Loading...
dk

Nye vinterdæk men de støjer AHT..... | Tesla Forum

TL
TL Jan 16 '20

Hej

Har lige fået monteret vinterdæk som Tesla forskriver, nemlig Pirelli Sottozero 235/35 R20 på originale performance fælge, men de støjer og sitre ad helvede til. De dæk som blev afmonteret var de originale sommerdæk Michelin pilot sport 4s, jeg kan se at disse har et skumindlæg indvendig. nogen der ved hvorfor de nye støjer og om det skum indlæg er noget ekstra?

Metguy2000
Metguy2000 Jan 16 '20

Har præcis samme dæk på samme fælge, og kan bekræfte støjniveauet. Mine har tillige en kedelig hyletone Ved +60 km/t. Næste sæt bliver Nokian, som kørte fint på 21" på min gamle model S.

Danbra56
Danbra56 Jan 16 '20

Har de samme på 19” hyler mellem 60 og 70 men er aftaget en smule efter et par måneder. Der er ingen skum i ,tænker man næste gang kan købe en 40mm selvklæbende skumplade skære den i strimler og selv sætte i dækket. 

fmm1000
fmm1000 Jan 16 '20
Har haft dem i 19 tommer. Dårligt fæste i sne og en 85D kunne rive dem i stykker.
Ice2EV
Ice2EV Jan 16 '20
Quote from Danbra56

Har de samme på 19” hyler mellem 60 og 70 men er aftaget en smule efter et par måneder. Der er ingen skum i ,tænker man næste gang kan købe en 40mm selvklæbende skumplade skære den i strimler og selv sætte i dækket. 

Ser ingen smiley, men den må da være faldet af i transmissionen?  ;-)

Der er ingen gummiindsats i Michelin Alpin 5 men de støjer mindre end sommer dæk.
Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 17 '20
CaptainChaos
CaptainChaos Jan 17 '20
Citat fra TL

Hej

Har lige fået monteret vinterdæk som Tesla forskriver, nemlig Pirelli Sottozero 235/35 R20 på originale performance fælge, men de støjer og sitre ad helvede til. De dæk som blev afmonteret var de originale sommerdæk Michelin pilot sport 4s, jeg kan se at disse har et skumindlæg indvendig. nogen der ved hvorfor de nye støjer og om det skum indlæg er noget ekstra?

Er det pncs versionen du har fået? De har skum i der burde sænke lydtrykket i kabinen med 3 db. Der er ret stor prisforskel på dem med og uden pncs.
Danbra56
Danbra56 Jan 17 '20

Der er Ca 2000 kr til forskel det er dyrt for skum. 

jramskov
jramskov Jan 17 '20

Vi købte et ekstra sæt aero med Pirelli til vores Model 3. Vi har ikke bemærket nogen ændring i lydniveau.

CaptainChaos
CaptainChaos Jan 17 '20

Min Model 3 Performance er på værksted lige nu, men burde få den retur på fredag og der har Tesla sat vinter hjul på, så kan jeg lige melde tilbage hvordan lydnivauet er efter skift fra sommer til vinterhjul.

You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla: https://ts.la/morten30069

voersaa
voersaa Jan 17 '20

Er på aero 18" med Pirelli og jeg oplever ikke nogen nævneværdig forskel i forhold til støj men de er absolut ikke så sjove at køre på som Michellin pilot sport 4.

TL
TL Jan 17 '20

Er det pncs versionen du har fået? De har skum i der burde sænke lydtrykket i kabinen med 3 db. Der er ret stor prisforskel på dem med og uden pncs.

Min dækmand siger at Pirelli oplyser at det der "pncs" er noget ikke eksisterende!?

husfeldt
husfeldt Jan 17 '20

Hmm ..jeg kører med "Michelin pilot 5 235/45 r18"... Det var en total omvendt oplevelse - de er ninja stille virkeligt støjsvage sammenlignet med Tesla's standard Pirelli sommerdæk..

TL
TL Jan 18 '20
Citat fra CaptainChaos
Citat fra TL

Hej

Er det pncs versionen du har fået? De har skum i der burde sænke lydtrykket i kabinen med 3 db. Der er ret stor prisforskel på dem med og uden pncs.
Min dækmand siger at Pirelli oplyser at det der "pncs" er noget ikke eksisterende!?
Kan du give mig noget mere info så jeg evn. kan modbevise?

CaptainChaos
CaptainChaos Jan 18 '20
Citat fra TL
Citat fra CaptainChaos
Citat fra TL

Hej

PNCS

Det er muligt at de i 235/35r20 kun kan købes hos Tesla, det er jeg dog ikke 100% sikker på. Men pncs findes bestemt og kan købes i andre størrelser på dækleader, dækonline og sikkert mange andre steder.
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Jan 18 '20
TL
TL Jan 19 '20

Citat fra CaptainChaos
Citat fra TL
Citat fra CaptainChaos
Citat fra TL

Hej

PNCS   Winter Sottozero 3   Det er muligt at de i 235/35r20 kun kan købes hos Tesla, det er jeg dog ikke 100% sikker på. Men pncs findes bestemt og kan købes i andre størrelser på dækleader, dækonline og sikkert mange andre steder.
tak, jeg prøver at tage fat i Tesla
CaptainChaos
CaptainChaos Jan 29 '20
Nu har jeg fået vinterdæk på 235/35/20 – PIRELLI WINTER SOTTOZERO (bilen var lige lidt længere tid hos Tesla end jeg regnede med) og ja dækkene larmer mere end jeg havde forventet. Der er ikke vibrationer men ved 100-110 larmer de en del. Jeg har haft en fra Tesla med ude og kører og han sagde at det var det forventede lydniveau, men at det ville blive lidt bedre når de blev slidt lidt. Jeg har kun kørt på dem 2 dage, så nu må jeg se.
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Jan 29 '20
TL
TL Jan 30 '20

Citat fra CaptainChaos Nu har jeg fået vinterdæk på 235/35/20 – PIRELLI WINTER SOTTOZERO (bilen var lige lidt længere tid hos Tesla end jeg regnede med) og ja dækkene larmer mere end jeg havde forventet. Der er ikke vibrationer men ved 100-110 larmer de en del. Jeg har haft en fra Tesla med ude og kører og han sagde at det var det forventede lydniveau, men at det ville blive lidt bedre når de blev slidt lidt. Jeg har kun kørt på dem 2 dage, så nu må jeg se.
Hej, jeg kom af med mine igen. Fik det byttet til 19" fælge og dæk - stadig væk PIRELLI WINTER SOTTOZERO blot i 19"
Årsagen hertil er at Pirelli kun laver 19" med PNCS - skumindlæg
Nu kører det bare og støjen er lav, lækkert :-)