Loading...
dk

Opladning på Eon i Kbh indre by | Tesla Forum

Agon
Agon Dec 24 '19

Jeg har nu siden juni haft min Model 3 LR RWD, og jeg har elsket den hver evige eneste dag :-)

Jeg bor i hus og lader op med kraftstik i min indkørsel. Men der er nu sket det at jeg muligvis får tilbudt en lejlighed i indre by i København. Der er parkeringspladser med Eon standere lige ved lejligheden i Cort Adlers Gade (tæt ved Nyhavn). Der er også ladestandere nede ved Amaliegade (450 m væk) som kunne gå.

Jeg har ikke noget stort dagligt kørselsbehov. En del dage bliver den ikke brugt (cykler til arbejde) og ellers småture i byen og enkelte længere ture i weekender og ferier.

Er der nogen med konkret erfaring fra de ladepladser eller lignende, der kan vurdere om det er nogenlunde acceptabelt at få ladet et par gange om ugen på de konkrete ladestationer eller bare kender til forholdene generelt i indre by?

PeterE
PeterE Dec 24 '19
Ja, det kommer primært an på hvornår på dagen du kommer hjem.  

Det kan på mange af stederne i Kbh lade sig gøre finde en ledig når folk er på job. Efter klokken 1800-stykker bliver det sværere men det kan lade sig gøre. Og der kommer heldigvis flere og flere ladestandere i indre by både fra EON og Clever. Det største problem er nok at der tit holder en ICE i vejen, men de får heldigvis en venlig hilsen fra p-vagterne.
Agon
Agon Dec 25 '19

Tak for svaret.

Jeg har lidt varierende arbejdstider så jeg kan godt nogle gange sætte den til i dagtimerne. Men problemet bliver vel i øvrigt større når elbiler efter nytår kan parkere gratis i Kbh?

PeterE
PeterE Dec 25 '19
Der kunne sagtens komme lidt flere, men nok ikke mange. Beboerlicensen koster næsten ingenting i byen, den er kun dyr ude i Ørestaden. Er fleste der kommer til at nyde godt af den gratis parkering er ikke-beboere i Kbh.