Loading...
dk

Hvor langt har I kørt hidtil? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Sep 12 '19

Hej

Har selv rundet 15.000 km. 

Er der nogen der er flyttet ind i vognen og har trillet rigtigt langt. I så fald, kan I give info om holdbarhed på de leverede 18" Michelin sommer dæk.

Har nemlig et ekstra sæt liggende, og overvejer om jeg får brug for dem sidst på næste sæson, eller om jef skal fyre dem af. At de bliver 15 måneder gamle går nok. Men bliver de 36 måneder inden de kommer på, så er det bedre der er nogen andre der får glæden af dem, inden de bliver stive.

Jess

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 12 '19
KimT
KimT Sep 12 '19

Slidet afhænger vel af om det er en AWD du har.

Så et billedet på reddit hvor der var en bruger der ikke havde været opmærksom på han bagdæk på han 3'er RWD. Fra siden så de finde ud, men der var ingen mønster tilbage på midten af dækkene.

Min 70D kører ca. 50.000km på et sæt dæk

Ice2EV
Ice2EV Sep 12 '19

Det er en AWD. Hvis de holder 50.000, så er det jo først i starten af 2022 jeg skal have skiftet sommerdæk. Så tror jeg at jeg smider dem på Gul og gratis. Ellers vil de jo være 6-7 år gamle inden jeg har fået slidt dem.

Kunne selvfølgelig også bare skifte tidligt efter næste år og 35.000 km.

MOS
MOS Sep 12 '19

Hvis det er Michelin Pilot Sport 4, så har de UTQG på 320. Ud fra det vil jeg gætte på, de holder ca. 60.000 km, hvis man kører pænt.

Ice2EV
Ice2EV Sep 12 '19

Kører pænt!? ville godt, og gør det som regel også. 

Men det er ærlig talt svært med raketaccelleration. Det går fint 10-20 minutter, men så får drengerøven et anfald. Må nok nøjes med kortere ture under 20 minutter ;-))

Man kan jo sagtens accellere 0-80 i lyn tid, uden reelt at overstige hastighedsgrænsen. ligesom den kan drives sidelæns, hvis man absolut vil når der er våd vej.

HJJ
HJJ Sep 12 '19
Uha da da!
Pas nu på ikke at ødelægge andre Tesla-ejeres ry og forsikringspræmie .

God dag og god tur .
KimT
KimT Sep 13 '19

Det lyder mere som om at sagtens kan gemme dækkene til næste sæson ;-) Altså at de nok nærmere holder 30.000. De er vel slidt ned inden vi rammer vinter

Ice2EV
Ice2EV Sep 13 '19

Har en klar indikation på stressniveauet, når pedalen får lidt ekstra, så er stressniveau højere. På trods af det virker bedre på stressniveauet at køre afslappet, så er det sværere at køre med let fod.

På vores foregående biler, Passat'er, Mondeo, SuperB, C200 har conti eller goodyear holdt 55-60.000 km. De var alle 7-9 sekunders vogne. Så raketten er en squeeeez hurtigere. Men der har ikke været nogen skader de sidste 15 år. Og det var en lav snedrive der havde is inden i på en parkeringsplads der ikke var ryddet.

Fruen har dog tilbage i 90'erne totallet 2 biler. Den ene var en Landcruiser der kørt ud foran hende på en landevej, ikke hendes skyld. Den anden hvor hun selv kørte ud foran en bil, klart hendes skyld. Begge gange vågnede hun på sygehuset. Begge biler var røde og Toyota'er. Hun siger man kan ikke snyde vor herre 3 gange, så vi må ikke have røde biler eller Toyota'er. ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 13 '19
jramskov
jramskov Sep 13 '19

Vi har kørt knap 15.000 i vores LR AWD siden 28. marts.

voersaa
voersaa Sep 13 '19

Har kørt 15.000km siden den 7. marts, LR AWD. Ud fra det nuværende slid forventer jeg som et absolut minimum at få 40.000km på dækkene. Realistisk set er der nok 2 sæsoner mere i dem.