Loading...
dk

Bilens lokation | Tesla Forum

CaptainChaos
CaptainChaos Jan 12 '20
Jeg har lige fået byttet min model 3 ud med en Skoda Octavia :( fordi bilen ikke kunne sættes i drive og den kom med en del fejlbeskeder. Ham der kom fra autohjælp viste intet om Tesla så det var godt jeg har læst lidt om tow-mode mm. i manualen inden. Efter bilen var kommet op på ladet blev tyverialarmen dog ved med at starte. Tilsidst hjalp jeg ham med at slå "Security Alarm" og "Tilt/Intrusion" fra også holdt tyverialarmen op.
Nu kan jeg dog ikke se bilens lokation i app'en, bliver lokationen kun opdateret når "Security Alarm" er enabled?
KimT
KimT Jan 12 '20

Nej, den bliver kun opdateret når bilen kører, så en 100% tyverisikring/sporing har det aldrig været.

 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 12 '20
CaptainChaos
CaptainChaos Jan 12 '20
Citat fra KimT

Nej, den bliver kun opdateret når bilen kører, så en 100% tyverisikring/sporing har det aldrig været.

 

Øv det er jo ikke smart, men tak for svaret :)
HemligNemlig
HemligNemlig Jan 13 '20

Det må være m3 specifikt, min S har man altid kunnet se lokation på uagtet om den holdt stille eller kørte med mindre mobil afgang blev slået fra.

Ice2EV
Ice2EV Jan 13 '20

Står den ikke som parked. Heller ikke en gang i din indkørsel hvor den blev lastet.

Jeg synes altid jeg kan se hvor den står parkeret, når jeg stiller den på Havnen og starter varmen inden jeg kommer tilbage, så står der "parkede" under range og jeg er rimelig overbevist om der også er position under location. Men det er muligt det bare er sidst den blev parkeret, så hvis der dukker et fejeblad op, at den kunne være i Padborg istedet..........

HemligNemlig
HemligNemlig Jan 13 '20

Nej jeg har altid kunnet se hvis den f.eks holdt hos Tesla, om døre var åbne osv indtil de slog mobil adgang fra.

Den har altid vist position på Maps ellers ville den funktion med find bil via google maps jo heller ikke virke.

KimT
KimT Jan 13 '20

Positionen bliver kun opdateret når bilen kører. Dvs. den bliver ikke opdateret når den bliver transporteret f.eks. på et fejeblad. Så den vil bare stå med den sidst kendte positionen.

(Tesla kan dog altid selv logge på bilen for at få positionen, men mindre man jammer bilen, eller den ikke har forbindelse)

 

P85DK
P85DK Jan 13 '20
Citat fra HemligNemlig

Det må være m3 specifikt, min S har man altid kunnet se lokation på uagtet om den holdt stille eller kørte med mindre mobil afgang blev slået fra.

Hvis bilen bevæger sig, men ikke for egen kraft, så vil dens position ikke blive opdateret. Fx hvis bilen flyttes på en ladvogn, så vil alarmen (tilt) gå i gang, men du vil ikke kunne følge den på ladvognen. Sådan har det altid været på Model S

HemligNemlig
HemligNemlig Jan 13 '20

P85, så hver gang de holder for rødt på fejeblade vil den opdatere eller hvordan? Det var jeg ikke klar over men har heller ikke haft den på fejeblad :)

selsoe
selsoe Jan 13 '20
Hverken Model S eller 3 opdaterer sin lokation når den ikke kører ved egen kraft. Dvs når du starter den, antager den at den er samme sted som du parkerede indtil du begynder at køre. Kortet i bilen og i app’en viser bilen ved det sted den blev parkeret. Dvs hvis du sætter den på et fejeblad vil dens lokation stå til der hvor den blev samlet op selv om fejebladet kører gennem landet. Hvis du tager færgen fra Odden til Århus, vil den tro den står på Odden havn når du sætter dig ind i den og skal køre i land i Århus.
Forummets indlæg er redigeret af selsoe Jan 13 '20