Som PeterE siger, smid din lader på plugshare.
Hvis jeg gerne vil lade på noget der ikke er Tesla's ladere er min strategi:
Find lader på plugshare, find en app eller RFID kort der kan betale.
I weekenden ladede jeg ved en 50kW DC CCS lader ved en Føtex, som er stillet op ad Clever. Deres app kunne ikke lade, men de havde et eller andet partnerskab med NewMotion så kunne bruge deres RFID kort. Det kostede så 1.19EUR/kWh, så er det da også betalt, men ladede lige knap 10kWh på knap et kvarter, mens jeg handlede. Jeg var lidt usikker på om jeg havde nok til at komme tilbage til en superlader.
Jeg vælger helst en DC lader, jeg synes type 2 ladere altid er blokeret af ICE. Heldigt vi har de superladere ellers ville det da være et mareridt at være elbil ejer.
@PeterE
Enig, jeg havde nok til at komme retur, men jeg vidste at jeg muligvis skulle demo vognen for familie, og så orkede jeg ikke at skulle sige nej pga. for lav batteristand. Og så var det også lige en mulighed for at teste NewMotion RFID kortet, det var første gang jeg har brugt det. Desuden var jeg ude og handle alligevel.
Jeg oplever også at frygten for at løbe tør langt overstiger sandsynligheden. Der skal meget til, før man står med for langt til en CCS-lader og vil begive sig ud i at nødlade på en 11kW-lader synes jeg og særligt bøvlet med at finde en privat. Man skal alligevel vente 30-60 minutter før det er noget der batter.
Det er et smukt tilbud, men jeg gad godt vide hvor tit det sker, at nogen står i den situation.
Enig, jeg gider ikke engang køre rundt med min UMC.
OK. Jeg kender ikke PlugShare men vil nu undersøge nærmere hvilke muligheder der er. Superchargerne er fine, men man kan jo sagtens komme ud for at skulle have behov for en meget tæt oplader.
@Ollos Jeg har været registreret på PlugShare i årevis og er aldrig blevet kontaktet vedrørende opladning. Jeg tror bare du lige skal vænne dig til det ukendte verd at køre elbil.