Loading...
dk

Det må være min heldige Tesla dag i dag:-) | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Jan 9
Først fik jeg i dag sat min Clever-lader op herhjemme og dernæst kom der endelig svar fra Tesla support at de nu var klar til at registrere min M3 på min Tesla konto - bliver sgu rart at kunne tænde for varmen i forvejen. Iøvrigt overraskende - mine tidl. S'ere ladede med ca 49 km/t på min daværende Eon lader, min M3P lader med 64-65 kmt på min Clever lader - trods alt noget af en forskel
PeterE
PeterE Jan 9
Citat fra Twinauto Først fik jeg i dag sat min Clever-lader op herhjemme og dernæst kom der endelig svar fra Tesla support at de nu var klar til at registrere min M3 på min Tesla konto - bliver sgu rart at kunne tænde for varmen i forvejen. Iøvrigt overraskende - mine tidl. S'ere ladede med ca 49 km/t på min daværende Eon lader, min M3P lader med 64-65 kmt på min Clever lader - trods alt noget af en forskel
Fedt :)

Og du har ikke sat den på ideal istedet for rated?
Twinauto
Twinauto Jan 9
Kører altid rated, men ved faktisk ikke om det har indflydelse på angivelsen af ladehastighed, men sammenligningsmæssigt med min S og 3, så har det altid været rated, med andre ord lader 3 hurtigere - ved 100 % har jeg 495 km range
Ice2EV
Ice2EV Jan 10

Havde også 495 ved 100% da vi fik den. Mener den var 10 kortere på et tidspunkt i efteråret, men tror måske de er dukket op igen hen over vinteren. Lader ikke så tit til 100%, plejer at ligge mellem 80-85%, mest 80 de senere måneder. Skulle lige vende mig til range tanken, og eftersom vi sjældent sætter den i med under 150km, så kunne vi sikkert godt gå ned til 70% uden at få sved på panden.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 10
Vildgut
Vildgut Jan 10
Quote from Ice2EV

Havde også 495 ved 100% da vi fik den. Mener den var 10 kortere på et tidspunkt i efteråret, men tror måske de er dukket op igen hen over vinteren. Lader ikke så tit til 100%, plejer at ligge mellem 80-85%, mest 80 de senere måneder. Skulle lige vende mig til range tanken, og eftersom vi sjældent sætter den i med under 150km, så kunne vi sikkert godt gå ned til 70% uden at få sved på panden.

Hvad lander du på i estimeret range ved 80% her i den milde vinter? 

Min får 400-405 ved 80 procent. 

TM3 - LR AWd, har kørt lige over 1500 km dd. 
KimT
KimT Jan 10
Quote from Twinauto Iøvrigt overraskende - mine tidl. S'ere ladede med ca 49 km/t på min daværende Eon lader, min M3P lader med 64-65 kmt på min Clever lader - trods alt noget af en forskel

Det er jo bare fordi din 3'er bruge mindre strøm/km end en S'er. Du får stadig kun 11kW ud af boksen - lige gyldigt om det er en E.on eller Clever

Hvis du regner baglæns - bare for lethedens skyld - med 11kW (uden tab):

11kW / 49 km/h = 224wh/km

11kW / 65 km/h = 169wh/km

muller
muller Jan 10

Vedr. ladehastighed, så er effekten (fx 11 kW) den samme fra den samme ladeboks til forskellige biler, men 3'eren bruger færre Wh pr. km og derfor lader den "hurtigere" end S'eren når man måler ladning i km/t. Det er der som sådan ikke noget overraskende i.

Ice2EV
Ice2EV Jan 10
Quote from Vildgut
Quote from Ice2EV

Hvad lander du på i estimeret range ved 80% her i den milde vinter?    Min får 400-405 ved 80 procent.    TM3 - LR AWd, har kørt lige over 1500 km dd. 

Vi får også ca 400. Har dog bemærket som dig at den nogen gange ligger på 398 eller 407. Men jeg tilskriver det forskellen på om batteriet er forvarmet eller ej. Er det koldt, så plejer den at ligge lavt, har jeg startet ventilatoren 20-25 minutter før, så afhængig af hvor længe før, så kan den godt ligge på 407 med samme max sat på ladningen.

Vildgut
Vildgut Jan 10
Quote from Ice2EV
Quote from Vildgut
Quote from Ice2EV

Hvad lander du på i estimeret range ved 80% her i den milde vinter?    Min får 400-405 ved 80 procent.    TM3 - LR AWd, har kørt lige over 1500 km dd. 

Vi får også ca 400. Har dog bemærket som dig at den nogen gange ligger på 398 eller 407. Men jeg tilskriver det forskellen på om batteriet er forvarmet eller ej. Er det koldt, så plejer den at ligge lavt, har jeg startet ventilatoren 20-25 minutter før, så afhængig af hvor længe før, så kan den godt ligge på 407 med samme max sat på ladningen.

Det er stort set identisk med mine tal. Så tænker det er godt nok :)!