Loading...
dk

Kommer der mon flere julegaver fra Tesla? | Tesla Forum

Maho
Maho Oct 30 '14

Hej Alle

Jeg er blandt de heldige, som bestilte bilen inden autopilot mv. blev standard og dermed får dette inkluderet i min december-levering U/B, dejligt :-)

Da jeg bestilte bilen, købte jeg også "udvidet nappalæderindtræk (til 19.100,-)", men fravalgte indvendig LED belysning, som på det tidspunkt var et særskilt til/fravalg.

I dag er dette slået sammen til én pakke kaldet "Interiørpakke af højeste kvalitet" hvor nappalæder, LED og yachtgulv inkluderes (til 34.400,-).

MON det så er den pakke man får (ligesom det er den nuværende tech-pakke man får med autopilot mv.) eller de der leverer som bestilt?

Nogen som ved noget her? 

/Martin

Bianco
Bianco Oct 30 '14
De sætter lane-assist og brake-assist i alle EU biler bl.a. for at EURNCAP (?) ikke skal fratrække stjerner. Du skal ikke regne m at få de øvrige ting.
Maho
Maho Oct 30 '14

ja ja, træerne vokser nok ikke ind i himlen, det er jo nok bare mere vil have mere :-)

stormer
stormer Oct 30 '14

Jeg  bestilte min S85 tilbage i juni. Jeg bestilte den med teknikpakke og parkeringssensorer.

Jeg har nu fået at vide, at jeg får min bil leveret med Autopilot hardwaren monteret. Jeg får krediteret de 3500,- for parkeringssensorerne, da de jo er med i den nye teknikpakke. Til gængæld vil jeg blive afkrævet 3500,- hvis jeg på et tidspunkt vil have aktiveret Autopilot funktionen (når sw er klar) og ikke kun nøjes med lane assist og aflæsning af fartskilte.

Teknikpakken skal hedde "Teknikpakke med Autopilot" for at man ikke bliver afkrævet de 3500,- når Autopilot sw er klar.

Maho
Maho Oct 30 '14

Det er da meget flot af Tesla at kreditere p-sensor, når de giver det andet (Lane assistent og fartskifte) med U/B. Hvis man gerne vil nyde godt af autopilot senere, så skal man vel så ikke foretage sig noget vel (altså ikke kræve 3500 baglæns men så betale 3500 senere, det går lige op eller hvordan)?

stormer
stormer Oct 30 '14

Du skal checke din bestilling af bilen. Hvis der står "Teknikpakke med Autopilot", så har du betalt for brugen af de nye funktioner, som kommer senere. Står der kun "Teknikpakke" skal du betale senere, hvis du ønsker den fulde Autopilot pakke og bilen har det nye hardware.

Det her er kun interessant for dem, som har bestilt deres bil før 9.10.2014 inden de nye funktioner blev vist frem og som har fået at vide, at deres bil indeholder de nye sensorer.

Maho
Maho Oct 30 '14

Men det er jo også det jeg har ift. bestilling. Mit spørgsmål gik derfor på om jeg så skulle kræve 3500 retur for p-sensor (som jeg også bestilte) for så senere at betale 3500 for pilot funktionen. ELLER om det bare kunne lade det gå lige op, så hvis man ikke får krediterer de 3500 som du gør, så er pilot funktionen til gengæld U/B..??

stormer
stormer Oct 30 '14

Maho, du skal tage fat i din kontakt hos Tesla. Så spørger vedkommende hovedkontoret, om du kan få krediteret de 3500,-

Jeg spurgte først om jeg kunne få ændret min bestilling, så der stod "Teknikpakke med Autopilot". Det kunne jeg ikke, men i stedet for bliver jeg så krediteret de 3500,-, når jeg skal betale bilen.

Du har ret i, at det er god service fra Teslas side.

Maho
Maho Oct 30 '14

Ok. Tror jeg bare lader den ligge indtil videre, hvis de så kræver penge senere for at "åbne" pilotfunktion kan jeg jo tage det med sensorerne frem....

Fik i øvrigt lige svar fra Anna omkring mit indledende spørgsmål i tråden. Den leveres som bestilt på dette punkt. Ja, ja det er vel også rimeligt nok :-)

Samtidtigt oplyste Anna, at bilen i hendes system står til levering midt december (bare "december" i My Teala"). Bilen gik i produktion d. 24/10 til de interesserede.....