Loading...
dk

Nogen der er kunder hos EVSE.DK? | Tesla Forum

Ravelin
Ravelin Aug 13 '19

Hej

Abonnementet ser for mig ud til at give mest mening. 

Problemet er at deres hjemmeside er uden anden kontaktmulighed end formular. Derudover ligner den noget der er løgn, så fungerer det?

 

 

MOS
MOS Aug 13 '19

Jeg har været kunde hos EVSE i over 3 år nu. Det har fungeret upåklageligt og jeg kan anbefale dem. Har altid fået refusionen som forventet og de har altid svaret hurtigt på mine henvendelser.

Indrømmet - deres hjemmeside ser lidt discount ud. Men det er måske der, de har valgt at spare, så de kan tilbyde nogle gode produkter til rimelige priser. Personligt har jeg ikke noget problem med det. Så længe det fungerer. Og det gør det.

MOS
MOS Aug 13 '19

De har i øvrigt også en mail-adresse, der står øverst t.h. på hjemmesiden samt en postadresse, der står over kontaktformularen.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 13 '19
jonsiii
jonsiii Aug 13 '19

Jaeh de har da lavet en lille update ifbm. boksen med Tesla-knappen. =) Har selv haft dem siden 2. juni, og der gik et par dage før de svarede på mail (formularen virkede vist ikke helt), men så kørte det ellers. Refusion blevet lovet sidst i Q3, men pengene kom allerede ind på kontoen midt i juli.

bskaarup
bskaarup Aug 13 '19
What he said. Jeg har også været kunde hos dem siden 2015 og det fungerer bare.
JLB
JLB Aug 14 '19
Hvornår kan det bedst svare sig med EVSE fremfor Clever/EON?
KimT
KimT Aug 14 '19

Det er ikke let at svare på.

EVSE er udelukkende opladning i hjemmet, og de forlanger vel ikke at det er en elektriker der skal sætte boksen op (hvis du har kraft i forvejen). Man får 1,03kr/kWh retur

EON/Clever tilbyder både hjemmeladning og ladning ude med deres all-inclusive aftaler. Men det kræver vel stort set min. 8.000,- i etableringsomk., men du får 2,30kr/kWh retur (Eon lidt mere, Clever lidt mindre)

bskaarup
bskaarup Aug 14 '19
Citat fra JLB Hvornår kan det bedst svare sig med EVSE fremfor Clever/EON?

Det er svært at sige da den nye regering ikke har meldt ud mht. afgiften på el brugt til opladning. Hvis de ikke gør noget forsvinder afgiftsfritagelsen til nytår og dermed er evse dømt ude.

Det afhænger også af hvor meget du har behov for at lade ude eller om du forventer at kunne lade det meste hjemme.

For mit eget vedkommende var beregningen simpel. Jeg kan lade langt det meste hjemme så jeg har ikke brug for clever/eon's offentlige standere. Pt. refunderer Clever kr. 2 per kw/t og evse refunderer 1.03.

Så "i store tal" må det være forbrug på over 599 kw/t per måned. Det svarer til ca. 3000 km/måned i en Model 3 inkl. ladetab. Jeg kører omkring det halve så for mig var der ikke tvivl.

Men som jeg startede med at skrive afhænger det helt af hvad regeringen finder ud af i løbet af efteråret. Jeg forventer at de forlænger ordningen, men så længe det ikke er vedtaget er det rent gætværk.

soras
soras Aug 14 '19
Quote from JLB Hvornår kan det bedst svare sig med EVSE fremfor Clever/EON?
Jeg bruger også EVSE. I tilføjelse til bskaarup, så var min overvejelse også, hvad vil der ske hvis refusionsordningen ændres? Hos EVSE køber jeg bare min lader tilbage for de 1000 kr jeg solgte den for. Hos EON og Clever var det vist ikke så simpelt. Du ejer ikke laderen og som jeg husker skulle man også betale for at få den skruet ned og sendt retur til EON. Så du risikerer at stå med en dyr opstart på 8000 kr plus måske et par tusinde for at sige den op og du har stadig ingen lade boks. 
jth
jth Aug 14 '19
Jeg har jordvarme så betaler kun ca 1,35kr/kWh. Besparelsen hos eon/clever ville være marginal hvis de overhovedet vil have mig som kunde (har også solceller). Læg dertil usikkerheden omkring den nuværende ordning som udløber 31/12. 

Jeg har derfor købt egen ladeboks. 
JLB
JLB Aug 15 '19
Citat fra bskaarup
Citat fra JLB Hvornår kan det bedst svare sig med EVSE fremfor Clever/EON?

Det er svært at sige da den nye regering ikke har meldt ud mht. afgiften på el brugt til opladning. Hvis de ikke gør noget forsvinder afgiftsfritagelsen til nytår og dermed er evse dømt ude.

Det afhænger også af hvor meget du har behov for at lade ude eller om du forventer at kunne lade det meste hjemme.

For mit eget vedkommende var beregningen simpel. Jeg kan lade langt det meste hjemme så jeg har ikke brug for clever/eon's offentlige standere. Pt. refunderer Clever kr. 2 per kw/t og evse refunderer 1.03.

Så "i store tal" må det være forbrug på over 599 kw/t per måned. Det svarer til ca. 3000 km/måned i en Model 3 inkl. ladetab. Jeg kører omkring det halve så for mig var der ikke tvivl.

Men som jeg startede med at skrive afhænger det helt af hvad regeringen finder ud af i løbet af efteråret. Jeg forventer at de forlænger ordningen, men så længe det ikke er vedtaget er det rent gætværk.

Super. 
Er det realistisk ned 5km pr kw?
Du skriver jo netop det er inkl. ladetab. 

Jeg vil køre ca. 25.000km om året -+ 2-3.000, og med mit kørselsmønster, er bedste bud at jeg vil lade 95%+ af tiden hjemme, så de får gange, der skal lades udenbys, tænker jeg det går fint med at betale. 


bskaarup
bskaarup Aug 15 '19
Citat fra JLB Er det realistisk ned 5km pr kw? Du skriver jo netop det er inkl. ladetab. 

 Nej der er det nok ikke. Det er nærmere 4 km når vinterkørsel regnes med.

Ice2EV
Ice2EV Aug 15 '19

@bskaarup mener du helt seriøst at en LR AWD kun vil køre 2,5-3 km på en kW om vinteren?

Med rimelig tung fod går den 5,5 siden april.... 12.426 km med forbrug af 183 Wh/km og med aerokapslerne afmonteret de sidste 8.000 km.

bskaarup
bskaarup Aug 15 '19

Er de 183 inkl. ladetab? Min viser ca. det samme hvilket svarer til 210 ink. ladetab. Tesla har ingen varmepumpe så det koster om vinteren. Har naturligvis ikke data fra en vinter i DK i M3. Men 270 om vinteren inkl, ladetab synes jeg ikke lyder usandsynligt. Måske 4,5 km/kwt.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Aug 15 '19
Ice2EV
Ice2EV Aug 15 '19

Øh ladetab? aner jeg ikke en tøddel om. 

MikaelH
MikaelH Aug 15 '19

Du mister ca. 10% i forhold til hvad du ser på elregningen. Der går noget energi til varmetab etc. når du lader bilen. Så hver gang du fylder 100kWh på, så modtager batteriet reelt kun 90kWh. 

Så når du regner energiforbrug ud så skal du huske de 10% :)

jonsiii
jonsiii Aug 15 '19

Jamen så er det nok ikke helt i skoven med de 5 km/kWh hen over et helt år. Jeg fik min M3'er ca. samme tid som Ice2EV, og jeg ligger på ca. 166 Wh/km over 8700 km. Jeg holder mig som regel til de 110 km/t på motorvejen, så det kommer også lidt an på hvordan du kører. Det er dog også incl. en 2000 km tur med 140 på autobahn, så lidt prygl har den da fået.

makrellen
makrellen Aug 17 '19

10 % i ladetab er meget højt sat. Jeg har en måler på i tavlen (og en Webasto lader i garagen) og mit ladetab ligger på mellem 2-3 %. Jeg lader normalt når batteriet er nede omkring de 30 % og lader op til 80 % (med 3 faser 16 A).

moneymaker
moneymaker Aug 17 '19
Jeg har omkring 6-7% tab mellem bimåler i tavlen og så hvad der reelt er kommet i batteriet.
Hpower
Hpower Oct 1 '19
Citat fra JLB
Citat fra bskaarup
Citat fra JLB Hvornår kan det bedst svare sig med EVSE fremfor Clever/EON?

Det er svært at sige da den nye regering ikke har meldt ud mht. afgiften på el brugt til opladning. Hvis de ikke gør noget forsvinder afgiftsfritagelsen til nytår og dermed er evse dømt ude.

Det afhænger også af hvor meget du har behov for at lade ude eller om du forventer at kunne lade det meste hjemme.

For mit eget vedkommende var beregningen simpel. Jeg kan lade langt det meste hjemme så jeg har ikke brug for clever/eon's offentlige standere. Pt. refunderer Clever kr. 2 per kw/t og evse refunderer 1.03.

Så "i store tal" må det være forbrug på over 599 kw/t per måned. Det svarer til ca. 3000 km/måned i en Model 3 inkl. ladetab. Jeg kører omkring det halve så for mig var der ikke tvivl.

Men som jeg startede med at skrive afhænger det helt af hvad regeringen finder ud af i løbet af efteråret. Jeg forventer at de forlænger ordningen, men så længe det ikke er vedtaget er det rent gætværk.

Super. 
Er det realistisk ned 5km pr kw?
Du skriver jo netop det er inkl. ladetab. 

Jeg vil køre ca. 25.000km om året -+ 2-3.000, og med mit kørselsmønster, er bedste bud at jeg vil lade 95%+ af tiden hjemme, så de får gange, der skal lades udenbys, tænker jeg det går fint med at betale. 


Hejsa 

Hvilke løsning valgte du? 
Jeg har samme kørselsbehov på ca 20-25.000km årlig og vil 95% af gangene lade hjemme. 

Får en model 3 til november og vil gerne have ladningen på plads inden :) 

Mvh Lars