Loading...
dk

MCU fryser. Andre med samme problem? | Tesla Forum

Noogi
Noogi Nov 22 '19

Har en 85D hvor MCUen jævnligt fryser når eller før jeg skal indtaste PIN koden. Det betyder at jeg ikke kan sætte i gang før jeg genstarter skærmen. Nogle gang fryser skærmen ikke men viser ulæselige tegn i stedet.

Andre der oplever dette? Det har varet ved selv ved de nye software versioner og nu er jeg kommet på V10.0 og problemet er der stadig. Mener problemet opstod lige omkring eller før V9.0.

Tesla kan ikke finde ud af hvad der er galt og bliver hele tiden spist af med at næste software opdatering sikkert løser det.

Det virker som om at problemet oftest opstår hvis jeg har forvarmet kabinen eller rat/sædevarme med APPen.

Kan det være relateret til eMMC problematikken?

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 22 '19

Det lyder som om at MCU nok snart skal skiftes. Oplevede også at min frøs nogle måneder før at den stod af...

PeterE
PeterE Nov 22 '19
På et tidspunkt skal vi lave en uvidenskabelig undersøgelse af MCU-brug vs MCU-fejl... 

Ryger MCUen fx tidligere hvis man bruger sin browser konstant? Og lign.
Lars72
Lars72 Nov 22 '19

Aldrig brugt browser. MCU røg efter ca 3,8 år i nov sidste år (garanti skift). Have lidt små problemer i ugerne op til black screen - med lidt oftere reset - ellers intet.

Har ikke retsvarme men havde "pin-to-drive" enabled.

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Nov 22 '19
ElPeter
ElPeter Nov 25 '19
Citat fra Noogi

Har en 85D hvor MCUen jævnligt fryser når eller før jeg skal indtaste PIN koden. Det betyder at jeg ikke kan sætte i gang før jeg genstarter skærmen. Nogle gang fryser skærmen ikke men viser ulæselige tegn i stedet.

Andre der oplever dette? Det har varet ved selv ved de nye software versioner og nu er jeg kommet på V10.0 og problemet er der stadig. Mener problemet opstod lige omkring eller før V9.0.

Tesla kan ikke finde ud af hvad der er galt og bliver hele tiden spist af med at næste software opdatering sikkert løser det.

Det virker som om at problemet oftest opstår hvis jeg har forvarmet kabinen eller rat/sædevarme med APPen.

Kan det være relateret til eMMC problematikken?

Jeg oplever jævnligt at den ikke skriver tallene jeg indtaster, men at den reagerer korrekt på at man trykker OK (eller hvad der står). Virker som en UI opdateringsproblem, måske noget baggrundsjob der er prioriteret højere. 

Noogi
Noogi Nov 25 '19

Takker.

Tror også MCUen er ved at dø. Havde dog ikke forventet at det ville komme til udtryk på den måde. Tænkte at den pludseligt bare ville stå af. Den opfører sig trods alt ordentligt efter et reset. Indtil fejlen så igen opstår.

henrik_dk
henrik_dk Nov 26 '19
Slå pinkoden fra. Jeg havde samme problem og det forsvandt ved at slå pinkoden fra.

Så er du også bedre stillet, hvis mcu’en står af ;-). Du kan så køre i bilen, selvom skærmen ikke virker.
Noogi
Noogi Nov 26 '19

@henrik_dk

Det har jeg også tænkt på. Jeg prøver at slå pin koden fra for at se om det er problemet. Det er dog ikke en acceptabel løsning. Jeg synes pin koden er en af de bedste funktioner der er blevet skubbet ud med softwareopdateringerne.

P85DK
P85DK Nov 26 '19
Citat fra Noogi

Jeg synes pin koden er en af de bedste funktioner der er blevet skubbet ud med softwareopdateringerne.

Ville dog være rart hvis den var lidt 'intelligent', fx så hvis den registrede både nøgle og mobil tilkoblet bluetooth, så bad den ikke om PIN, men hvis begge ikke var der, så beder den om PIN.

PeterE
PeterE Nov 26 '19

Jeg var vild med pin-koden i starten, men slog den hurtigt fra igen - så bliver der vist heller ikke stjålet flere Teslaer og jeg er da vist også forsikret :) Og så har jeg allerede tre (!) forskellige GPS trackere siddende i bilen...

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 26 '19
3?
henrik_dk
henrik_dk Nov 26 '19

@Noogi

Jeg havde også samme bekymring, da jeg slog min pinkode fra. Men tænkte, at jeg har jo en forsikring, der dækker, hvis den bliver snuppet. Samtidig var jeg tit bekymret for, at mcu´en ville stå af og jeg ikke kunne køre nogen steder.

Nu har jeg fået en bil, der er meget hurtigere til at være klar til at køre. Samt skærmen reagerer hurtigere.

PeterE
PeterE Nov 26 '19
Citat fra HemligNemlig 3?

Ja, en fordi Tesla synes det - og en til min forsikring - og en til et IoT parkeringspladspilotforsøg. Den sidste kommer jeg af med igen, og de to andre er jeg godt nok tilfredse med.