Loading...
dk

Auto Steer på motorvej og vognbaneskift | Tesla Forum

AgentP
AgentP Sep 24

Hej. 

Hentede min Model 3 I sidste uge. Den er med autopilot, men ikke med fuld selvkørende funktion. Jeg har et spørgsmål til, hvordan man kører på motorvej med autopilot / Auto Steer. 

Når Auto Steer er slået til holder den farten og banen pænt. Når man så nærmer sig en lastbil og vil uden om, så blinker jeg til venstre. Auto Steer slår fra, og jeg kan selv trække ud.  

Mit spørgsmål er så: Er det meningen, at AutoSteer skal slå helt fra og manuelt aktiveres igen på ny?

Eller har jeg overset en funktion, hvor AutoSteer kun er på standby og ikke slår fra (Med dong-ding-lyd) så jeg manuelt styrer bilen til den nye bane, og så "fanger" AutoSteer automatisk den nye bane  når jeg er trukket ud og fortsætter med at holde den, uden jeg skal dobbeltklikke på gear-vælgeren? 

Vh Peter

selsoe
selsoe Sep 24

Ja, det er sådan det fungerer pt. Du er nødt til at slå det til og fra. Ind imellem oplever jeg tilmed, at den ikke slå autosteer fra automatisk når jeg blinker, så jeg er nødt til at slå det fra manuelt. Og når man gør det, slår den også Cruise Control fra.

I øvrigt nogen der ved om det er muligt manuelt at slå autosteer fra uden samtidig at slå Adaptive Cruise Control fra?

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Sep 24
NikolajK
NikolajK Sep 24
Citat fra selsoe

I øvrigt nogen der ved om det er muligt manuelt at slå autosteer fra uden samtidig at slå Adaptive Cruise Control fra?

Hiv i rattet?

Jeg har FSD, ved ikke om den betyder noget i denne sammenhæng.
På motorvejen (når Navigate On Autopilot ikke er slået til), så vipper jeg blinker-pinden helt i bund og så trækker bilen selv ud og overhaler.
Hvis jeg selv hiver i rattet, så slår den auto-steer fra men beholder den alm. fart pilot.

Navigato On Autopilot adskiller sig lidt fra ovenstående ved at den foreslår hvornår jeg skal skifte bane og så skal jeg blot tappe let på blinker-pinden for at den skifter bane. 

MikaelH
MikaelH Sep 24

Ja, det er eneste mulighed med alm. AP. Det er en smule træls, og ville ønske at de havde tilladt Auto lane change. 
Dog skal der stort set intet til at slå Auto Steer fra når du blinker inden du trækker ud. Det virker næsten hver gang. Det er kun enkelte gange at jeg oplever at den giver modstand i rattet.