Loading...
dk

Forsikring P85D | Tesla Forum

Niels
Niels Oct 17 '14

Kunne være godt at høre om nogen har hørt/spurgt på forsikring på en P85D

anyone ?

Lasse
Lasse Oct 18 '14

Hej Niels, Jeg har en pris ved topdanmark (uden GPS tracker) på ca. 8000 kr. // Lasse

SimonHN
SimonHN Oct 18 '14
Lasse. Hvordan kan det være uden GPS. Sidst jeg snakket med dem så skulle der GPS i bilen hvis den kom over 650.000 kr hvis jeg husker rigtigt.
Niels
Niels Oct 18 '14

Hej Lasse - godt at høre, tænkte lidt at forsikringsselskaberne endnu ikke var klar til P85D - så jeg har ikke spurgt mit eget om hvad de ny HK har af betydning.

6100Kreiberg
6100Kreiberg Oct 21 '14

Hej Lasse, Har du alle dine forsikringer hos Topdanmark ? og hvor mange km må du køre om året for de 8000 kr. MVH Bjarne

SimonHN
SimonHN Oct 21 '14
Jeg har lige fået tilbud fra TopDanmark i dag på P85D.

De vil mærkeligt nok ha det samme som da jeg spurgte til P85. Tror der er meget uvished om bilen hos forsikringerne.

De vil ha 12.000 kr og kræver GPS overvågning bliver installeret som fremgår af deres godkendt gps tracker liste.
Lasse
Lasse Oct 21 '14

Hej Bjarne, Jeg har alle mine private forsikringer ved Topdanmark Forsikring og Pension. Jeg har tre virksomheder, hvor vi også har alle vores forsikringer (det hjælper nok en del:-) – da jeg først får Bilen til Marts næste år, er det svært at sige den præcise pris. Men jeg forventer den vil være ca. 8000 kr. Jeg må køre 40.000 km.//Lasse

SimonHN
SimonHN Oct 24 '14
Er der nogen der kender en forsikring der vil ta en P85D uden at skulle montere GPS?

Bilen løber desværre på den forkerte side af en mio. Så de fleste vil ha monteret GPS.
cvitting
cvitting Oct 24 '14

@SimonHN. Jamen hvorfor ikke få en GPS monteret - det er da alletiders, hvis den skulle blive stjålet. Jeg ved godt at man kan spore den vis app, men det skader bestemt ikke at have en "second opinion"...

kajakaj
kajakaj Oct 24 '14

Betryggende at nogen konstant holder øje med ens bil - eks. når man er på ferie og bilen står langtidsparkeret i lufthavnen. Man bliver kontaktet omgående hvis bilen flyttes, hvilket Teslas eget gps-system ikke giver besked om. Desuden kan Teslas eget gps-system slås fra, så man ikke kan se den.

SimonHN
SimonHN Oct 24 '14
Når man har sikkerhedspakken bliver man så ikke advaret via Teslas mobil app hvis alarmen går?

Kajakaj. Hvordan kan man blive kontaktet omgående hvis bilen flyttes. Så skal de da vide at du er på ferie og det ikke er dig der flytter den.

Hvis der bliver lavet bestillingsarbejde på at stjæle en tesla. Så kan du være ret sikker på de har en GPS jammer i lommen der bare skal sættes i cigarstikket. De koster ikke det vilde og er let at finde på nettet. ;)
Hookmaker
Hookmaker Oct 25 '14
Yep!
Claus8930
Claus8930 Nov 14 '14

~~Hejsa.

Til alle interesseret, kan jeg informere om, at jeg har indhentet et forsikrings tilbud på en Tesla P85D.

Jeg har i forvejen internet forsikringsselskabet; Next Forsikring

Den årlige pris ender på ca. 10.100,00 kr.

Selvrisiko 20.000 kr.
 Årlig km. kørsel: 25.000 - 35.000 km.
 Dækninger: Ansvar og kasko dækning

Prisen kræver nok at alle forsikringer er samlet i selskabet.

Desuden kan jeg informere om, at jeg er 40 år og har ca. 6 års skadefri kørsel.

nicom
nicom Nov 14 '14
Hvad vil din præmie være hvis det blot havde været en alm p85. Jeg kan se at man online på next.dk kan få præmien (prisen) at vide på s85 og p85 men ikke p85d
T3S7A
T3S7A Nov 17 '14
Citat fra Baronen

Tryg
8819,- for ansvar/kasko med selvrisiko på 6400,-
32 år, bosat i Nordsjælland.

For hvor mange km?  

T3S7A
T3S7A Nov 17 '14

Tænkte det nok. :-) 

Tror ikke man kan holde det under 20K km. Uanset hvor langt man har til og fra arbejde mm. Det er helt umuligt ikke at have lyst til at kører - og kører langt, ture mm. 

Sommerferie mm. giver jo rigtig god mening med kørselv ferie sydpå. 

T3S7A
T3S7A Nov 17 '14

Hehe.. 

Lidt meget med en P85D, som kone bil til 30km tur/retur, og ingen intentioner om at bruge den udover dette.. I må virkelig have god bil som nr. 1. :-)

Uden at jeg skal blande mig i det, men hvorfor så egentlig købe en? Hvorfor ikke "nøjes" med en e-golf, eller Tesla S60, når nu egenskaberne som P85D har, ikke skal bruges? 

Men tror nu stadig ikke på at 20.000km årligt kan holdes, når de 15.000 bliver brugt på arbejds kørsel. Har endnu ikke hørt om nogen som ikke bliver forelsket i måden man kører elbil på, uanset hvad bil man normalt ellers er kommet fra. 

T3S7A
T3S7A Nov 17 '14

Baronen:

Var skam hellere ikke ment sådan. De 15000km, læste jeg som om hun havde til og fra arbejde. 

Min eneste tanke var blot om forsikrings km på 20K var nok. Da jeg læste 15000km kørsel som arbejde, så var der virkelig ikke meget tilbage til sjov :-)   Men selvfølgelig med kun 7000km arbejds kørsel, så er er der et godt stykke til 20000km endnu. 

Det eneste jeg ville med det hele, var egentlig blot, så man fik sammenlignet forsikringer selskabernes priser ens. Så hvis I kom over 20K km, så kommer der en anden pris, så kunne det være andet selskab var billigere, med fri km, eller andre betingelser. 

Mike2810
Mike2810 Nov 24 '14
Forsikringsbud til min P85D
Tryg: de sagde 27-28000 :elitebilist med ingen skader i 25 år. Tryg blev bange for antallet af HK
Alm Brand 16000 med 20000 i selvrisiko billigere ved fuldkunde m/tracker
Alka 10000 m/tracker og fuldkunde
JO
JO Nov 24 '14

Mike2810.

Du kunne prøve købsstæderne, da jeg spurgte rundt var de langt de billigste. Mener at der er et andet opslag her på bloggen.

Sider: 1 2 »