Loading...
dk

Topdanmark, Overvågnings system | Tesla Forum

Gyldenvang
Gyldenvang Aug 21 '19
Hejsa

Jeg er ved at gøre klar til at modtage min nye Tesla model 3 her først i september
Jeg er forsikret i Topdanmark. 
Jeg er blevet bedt om, også at få monteret satellit overvågning i bilen, da bilens egen system kan slås fra. 
Jeg har fået tid hos en af de autoriserede værksteder som Topdanmark anbefaler. 
Topdanmark anbefaler et system af mærket DEFA. 
Efter lidt skriveri frem og tilbage med det firma som skal montere gps trackeren, skriver de dette her. 

Vi indbygger ikke DEFA Finder Link i Tesla. Den har for højt et hvilestrøms forbrug. Så den vil gå ind og fejlmelde hele tiden.

Så skal bilen i hvert fald en tur til Tesla efterfølgende. Og have foretaget en ændring med deres testudstyr.

Vi monterer World Track WT600, som monteres perfekt og uden problemer i en Tesla. Det er samme importør, som også forhandler DEFA. Den kan jeg trygt anbefale.

Vi monterede den første Tesla 3 i juni (også en Topdanmark kunde) og kunden var meget tilfreds.

WT600 e r forsikringsgodkendt, men som DEFA Finder Link, så har Topdanmark hidtil i k k e ville betale for alarmcentral delen (= 312,50 kr. årligt)

Importøren oplyser dog, at det er meget tæt på, at Topdanmark vil ændre indstilling til dette.

Er der nogen der har hørt om det samme. ?

Er der nogle der har erfaringer med modellen World track WT600. ?

PeterE
PeterE Aug 21 '19
Jeg har haft DEFA boksen i bilen i et par år nu - uden problemer. Spørg evt Autoskadestuen som monterede min.
Danbra56
Danbra56 Aug 21 '19
Kort proces skift forsikringsselskab med mindre forsikringen er meget lav. Det må være en af de sværeste biler at stjæle på market, hvorfor skal man betale for en masse extraudstyr der er i forvejen, den er da ikke i Ferrari prisklasse.
PeterE
PeterE Aug 21 '19
Husk at forsikringer handler om andet end pris, det handler også om hvor nemt/svært det er af få dækket en eventuel skade. 
MSLFC
MSLFC Aug 23 '19

Jeg skiftede for få måneder siden fra TopDK til FDM/Tryg. Hos FDM kunne jeg ikke komme uden om at have installeret GPS tracker. Det har jeg været lidt sløv til, så først nu taget skridt til at gøre det.

Jeg ringer i forgårs til forsikringen i anden anledning og jeg spørger igen til GPS tracker, hvorefter de siger at FDM/Tryg godkender den GPS tracker der sidder i Teslaer ! Det har jeg så fået på skrift.

Jeg oplevede en OK besparelse fra TopDk til FDM/Tryg selv om det kræver FDM medlemskab.

Ice2EV
Ice2EV Aug 23 '19

Tænker det er bedst lige at klappe hesten med den udgift.

Har fået et tilbud fra TD, hvori der nævnes tracker. MEN der overvejes om der kan laves en undtagelse for en model 3. Ved så ikke om det er min model 3 og fordi mit postnummer er mindre belastet end andet postnummer.

Overvejer om det er den vej vi skal. Men idet fruen er freelance bogholder og derfor administrerer en del forsikringer, så havde hun kontakt til TD i sidste uge, og der var hun nr 1 i køen i 18 minutter.......... Det borger ikke for kundeservicen er prioriteret højt.

Agon
Agon Aug 23 '19

@MSLFC:

Mærkeligt, jeg skiftede netop til FDM fordi LB krævede tracker og har aldrig hørt noget fra FDM om tracker. Og jeg løb lige hurtigt gennem mine betingelser for at sikre mig at der ikke stod noget. Og jeg kunne i hvert fald ikke umiddelbart finde noget.

Er der andre der har hørt det krav fra FDM?

bskaarup
bskaarup Aug 23 '19
Citat fra Agon

Mærkeligt, jeg skiftede netop til FDM fordi LB krævede tracker

Jeg  brokkede mig til LB i sidste uge og fik dem til at indrømme at den indbyggede overvågning i Tesla er nok for LB. Det har jeg efterfølgende fået på mail. Men det stod godt nok i den første police jeg fik og den første telefonpasser jeg talte med påstod det samme. Men så fik jeg fat i en anden som erkendte at Teslas er OK.

Gyldenvang
Gyldenvang Aug 23 '19
Quote from Ice2EV

Har fået et tilbud fra TD, hvori der nævnes tracker. MEN der overvejes om der kan laves en undtagelse for en model 3. Ved så ikke om det er min model 3 og fordi mit postnummer er mindre belastet end andet postnummer.

Overvejer om det er den vej vi skal. Men idet fruen er freelance bogholder og derfor administrerer en del forsikringer, så havde hun kontakt til TD i sidste uge, og der var hun nr 1 i køen i 18 minutter.......... Det borger ikke for kundeservicen er prioriteret højt.

Det vil jeg gerne høre lidt mere om hvis det er i nær fremtid at du får en afklaring. Montering at tracker, har jeg bestilt tid til d. 11 september. 
Det kunne være sjovt hvis du får held med det at Tesla’s egen er ok. Jeg bor også på landet, så håber det går igennem for dig. 
MOS
MOS Aug 23 '19
Teslaer er i forvejen 90% mindre udsatte for tyveri sammenlignet med andre biler. Og selv hvis de bliver stjålet, kan man tracke dem med det indbyggede system. Et eftermonteret satellitovervågningssystem til en Tesla er penge ud af vinduet. Hvis mit forsikringsselskab insisterede på den slags, ville jeg ditche dem på stedet med henvisning til, at de er useriøse.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 23 '19
Gyldenvang
Gyldenvang Aug 23 '19
Quote from MOS Teslaer er i forvejen 90% mindre udsatte for tyveri sammenlignet med andre biler. Og selv hvis de bliver stjålet, kan man tracke dem med det indbyggede system. Et eftermonteret satellitovervågningssystem til en Tesla er penge ud af vinduet. Hvis mit forsikringsselskab insisterede på den slags, ville jeg ditche dem på stedet med henvisning til, at de er useriøse.
Har ikke fået min og min kones nye bil endnu. 
Glæder mig som et lille barn juleaften. 
Kan man ikke sætte en pin kode på, så man ikke kan slå den indbygget fra. Det lyder underligt hvis bare tyven kan sætte sig ind og med to eller tre tryk kan deaktivere den. 
MOS
MOS Aug 23 '19
Man skal indtaste passwordet til sin Tesla account for at slå den indbyggede overvågning fra.
Gyldenvang
Gyldenvang Aug 24 '19
Quote from MOS Man skal indtaste passwordet til sin Tesla account for at slå den indbyggede overvågning fra.
Tak for info. 
Så kommer tyven sgu på arbejde, mit er alen langt.
Rigtig dejligt forum, med masser af god info om både de positive og negative ting. 
Håber ikke at finde fejl på bilen allerede ved  afhentning som nogle skriver. 

Metguy2000
Metguy2000 Aug 24 '19
@MOS som tidligere diskuteret i forum, kræver det blot en jammer for at lukke for kommunikation med Tesla eller en ekstra gps tracker. Hvis tyven først har udstyr til at bryde fob, så har de sikkert også en jammer. Derfor er pin koden et must til MS og MX. Hvordan det forholder sig med M3 ved jeg ikke. Men den bruger vel en nfc som skal helt tæt på inden den virker, og derfor ikke kan fjernaktiveres?
Gyldenvang
Gyldenvang Aug 27 '19
Citat fra Gyldenvang
Quote from Ice2EV

Det vil jeg gerne høre lidt mere om hvis det er i nær fremtid at du får en afklaring. Montering at tracker, har jeg bestilt tid til d. 11 september.  Det kunne være sjovt hvis du får held med det at Tesla’s egen er ok. Jeg bor også på landet, så håber det går igennem for dig. 

Er der sket nyt i sagen, mellem jer og Topdanmark, eller valgte i et andet forsikrings selskab. Jeg har brugt findforsikring.dk, for at få 3 tilbud på bil og hele husstanden. Dette er ca. 14 dage siden og har kun hørt fra Alm brand. Har kun lavet en aftale med deres mand, om et møde lige efter jeg er kommet hjem fra søen. Er der nogen der kender til deres priser til en TM3.  Min banks forsikrings selskab var også ind over, efter jeg havde søgt de 3 tilbud, men de er droppet, da de ville have 16000 kr. for bilen. 
Forummets indlæg er redigeret af Gyldenvang Aug 27 '19
Ice2EV
Ice2EV Aug 27 '19

Vi prøvede også find forsikring da vi fik bilen i april. Det var ca samme pris som hos vores oprindelige selskab. Ca 8200 +/-.

Da vores nuværende efter indregistreringen fremsendte en opkrævning på 10800, var jeg i dialog med FDM om 7900, men idet FDM ikke kunne komme ud af busken inden 14 dage, som vist er fortrydelsesretten. Så måtte vi blive hos vores oprindelige.

Grunden til jeg så har fået noget fra Top Danmark, var fordi jeg havde bilen til glasmager og fik lappet et stenslag, hvorefter han spurgte om ham og fruen måtte få en prøvetur. Selvfølgelig måtte de det. Hun er så assurandør ved Top Danmark og spurte om hun måtte fremsende et tilbud. Hvilket så er modtaget vist samme dag som sidste indlæg. Heri skrev hun at hun var ved at høre om man kunne slippe for GPS'en. Har ikke hørt fra hende siden desangående.