Loading...
dk

2019.40.50.1 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
bskaarup
bskaarup Dec 25 '19
Har netop fået 2019.40.50.1. Så nu kan man vælge Dansk sprog i menuerne.
jramskov
jramskov Dec 25 '19

Stemmekommandoer virker til gengæld ikke.

LilleT
LilleT Dec 25 '19
Citat fra jramskov

Stemmekommandoer virker til gengæld ikke.

Nej, heller ikke her, men bliver nok godt engang.
fmm1000
fmm1000 Dec 25 '19
Virker stemme ikke på engelsk
Ice2EV
Ice2EV Dec 25 '19

Øh stemme kommandoer? hvilke er det?

Bianco
Bianco Dec 25 '19

Stemmestyring er der hvor du siger “navigate to the zoo” og bilen vil tage dig til zanzibar ;-)

Det eneste jeg har fået den til at reagere nogenlunde konsistent på er “take me home”

voersaa
voersaa Dec 25 '19

Kørte lige en tur for at få min yngste til at sove og jeg prøvede stemmestyringen det meste af vejen. Det lykkedes mig at få den til at starte varme på bagsæddet og 3 ud af 10 gange fik jeg den til at åbne handskerummet. Fik den en enkelt gang til at navigere til min kones arbejde (efter at have forsøgt mange gange) men praktisk talt alt andet virkede ikke. Den var meget lang tid om at fortolke kommandoer og når jeg prøvede de ting som den hele tiden foreslår på skærmen virkede det ikke. Stemmestyringen før sw opdateringen var markant bedre. 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Dec 25 '19
voigt1
voigt1 Dec 25 '19
Citat fra voersaa

Kørte lige en tur for at få min yngste til at sove og jeg prøvede stemmestyringen det meste af vejen. Det lykkedes mig at få den til at starte varme på bagsæddet og 3 ud af 10 gange fik jeg den til at åbne handskerummet. Fik den en enkelt gang til at navigere til min kones arbejde (efter at have forsøgt mange gange) men praktisk talt alt andet virkede ikke. Den var meget lang tid om at fortolke kommandoer og når jeg prøvede de ting som den hele tiden foreslår på skærmen virkede det ikke. Stemmestyringen før sw opdateringen var markant bedre. 

Har kun kunnet ændre temperatur indtil nu - så der er vist et stykke vej endnu. Ville gerne kunne åbne handskerum.
skyblue
skyblue Dec 25 '19
Er der nogen der bruger det danske interface? 
voigt1
voigt1 Dec 25 '19
Citat fra skyblue Er der nogen der bruger det danske interface? 
Jo - selvom det engelske var fint for mig. Men nu bruger jeg det danske
enigma
enigma Dec 25 '19
Kan I finde SMS/beskeder?
selsoe
selsoe Dec 25 '19
Først og fremmest er jeg overrasket over at jeg fik opdateringen så hurtigt efter nyheden om den dukkede op rundt omkring. Der plejer at gå uger. Måske de gerne vil presse den ud inden nytår?

- Har skiftet til dansk men er ikke så imponeret over oversættelserne der flere steder indeholder forkortelser fordi der ikke er plads. Uskønt.
- Stemmekommandoer kan jeg slet ikke få til at virke, hverken på dansk eller engelsk.
- Beskeder kan jeg ikke finde. SVJV har tredjeparter ikke adgang til beskeder i iOS så jeg var i forvejen lidt spændt på hvordan de havde lavet det.
Twinauto
Twinauto Dec 25 '19
Sms finder du ved at trykje på bluetooth symbol og som jeg lige husker det vælge den aktuelke mobil, her får du så mulighed for at slp sms til så det viser sig som en mulighed når man trykker på "call"
jramskov
jramskov Dec 25 '19

@selsoe Jeg har en iPhone, det virker. Den er overraskende nok ikke super god til at udtale rødgrød med fløde :P

Ice2EV
Ice2EV Dec 25 '19

Er der andre der oplever at iphone starter med at lade, for lidt senere at slå fra, som om den ikke godkender stikket. Nogen gange oplever jeg også den skal låses op for at ville begynde at lade.

Oplevede eks forleden efter 2 timer og 45 minutter at den stadig alligvel ikke var kommet over 73%, selvom det også var rigeligt, så irriterer det at den ikke når max, når den sidder længe nok i stikket.

Nogengange så forlades bilen i op til 10 timer, og når jeg er på den rejse ville det være rart med max power på telefonos, da den af og til er under heftig beskydning både på mail, APP samt voice.

Mener ikke det var et problem for et par måneder siden. Udleder derfor at det er noget der er kommet med en eller anden opdatering.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 25 '19
voersaa
voersaa Dec 25 '19
Citat fra Ice2EV

Er der andre der oplever at iphone starter med at lade, for lidt senere at slå fra, som om den ikke godkender stikket. Nogen gange oplever jeg også den skal låses op for at ville begynde at lade.

Mener ikke det var et problem for et par måneder siden. Udleder derfor at det er noget der er kommet med en eller anden opdatering.

Har en Android telefon som har opført sig underligt under ladning på det seneste. Den falder ud og ind af ladning og enkelte gange er den slukket. Troede at det måske var stikket der var noget galt med men det lyder faktisk som det du beskriver.

Angående stemmestyring så var det bedre her til aften. Der er en del på de internationale fora som spekulerer i at Tesla's servere måske ikke har været parat alt den ekstra kommunikation som opdateringen har medført. Jeg aner ikke om det har noget på sig men jeg kan konstatere at det var bedre end i eftermiddags.

kzil
kzil Dec 25 '19
Har lige opdateret. Den forstår alt, hvad jeg siger på dansk, men ingen kommandoer genkendes. På engelsk er det so-so, men en genstart hjalp. Noget kan dog tyde på, at når talegenkendelsen faktisk kan parse dansk, så er Tesla "bare" skal lave konfigurationsfilerne til dansk før vi har dansk stemmestyring. For min skyld kunne Tesla fint bruge lidt mere tid på stemmestyring mv. og slappe lidt af med spillene ... men det er nok forskellige teams :)
selsoe
selsoe Dec 26 '19
Citat fra Ice2EV

Oplevede eks forleden efter 2 timer og 45 minutter at den stadig alligvel ikke var kommet over 73%, selvom det også var rigeligt, så irriterer det at den ikke når max, når den sidder længe nok i stikket.

Nogengange så forlades bilen i op til 10 timer, og når jeg er på den rejse ville det være rart med max power på telefonos, da den af og til er under heftig beskydning både på mail, APP samt voice.

At den ikke vil lade når telefonen er låst, skyldes en sikkerhedsindstilling.  Slå det fra sådan her:
  1. Open the “Settings” app in iOS
  2. Go to “Face ID & Passcode” (or “Touch ID & Passcode”)
  3. Scroll down and locate the “USB Accessories” setting and toggle that ON to disable the USB security restriction protection

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Dec 26 '19
Ice2EV
Ice2EV Dec 26 '19

@selsoe Jamen den siger jo at så længe det er mindre end en time siden den har været låst op, så burde USB tilbehør kunne oprette forbindelse? Min mobil har sjældent fred i så lang tid.

jramskov
jramskov Dec 26 '19

@kzil: Ja, det er helt sikkert forskellige hold der laver det. Stemmestyring er svært, bare se på Siri osv. - der er lang vej endnu, især for dansk da det er et sprog der tales af ganske få på verdensplan.

@voersaa: Godt at høre. Jeg oplevede også at den overhovedet ikke ville genkende noget som helst, heller ikke ting jeg tidligere er lykkedes mig.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Dec 26 '19
Sider: 1 2 »