Loading...
dk

Model 3 Performance 20" snekæder | Tesla Forum

Zule
Zule Jan 17 '20

Hej folkens

Jeg skal til Hafjell i år på skiferie i min model 3 performance som har originale 20" fælge på med vinterdæk "245/35-20 Nokian WR A4 95W".

Jeg har læst mit til at det ikke et krav at have snekæder med i hverken Sverige eller Norge. Men jeg er kommet i tvivl om jeg burde skaffe nogle.

Er der nogle andre her i forummet som har købt kæder til 20" fælgene? Jeg tænker der er begrænset plads omkring dækket. Måske i kan anbefale nogle?

Forummets indlæg er redigeret af Zule Jan 17 '20
RobertJ
RobertJ Jan 18 '20

Som anbefalet i anden tråd, Kig på Maggi Trak der er ikke noget der slasker.

RUNE2
RUNE2 Jan 18 '20
Vi kører til Sälen på mandag i P3- på Michelin Crossclimate+. Men da bilen jo er 4WD, er der ikke brug for kæder, medmindre man skal ud i vanskeligt terræn, som meget stejle tilsneede grusveje. Men til den slags kørsel egner en lav bil sig slet ikke. Især ikke P3+, som jo er sænket lidt.

Jeg har før været i Hafjell i baghjulstrukket BMW og det gik fint uden kæderne - vejen til skisportsstedet er fin.
Den største fare er fartkameraerne :-) Der er også strækningskontrol i Norge nu, som måler gennemsnit mellem to kameraer. 
Og hvis man drikker et par øl på færgen, kan det koste en månedsløn at blive stoppet.
Zule
Zule Jan 20 '20
Quote from RobertJ

Som anbefalet i anden tråd, Kig på Maggi Trak der er ikke noget der slasker.

Ok tak. Jeg kigger på dem. Kan se Tesla også har dem på deres US site.

Quote from RUNE2 Vi kører til Sälen på mandag i P3- på Michelin Crossclimate+. Men da bilen jo er 4WD, er der ikke brug for kæder, medmindre man skal ud i vanskeligt terræn, som meget stejle tilsneede grusveje. Men til den slags kørsel egner en lav bil sig slet ikke. Især ikke P3+, som jo er sænket lidt.   Jeg har før været i Hafjell i baghjulstrukket BMW og det gik fint uden kæderne - vejen til skisportsstedet er fin. Den største fare er fartkameraerne :-) Der er også strækningskontrol i Norge nu, som måler gennemsnit mellem to kameraer.  Og hvis man drikker et par øl på færgen, kan det koste en månedsløn at blive stoppet.

Ja Hafjell er ikke så slem. Det er kun hvis man bor oppe i nærheden af toppen. Vi får en hytte i nærheden af Gaiastova, men såvidt jeg husker så er der rimelig god vej derop.

Tak for info med strækningskontrol. Det vidste jeg ikke de havde fået

Hpower
Hpower Feb 4 '20
Citat fra Zule

Hej folkens

Jeg skal til Hafjell i år på skiferie i min model 3 performance som har originale 20" fælge på med vinterdæk "245/35-20 Nokian WR A4 95W".

Jeg har læst mit til at det ikke et krav at have snekæder med i hverken Sverige eller Norge. Men jeg er kommet i tvivl om jeg burde skaffe nogle.

Er der nogle andre her i forummet som har købt kæder til 20" fælgene? Jeg tænker der er begrænset plads omkring dækket. Måske i kan anbefale nogle?

Ikke helt rigtig: 
Regler for dæk i Norge:
Køretøjer med >3,5 t GVW min. 5 mm / Køretøjer <3,5 t GVW min. 3 mm. slidbanedybde er lovpligtige fra 1. november til og med første mandag efter påske (Sydnorge) og fra den 16. oktober til og med den 30. april (Nordnorge; Nordland, Troms og Finnmark). Det er lovpligtigt at bruge M+S og eller 3PMSF på alle aksler pr. 15 - 31. november. I overgangsperioden (Vinter 2019/2020) er det acceptabelt at benytte M+S dæk på driv- og stryreakslen
Regler for snekæder i Norge: 
Køretøjer > 3,5 t GCW skal have snekæder i den periode, hvor det er lovligt at benytte pigge. En truck med trailer skal have mindst 7 kæder til rådighed.