Min erfaring fra april og til nu: Når du først får din rigtige ladeboks sat op, så bruger du stort set aldrig mobilladeren til andet end nød-, ferie- eller sommerhus-opladning. Og til den slags er det mere installationen der sætter begrænsningen. I sommerhuset kan jeg dårligt trække 6 A på stikkontakten omme ved indkørslen (spændingen dykker 10 volt eller mere). Desværre er min fine 10 meters 2,5 mm2 forlænger ikke lang nok til at nå om til stikkontakten i skuret, hvor tavlen sidder. Så i dag ville jeg hellere have købt en 25 meters forlænger på 1,5 mm2. Jo tættere på tavlen, jo bedre. I praksis er du aldrig oppe på 16 A alligevel.
@Udsulle: Nu ved ikke hvor langt du skal køre til dagligt, men lader du fx med 10 A, så har du hentet 30 kWh (ca. 220 km +-) på omkring 13-14 timer. Har du kun de normale 25 A for-sikringer, så har du stadig 15 A til rådighed på den fase, der lader bilen. Det kan godt blive aktuelt, hvis du er nødt til at lade mens ovn, komfur, vaskemaskine eller tørretumbler kører. Det ville jeg personligt mere bekymre mig om, end om det nu lige er 1,5 eller 2,5 mm2. Mobillader-kablet er ca. 5 meter.