Loading...
dk

Det lange lys fungerer ikke | Tesla Forum

TeslaDoe
TeslaDoe Oct 27 '19
Jeg kan pludseligt ikke skifte til langt lys. Ingen af pærerne virker, kun led lyset langs kanten af lygten. Når jeg forsøger at aktivere det lange lys høres en klunk lyd. Kan begge pærer være stået af på samme tid? Eller evt et relæ ? Nogen der har oplevet det samme?
PeterE
PeterE Oct 27 '19
Meget usandsynligt at begge pærer ryger samtidig. Prøv at resette bilen, ikke bare de to skærme.
JacobKbhS
JacobKbhS Oct 28 '19
Fungerer nærlyset? Det er samme pære, der laver nær- og fjernlys.
TeslaDoe
TeslaDoe Oct 28 '19
Hej begge to
Mange tak for svar.
Nærlyset virker ikke, kun det yderste lys som omkranser lygtehuset.
Jeg har allerede reset ved at holde de to rulleknapper på rattet nede....er det hvad dj mener?
Er klunk-lyden normal når man blænder op og ned?
JacobKbhS
JacobKbhS Oct 28 '19
Ja, klonket er normalt. Det er en kappe, der bliver skudt tilbage over pæren når man skifter til og fra fjernlys for at ændre lyskeglen.
TeslaDoe
TeslaDoe Oct 28 '19
Citat fra PeterE Meget usandsynligt at begge pærer ryger samtidig. Prøv at resette bilen, ikke bare de to skærme.
Hej Peter
Kan jeg resette mere end bare via de to rulleknapper på rattet?
PeterE
PeterE Oct 28 '19
Tror nu det er en Model S vi taler om? Og ja, inde i Service menuen: Factory reset
TeslaDoe
TeslaDoe Oct 28 '19
Uanset om jeg jeg kun holder begge rulleknapper ned eller samtid med bremsepedalen er det kun den store skærm som genstarter...skal det ikke også være den lille bag rattet?
P85DK
P85DK Oct 28 '19

.

TeslaDoe
TeslaDoe Oct 28 '19
Fint tak
Jeg vil prøve at holde knapperne nede i længere tid (når jeg er færdig med at lade her i Randers)
P85DK
P85DK Oct 28 '19

Nej nej :-) du behøver kun at holde de to knapper ovenover rulleknapperne nede for den lille skærm - han holder bare bare alle 4 nede for at genstarte begge på én gang

TeslaDoe
TeslaDoe Oct 28 '19
Ok tak
Ja det er nu lykkedes at resette begge skærme men det afhjalp desværre ikke problemet.
Sikring nr 78 er heller ikke sprunget.
PeterE
PeterE Oct 28 '19
Citat fra TeslaDoe Ok tak
Ja det er nu lykkedes at resette begge skærme men det afhjalp desværre ikke problemet.
Sikring nr 78 er heller ikke sprunget.
Spørger lige igen, har du forsøgt med Factory reset? Som er anerledes end de to andre...og fx også reseter p-bremsen.
TeslaDoe
TeslaDoe Oct 28 '19
Nej
Hvordan gør man det?
Hilsen Amatøren
PeterE
PeterE Oct 28 '19
Citat fra TeslaDoe Nej
Hvordan gør man det?
Hilsen Amatøren
Det har jeg skrevet en gang :) 

Du går ind i Controls - Service - og trykker på Factory reset. Du skal vist logge ind med dit Tesla userid og password. 
TeslaDoe
TeslaDoe Oct 29 '19
Så er factory reset udført men det løste heller ikke problemet.
Jeg må vist bestille tid hos Tesla
TeslaDoe
TeslaDoe Oct 29 '19
Tak for alle forsøgene
PeterE
PeterE Oct 30 '19

Hov, måske et dumt forslag - og måske har det været nævnt. 

Du har tjekket inde i Lights menuen - og Auto High Beam er slået fra? Hvis det er slået til og du holder et sted med lys på, så 'virker det lange lys ikke'. Og det er faktisk meningen. Det har du nok tænkt på, men alligevel :)

TeslaDoe
TeslaDoe Oct 30 '19
Hej Peter
Nej det nåede jeg ikke at tjekke inden jeg lod Tesla undersøge den, men jeg har ikke ændret på noget.
Til min overraskelse viste det sig at begge pærer var sprunget, så efter 2 timers ventetid og 650kr fattigere kunne jeg fortsætte (billigt sluppet)