Din 1-fasede UMC kommer aldrig til at kunne lade på 3 faser. Den kan ikke ombygges og adaptere hjælper ikke her. Så du må desværre indse, at købet af den røde adapter er et fejlkøb, som du ikke kan bruge til noget.
Jeg tilslutter mig de ovennævnte svar og vil supplere med, at du jo kan overveje at opsætte en 3-faset, 11 kW væghængt ladeboks derhjemme. Det er ikke meget dyrere end at købe en 3-faset UMC. Fordelen ved ladeboksen er, at den har fastmonteret ladekabel, så det er nemt at sætte stikket i uden at skulle rode med UMC, adaptere og kabler ind og ud af bagagerummet hver gang. Så kan din 1-fasede UMC også få en fast plads i bagagerummet, så du altid har den med ude i byen eller på besøg hos familie/venner og kan bruge den som nødladekabel.
Hvis du beholder den 1-fasede UMC, så vil jeg også anbefale at købe eller bygge en adapter, der går fra rødt han til blåt hunstik. Så kan du vha. denne adapter sætte den 1-fasede UMC til et rødt kraftstik. De røde kraftstik er nok mere udbredte end de blå (bortset fra på campingpladser og havne, hvor de blå er meget almindelige).
Omvendt, hvis du anskaffer en ny 3-faset UMC, så vil jeg anbefale at købe eller bygge en adapter, der går fra blåt han til rødt hunstik. Så kan du også bruge den 3-fasede UMC på et blåt stik, hvis du skulle få brug for det.
I begge tilfælde vil den med sådanne adaptere kun kunne lade på 1 fase med 3,7 kW.
De nævnte adaptere er nemme at bygge selv, hvis man har bare en smule forstand på elektronik. Vejledninger kan findes andre steder her på forum. Ellers koster de ikke ret meget at købe og der findes vist også links, hvis man søger lidt her på forum.