Loading...
dk

Forsikring uden gps sporing | Tesla Forum

Falslev
Falslev Sep 12 '19

Hvilke selskaber kræver ikke gps sporing i en model 3?

PulsedriverDK
PulsedriverDK Sep 12 '19

Skal selv have HF Forsikring på min når den lander her om to uger
Ellers er der InsureMyTesla (Codan)
Tryg
----og sikkert mange flere.

PeterE
PeterE Sep 12 '19
Tjah, GPS sporingen gør at du bliver ringet op af deres alarmcentral hvis du kører galt - det vil jeg nu ikke undvære :)
Falslev
Falslev Sep 12 '19

Tak PulsedriverDK.

PeterE hvilke gps sporing benytter du?

PeterE
PeterE Sep 12 '19
DEFA - monteret af Autoskadestuen. 
bskaarup
bskaarup Sep 12 '19
Runa kræver det heller ikke
Ravelin
Ravelin Sep 17 '19
Der er jo allerede gps sporing indbygget. Kan man bare hive simkortet ud på en eller anden måde?
NBO
NBO Sep 17 '19

Sønderjysk forsikring kræver heller ikke GPS sporing :)

voersaa
voersaa Sep 17 '19

FDM forsikring (Tryg) kræver heller ikke sporing installeret.

Franke
Franke Oct 2 '19

Topdanmark...

Jeg kørte hele processen igennem med min assurandør uden snak om satellit overvågning og da jeg så fik policen var der krav 

Det brokkede jeg mig over at det virkelig ikke kunne passe at det skulle være på min bil som ikke var en dyr bil (SR+) 

Så de har fjernet kravet..

MOS
MOS Oct 2 '19

Det er da utroligt! Det virker som om, forsikringsselskaberne prøver at luske det igennem (mht. krav om sporing vha. sattelitovervågning) i håb om, at kunderne enten ikke er opmærksomme på det eller ikke brokker sig. Går den, så går den! Men når kunderne så brokker sig, og evt. argumenterer for, at bilen ikke er særligt dyr og at den i forvejen har indbygget alarm, sattelitovervågning, PIN to drive osv., så kan man åbenbart bare få slettet dette krav.

Det ville klæde forsikringsselskaberne, hvis de på forhånd gør sig klart, om det overhovedet er relevant og nødvendigt med sporing. Og så holdt sig til det. Det virker besynderligt, at man nærmest skal prutte sig til rimelige forsikringsvilkår.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 2 '19
bskaarup
bskaarup Oct 2 '19
Citat fra MOS

Det er da utroligt! Det virker som om, forsikringsselskaberne prøver at luske det igennem

Den forklaring jeg fik hos LB (da jeg endelig fik fat i en assurandør) var at det er 0-100 km/t tiden (5,6 sek eller under for Tesla) der aktiverer klausulen om sporing i deres system. Han måtte også indrømme at deres system ikke er klar til elbiler på det område.

MOS
MOS Oct 2 '19

@bskaarup

Hvorfor i alverden afhænger krav om sporing af accelerationstiden!? Er en hurtigtaccelererende bil ellers sværere at spore? Man kan måske ikke nå at gøre noget, før den er accelereret væk?!?

Det virker som et besynderligt kriterium at diskriminere ud fra.

bskaarup
bskaarup Oct 2 '19

@MOS En hurtigt accelererende bil er mere attraktiv at stjæle.

MOS
MOS Oct 2 '19

@bskaarup

Er der statistisk belæg for at påstå, at hurtigtaccelererende biler bliver stjålet oftere end andre biler? Og at det netop er accelerationstiden og ikke andre egenskaber såsom luksus, samlerobjekt, at bilen er unik, værdi på det sorte marked, omsættelighed af reservedele, hvor nemme de er at bryde ind i osv., der er årsagen?

Det er den gode gamle klassiker om samvariation vs. årssagssammenhæng.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 2 '19
bskaarup
bskaarup Oct 2 '19

@MOS Ingen anelse. Jeg videregiver bare den forklaring jeg fik hos LB. Høj pris på bilen og/eller lav 0-100 tid ville aktivere krav om sporing.

henrik_dk
henrik_dk Oct 2 '19

En hurtig bil er vel mere attraktiv for eventuelle lysky personer... F.eks. som flugtbil efter en forbrydelse eller blot til "joyriding".

P85DK
P85DK Oct 2 '19
Citat fra MOS

@bskaarup

Er der statistisk belæg for at påstå, at hurtigtaccelererende biler bliver stjålet oftere end andre biler? Og at det netop er accelerationstiden og ikke andre egenskaber såsom luksus, samlerobjekt, at bilen er unik, værdi på det sorte marked, omsættelighed af reservedele, hvor nemme de er at bryde ind i osv., der er årsagen?

Jeg kender til 2 tyverier af RS6'ere der efterfølgende aften har været brugt som flugtbiler ved rambuktyverier og så efterladt. I begge tilfælde havde bilerne været 'overvåget' af tyvene fra nabo ejendomme og ståjlet mens ejeren og familie sov, kun nøgle til bilen taget. Bilerne havde været kørt hårdt, men ellers helt ok.

jth
jth Oct 2 '19

Findes der noget statistik over antal stjålne Tesla'er i Danmark?

Under antagelse af at det pt ikke er muligt at hacke sig ind i en TM3, så må den være meget svær at stjæle, da det kræver "nøglen". I modsætning til biler med keyfob som jo efterlades i en jakke eller på køkkenbordet, så har de fleste deres mobil tæt på sig hele døgnet.

P85DK
P85DK Oct 3 '19
Citat fra jth

Findes der noget statistik over antal stjålne Tesla'er i Danmark?

Under antagelse af at det pt ikke er muligt at hacke sig ind i en TM3, så må den være meget svær at stjæle, da det kræver "nøglen". I modsætning til biler med keyfob som jo efterlades i en jakke eller på køkkenbordet, så har de fleste deres mobil tæt på sig hele døgnet.

Nu behøver man jo ikke hacke en Model 3 eller Tesla for den sags skyld. Det er jo 'bare' at få fat i en ejers log ind informationer, og lur mig om ikke hovedparten af de password der bruges er i den meget usikre ende, da den typiske ejer nok ikke benytter password managers og 40+ karakter password med store og små bogstaver, tegn og tal. 

En simpel phishing øvelse kan nok skaffe en målrettet tyv det han har behov for.

Sider: 1 2 »