Loading...
dk

Model S prisudvikling 2020 | Tesla Forum

Mugge
Mugge Oct 27 '19

Efter 4 fantatiske år i en Model S85D på godt og ondt, er tiden nu kommet til at prøve noget nyt. Vi har prøvet BMW og Audi som er rigtig fine biler. Super finish, men bilerne har ikke sammen performance, køre oplevelse og ikke mindst glæden ved at køre bil som i vores forhåndværende S85D.

Så nu peger pilen i retningen af brugt Model S Raven Long range eller helt ny. Model 3 har vi set på, men designet er ikke lige os.

1) Vi kan købe en ny Model Raven Long range inden udgangen af 2019, som er forbedret på mange punkter og giver meget for pengene, ift. 2015 Model S85D.

2) Eller vi kan vente til Q3/Q4 2020, hvor PLAID opdatering er annonceret ... som formodenligt kommer med andre opdateringer (gæt). Med de nuværende elbil afgifter i 2020 vil Model S stige med + 20 % i afgift + evt. Pris stigninger pga. opdateret model.

3) Eller vi kan vente med at købe en brugt Raven i 2020 – som er indregistret i 2019. (Dem er der ikke mange af – og pris udviklingen kendes ikke)

Ser i andre muligheder i forhold til Køb af Model S Raven eller nyere ver. I 2020?

Hvordan ser i pris udviklingen på Model S i 2020, ifh. kommende lowcost varianter af Porsche Taycan og tilsvarende biler?

PerPower
PerPower Oct 27 '19
Mon ikke regeringen fastfryser de 20% afgift for 2020 og 2021. Dog har Elon udtalt at Plaid modellen bliver væsentligt dyrere end Performance, dog billigere end konkurrenterne, dvs. primært Porsche. Så den lander nok på ca 1.3-1.5 mio kr hvis afgiften holdes på 20%.

Jeg ville nok vælge 1) løsningen og få glæde af de mange forbedringer nu. Med 0-100 på 3,8 sek er den nu heller ikke en sløv bil og du får max rækkevidde hvilket er super vigtigt.
PerPower
PerPower Oct 27 '19
Alternativt kan du holde øje med Porsche Taycans priser (især 4S er interessant) hvis regeringen beslutter de 20% afgift i 2020. Dog kommer der ca. 200.000 kr i ekstraudstyr hvis den skal matche Model S nogenlunde, så den ender nok på omkring de 1.1 mio kr. i alt. Og så er den bagud på point ift. Model S Raven Long Range på Superchargers, AutoPilot, acceleration og rækkevidde.
PeterE
PeterE Oct 27 '19
Citat fra PerPower Alternativt kan du holde øje med Porsche Taycans priser (især 4S er interessant) hvis regeringen beslutter de 20% afgift i 2020. Dog kommer der ca. 200.000 kr i ekstraudstyr hvis den skal matche Model S nogenlunde, så den ender nok på omkring de 1.1 mio kr. i alt. Og så er den bagud på point ift. Model S Raven Long Range på Superchargers, AutoPilot, acceleration og rækkevidde.
Taycan 4S koster allerede nu fra 1,1 uden noget sim helst ekstra. Men er det ikke en 2020 pris med 40% afgift?

Jeg ville klart købe en Raven nu, der bliver solgt så få at du får svært ved at finde en brugt i DK men ok, på det tidspunkt er det måske en ide at hente en tysk og flexlease den pga afgiften.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 27 '19
ElPeter
ElPeter Oct 30 '19

Jeg har også en 85D fra 2015 og ville nok gå efter en ny Raven næste år, hvis jeg skulle skifte til en anden S - eller i 2019 hvis jeg ikke ville løbe risikoen for afgiftsstigninger. Håber dog at de ikke forringer den nuværende ordning, det ville være et lidt underligt signal.

Jeg gætter på at Plaid kun vedrører Performance modellen, jeg synes ikke det giver mening at påføre en alm model S de ekstra omkosninger ved en 3. motor, den er jo allerede rigeligt hurtig. Men der kan jo også komme andre ændringer samtidig.