Loading...
dk

Range extender | Tesla Forum

Mahler
Mahler Dec 17 '19

Kære TESLA forum....

Er der nogen der har erfaring med dette produkt ?

https://evtun.com/teslachip.html

/Mahler

MOS
MOS Dec 18 '19

Jeg har ingen personlige erfaringer med produktet. Men ud fra det, jeg kan se på deres hjemmeside, ser det ud til, at det blot er en remapping af speederresponsen. Dvs. den kan ikke gøre mere eller andet, end hvad en opmærksom bilist med en følsom fod på speederen også kan gøre.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 18 '19
PeterE
PeterE Dec 18 '19

Som jeg læser det, så kan den også sætte - eller simulere at - bilen i N, og derved lige spare en my mere strøm? Virker smart nok, men om jeg selv ville sætte et trediepart dims i et stik under instrumentbordet? Nej, det ville jeg ikke. Men det er nok bare mig.

MOS
MOS Dec 19 '19
Citat fra PeterE

Som jeg læser det, så kan den også sætte - eller simulere at - bilen i N, og derved lige spare en my mere strøm? Virker smart nok, men om jeg selv ville sætte et trediepart dims i et stik under instrumentbordet? Nej, det ville jeg ikke. Men det er nok bare mig.

Deres simulering af bilen sættes i N fungerer ved, at der er et fladt stykke på kurven for speederrespons. Dvs. der er et område hvor speederen er trykket et lille stykke ned, hvor den giver præcis 0 kW effekt. Normalt kan man opnå det samme ved at holde foden på speederen præcis i det punkt, hvor den giver 0 kW. Med dimsen bliver det blot lidt lettere at ramme dette punkt.

Man kan også coaste ved at vippe gearstilken, så den sættes i N. Jeg bruger det ofte selv og det kræver ingen dims.