Loading...
dk

Opladning med 3 faser 16A hvorfor viser app 230v | Tesla Forum

B8Peter
B8Peter Sep 29 '19

Lader med Teslas wall charger med 3 faser og 16A. 

Hvorfor viser teslas app  11kw   230v (skulle det ikke være 400v når det er 3 faser)   16A

Jeg mener jeg har set der stod ca. 400v før i tiden eller husker jeg forkert, er der nogle der kan tjekke deres app når de lader med wall charger  står der 230v  eller ca.400v

Mange tak

mbk
mbk Sep 29 '19

Den er god nok. Bilen skriver et lille 3 tal for ar fortælle at der er flere faser. 

3x230Vx16A = 11040W = 11kW.

Det kaldes ofte også 400V, det er fordi fase til fase er 400V, men neutral til hver af faserne er 230V.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Sep 29 '19
mortenkj
mortenkj Sep 30 '19

Hej. Jeg har fået min Tesla model 3 i dag, og jeg er tæt på lykkelig :-) Men jeg undrer mig over, om jeg gør noget forkert i forhold til min oplader. Jeg har købt en Tesla 11kW vægoplader og fået en elektriker til at tildele den 3 faser og 16A, så den burde lade fuldt, men det gør den ikke. Jeg kan se, at den kun lader 26 km/time og 230 v og 6A. Kan nogen hjælpe med, om jeg kan justere noget?

Forummets indlæg er redigeret af mortenkj Sep 30 '19
PulsedriverDK
PulsedriverDK Sep 30 '19

@mortenkj

Har du sat lade-max til 16A inde i bilen?

 

bskaarup
bskaarup Sep 30 '19

@mortenkj Huskede I at dreje knappen til position 5? Se side 19/20 i manualen Den står nok på 1. Har du checket om der står et lille 3-tal på skærmen? 26 km ved 6A tyder på 3 faser.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Sep 30 '19
mortenkj
mortenkj Sep 30 '19

@PulsedriverDK - jeg kan ikke gå højere end 6A i bilen

@bskaarup - det lyder som det rigtig bud. I morgen, når det er lyst, så skiller jeg kassen ad, og jeg skal nok huske at tage strømmen inden :-)

Tak for hjælpen, begge to - jeg skriver lige tilbage med feedback i morgen

Vh

Morten

mortenkj
mortenkj Sep 30 '19

Nå, jeg mangler en T20 Torx-skruetrækker til sikkerhedsstifter, altså en hul T20 Torx-skruetrækker. Jeg skilte laderen ad her til aften, men jeg kom ikke ind til der, hvor jeg kan drejer på knappen.

Hvis en af jer ved, hvor man kan få sådan en skruetrækker - og det er altså ikke en almindelig T20 - så sig gerne til

mortenkj
mortenkj Sep 30 '19

fantastisk hjælp man får herinde :-) Tak @bskaarup

bskaarup
bskaarup Sep 30 '19

Eller Biltema - søg på "tamperproof"

RUNE2
RUNE2 Sep 30 '19
Quote from mortenkj

Hej. Jeg har fået min Tesla model 3 i dag, og jeg er tæt på lykkelig :-) Men jeg undrer mig over, om jeg gør noget forkert i forhold til min oplader. Jeg har købt en Tesla 11kW vægoplader og fået en elektriker til at tildele den 3 faser og 16A, så den burde lade fuldt, men det gør den ikke. Jeg kan se, at den kun lader 26 km/time og 230 v og 6A. Kan nogen hjælpe med, om jeg kan justere noget?

Det er sandsynligvis en forglemmelse fra elektrikeren. Men spørg ham hellere, om det er med vilje han satte den på 6A. Det kunne jo være fordi, han vurderer at installationen ikke kan trække mere vedvarende.
mortenkj
mortenkj Sep 30 '19
Citat fra RUNE2
Quote from mortenkj

Hej. Jeg har fået min Tesla model 3 i dag, og jeg er tæt på lykkelig :-) Men jeg undrer mig over, om jeg gør noget forkert i forhold til min oplader. Jeg har købt en Tesla 11kW vægoplader og fået en elektriker til at tildele den 3 faser og 16A, så den burde lade fuldt, men det gør den ikke. Jeg kan se, at den kun lader 26 km/time og 230 v og 6A. Kan nogen hjælpe med, om jeg kan justere noget?

Det er sandsynligvis en forglemmelse fra elektrikeren. Men spørg ham hellere, om det er med vilje han satte den på 6A. Det kunne jo være fordi, han vurderer at installationen ikke kan trække mere vedvarende.  

Det tror jeg ikke, men jeg spørger selvfølgelig. Han lagde kraft ind af samme grund, så hele ideen var at udnytte de 11kW, som vægopladeren kan præstere.