer det reelt til 0,1 kW. Som er det samme du skal bruge på at trække traileren om det er benzin eller el der er drivmidlet.
MEN 0,1 kW/km ekstra er jo en del når du normalt kun benytter 0,17 kWh/km.
Sådan forstår jeg det i hvertfald. Men er heller ikke tekniker.
Tak for brugbart svar.Fordi Elbilen udnytter energien væsentlig bedre end en benziner, så bliver den også belastet hårdere når der kommer noget på krogen.
En liter Benzin indeholder vel ca 9,5 kW. Og du kører vel ikke over 10 på literen med trailer. eller ca 1 kW/km.
I en model 3 udnyttes næsten al energi, og det betyder at straks der er større behov så mærkes det hårdere. snit ligger vel på 0,16-018 kWh/km i en model 3.
Du udnytter altså energien ca en faktor 6 bedre i en model 3 kontra en CX5. Det betyder at fordi du skal bruge 1/10 mere benzin for at fremføre din trailer. så svarer det reelt til 0,1 kW. Som er det samme du skal bruge på at trække traileren om det er benzin eller el der er drivmidlet.
MEN 0,1 kW/km ekstra er jo en del når du normalt kun benytter 0,17 kWh/km.
Sådan forstår jeg det i hvertfald. Men er heller ikke tekniker.
En trailer er vel heller ikke til pynt? Men blot et praktisk transportmiddel til, hvis man f.eks. skal en tur på genbrugspladsen. Jeg forstår slet ikke, at folk diskuterer det. Er man virkelig så forfængelig, at man ikke kan tåle at blive set med en trailer på krogen? Det væsentlige er vel funktionen, ikke udseendet, de få gange om året, man har brug for at køre med trailer.
Det er faktisk derfor, at en Model S ikke kan fåes med træk krog.
Tesla mener ikke, at bilen skal sælges til det klientel, der kører med anhænger. Det var de første svar jeg fik fra Tesla Holland, da jeg begyndte at interessere mig for Tesla bil som mit nye køretøj.
Fordi Elbilen udnytter energien væsentlig bedre end en benziner, så bliver den også belastet hårdere når der kommer noget på krogen.
En liter Benzin indeholder vel ca 9,5 kW. Og du kører vel ikke over 10 på literen med trailer. eller ca 1 kW/km.
I en model 3 udnyttes næsten al energi, og det betyder at straks der er større behov så mærkes det hårdere. snit ligger vel på 0,16-018 kWh/km i en model 3.
Du udnytter altså energien ca en faktor 6 bedre i en model 3 kontra en CX5. Det betyder at fordi du skal bruge 1/10 mere benzin for at fremføre din trailer. så svarer det reelt til 0,1 kW. Som er det samme du skal bruge på at trække traileren om det er benzin eller el der er drivmidlet.
MEN 0,1 kW/km ekstra er jo en del når du normalt kun benytter 0,17 kWh/km.
Sådan forstår jeg det i hvertfald. Men er heller ikke tekniker.