Lørdag over middag, da konen kørte til Tyskland i kraftig regnvejr fortalte hun efterfølgende at hun var stødt på flere Tesla'er hvor baglyset ikke var tændt.
Jeg mente jo at det ikke burde kunne lade sig gøre da baglyset er koblet sammen med viskerne hvis de står på auto.
Og ganske rigtig, da jeg kørte hjem fra Tyskland her i eftermiddags overhalede jeg også en 3'er - igen i kraftig regnvejr - uden baglys (pudsigt nok så jeg i dag kun den ene 3'er - ud over et par stykker som holdt stille ved Ionity i Rødekro, mens jeg ladede Kona'en på E.on laderen)
Er det virkelig kun på S/X (evt. kun på modeller med regnsensor - pre AP HW 2/2.5) hvor baglyset automatisk tændes når viskerne aktiveres ifm. regn ???
Da vi fik Kona'en leveret fik forhandleren besked på at den skulle leveret med konstant lys i baglygterne, og i langt de fleste tilfælde kan det klares ved at smide en Bosch-tester på. Sådan er det desværre ikke med Tesla'er. Og jeg fatter ikke hvorfor man ikke lader brugerne selv bestemme om kørelys (DRL) også skal inkludere baglygterne. Nu når bilen stammer fra området omkring SF hvor de da om nogen burde kende til tåge.
Jeg mener at det var noget makværk EU fik lavet omkring den sidste rettelse til loven omkring DRL - for en lyssensor er bare ikke nok når det er kraftig regn/tåge i dagstimerne. Man ser masser af nye biler køre rundt unden lys i baglygterne selv om de har lyssensor. Jeg har lagt mærke til at sensoren i min S'er reagere langsommere end f.eks VW/Ford