Loading...
dk

Dæklyd fra vinterdæk | Tesla Forum

ollos
ollos Dec 27 '19
Har netop sat et sæt Nokian Vinterdæk på min Tesla S. Men der kommer en ret kraftig lyd og vibration fra dækkene, hvilket er ærgerligt. Er der nogen der har erfaringer med disse dæk?
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 27 '19

Jeg har rigtig gode erfaringer med dem, går det væk efter få km kørsel?

Du skal være opmærksom på at har bilen stået stille i lang tid kan dækkene grundet bilens høje vægt godt blive lidt “flade” også når de nu er kolde. Når dækket så kører er det lidt som et glat spot indtil der er varme i dækket igen og det igen er rundt. 

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Dec 27 '19
Mine Nokian wra4 sang også de første x antal hundrede kilometer men det er væk nu.
PeterE
PeterE Dec 27 '19
Hvis du ikke har kørt el-bil så længe, så kan dækstøjen virke lidt voldsom - og det er jo primært fordi dine dæk tidligere også har larmet, din benzin- eller dieselbils motor overdøvede bare dækstøjen.  

Hvis de vibrerer og så mærker det i rattet, så ville jeg besøge dækcentret igen og høre dem om hjulene skal afbalanceres/spores.
kzil
kzil Dec 27 '19

Tjek om dækkene har "sat sig" korrekt. Pump dem evt. ganske hårdt op, så de kan sætte sig. Ellers er det afbalanceringen, den er gal med (og hvis det vibererer i rattet, så er det nok her, hunden ligger begravet).

Selvom fælgene har været balanceret kan nye dæk kræve en ny afbalancering. Hvis du er i nærheden af Farum eller Helsingør så er Ivar Jensen Autogummi de rene magikere til afbalancering. De kan fjerne AL vibration. Min M3 er skidt afbalanceret fra Teslas side, så den skal en tur til Ivar asap.

ollos
ollos Dec 27 '19
Tak for tilbagemeldingerne. De første uger var ikke noget problem, der kørte det fint, men pludselig startede det. Jeg vil prøve om en ekstra afbalancering kan  løse problemet. 
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 28 '19

Ollos læs min post! Hvis du har holdt stille længe er det helt naturligt og vi har faldende temperature hvilket ikke hjælper.

ollos
ollos Dec 29 '19
HemligNemlig: Ja den har stået stille i 10 dage ( vinterferie til de varme lande ). Så det kan være jeg skal se tiden lidt an inden den bliver sendt til afbalancering.
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 29 '19

Kør en god tur og få noget varme i dækkene så er jeg helt sikker på det går væk.