Hvilke selskaber kræver ikke gps sporing i en model 3?
Skal selv have HF Forsikring på min når den lander her om to uger
Ellers er der InsureMyTesla (Codan)
Tryg
----og sikkert mange flere.
Topdanmark...
Jeg kørte hele processen igennem med min assurandør uden snak om satellit overvågning og da jeg så fik policen var der krav
Det brokkede jeg mig over at det virkelig ikke kunne passe at det skulle være på min bil som ikke var en dyr bil (SR+)
Så de har fjernet kravet..
Det er da utroligt! Det virker som om, forsikringsselskaberne prøver at luske det igennem (mht. krav om sporing vha. sattelitovervågning) i håb om, at kunderne enten ikke er opmærksomme på det eller ikke brokker sig. Går den, så går den! Men når kunderne så brokker sig, og evt. argumenterer for, at bilen ikke er særligt dyr og at den i forvejen har indbygget alarm, sattelitovervågning, PIN to drive osv., så kan man åbenbart bare få slettet dette krav.
Det ville klæde forsikringsselskaberne, hvis de på forhånd gør sig klart, om det overhovedet er relevant og nødvendigt med sporing. Og så holdt sig til det. Det virker besynderligt, at man nærmest skal prutte sig til rimelige forsikringsvilkår.
Det er da utroligt! Det virker som om, forsikringsselskaberne prøver at luske det igennem
Den forklaring jeg fik hos LB (da jeg endelig fik fat i en assurandør) var at det er 0-100 km/t tiden (5,6 sek eller under for Tesla) der aktiverer klausulen om sporing i deres system. Han måtte også indrømme at deres system ikke er klar til elbiler på det område.
@bskaarup
Hvorfor i alverden afhænger krav om sporing af accelerationstiden!? Er en hurtigtaccelererende bil ellers sværere at spore? Man kan måske ikke nå at gøre noget, før den er accelereret væk?!?
Det virker som et besynderligt kriterium at diskriminere ud fra.
@bskaarup
Er der statistisk belæg for at påstå, at hurtigtaccelererende biler bliver stjålet oftere end andre biler? Og at det netop er accelerationstiden og ikke andre egenskaber såsom luksus, samlerobjekt, at bilen er unik, værdi på det sorte marked, omsættelighed af reservedele, hvor nemme de er at bryde ind i osv., der er årsagen?
Det er den gode gamle klassiker om samvariation vs. årssagssammenhæng.
En hurtig bil er vel mere attraktiv for eventuelle lysky personer... F.eks. som flugtbil efter en forbrydelse eller blot til "joyriding".
@bskaarup
Er der statistisk belæg for at påstå, at hurtigtaccelererende biler bliver stjålet oftere end andre biler? Og at det netop er accelerationstiden og ikke andre egenskaber såsom luksus, samlerobjekt, at bilen er unik, værdi på det sorte marked, omsættelighed af reservedele, hvor nemme de er at bryde ind i osv., der er årsagen?
Jeg kender til 2 tyverier af RS6'ere der efterfølgende aften har været brugt som flugtbiler ved rambuktyverier og så efterladt. I begge tilfælde havde bilerne været 'overvåget' af tyvene fra nabo ejendomme og ståjlet mens ejeren og familie sov, kun nøgle til bilen taget. Bilerne havde været kørt hårdt, men ellers helt ok.
Findes der noget statistik over antal stjålne Tesla'er i Danmark?
Under antagelse af at det pt ikke er muligt at hacke sig ind i en TM3, så må den være meget svær at stjæle, da det kræver "nøglen". I modsætning til biler med keyfob som jo efterlades i en jakke eller på køkkenbordet, så har de fleste deres mobil tæt på sig hele døgnet.
Findes der noget statistik over antal stjålne Tesla'er i Danmark?
Under antagelse af at det pt ikke er muligt at hacke sig ind i en TM3, så må den være meget svær at stjæle, da det kræver "nøglen". I modsætning til biler med keyfob som jo efterlades i en jakke eller på køkkenbordet, så har de fleste deres mobil tæt på sig hele døgnet.
Nu behøver man jo ikke hacke en Model 3 eller Tesla for den sags skyld. Det er jo 'bare' at få fat i en ejers log ind informationer, og lur mig om ikke hovedparten af de password der bruges er i den meget usikre ende, da den typiske ejer nok ikke benytter password managers og 40+ karakter password med store og små bogstaver, tegn og tal.
En simpel phishing øvelse kan nok skaffe en målrettet tyv det han har behov for.