Loading...
dk

Model Y sektion i forum? | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
jramskov
jramskov Jan 21 '20

Mere og mere tyder på at de første Model Y snart bliver leveret. Bør der ikke oprettes en sektion her på forummet til Model Y?

TBElvogn
TBElvogn Jan 22 '20

Lyder som en go ide. Hvornår kommer de første til DK?  Kan man reservere én nu? Hvad bliver prisen for en P model?

Ved godt jeg kunne undersøge det selv... meeen var der nu et venligt.. forum medlem der lige sad med den viden... Tak.

 

selsoe
selsoe Jan 22 '20

Bestilling er åben på den norske og der står der at den kommer i starten af 2022.

jramskov
jramskov Jan 23 '20

Jeg tror den rammer både Norge og resten af Europa før 2022. 

bskaarup
bskaarup Jan 23 '20
Citat fra selsoe der står der at den kommer i starten af 2022.

På den norske side står der

"Produksjonen forventes å begynne tidlig i 2021"

og "Standard range-produksjonen forventes å begynne tidlig i 2022."

Man kan ikke bestille standard range modellen endnu.

Jeg kan ikke finde det med at den først kommer i 2022?

 

selsoe
selsoe Jan 23 '20
Beklager, tjekkede det for nylig og mente bestemt det var det der stod, men jeg blandede vist SR-timelinen med LR.
mbk
mbk Jan 23 '20

Der bør ske mange ting med dette forum, men der er vist ikke lyst til udvikle eller opdatere det.

selsoe
selsoe Jan 24 '20
Ærgerligt. Det kunne godt trænge til en overhaling og der er jo tilsyneladende et marked for ikke-Facebook baseret diskussion af Tesla. Er frisk på at deltage i opsætning af et alternativt Forum hvis stifterne af dette ikke har lyst til at fortsætte.
bskaarup
bskaarup Jan 24 '20

Det er Emil Ellefsen der står som indehaver af domainet, så der kunne man jo starte med at kontakte Autoskadestuen

Ice2EV
Ice2EV Jan 25 '20

Måske man kunne forhøre sig hos Citronik.dk hvordan de migrerede til Tapatalk for et par år siden.

 

Citronik er som man nok gætter et Citroen forum, men Tapatalk har også Peugeot og Renault forum på samme tapatalk.

 

Om det er bedre ved jeg ikke. Men der er eks like/dislike funktion.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 25 '20
PeterE
PeterE Jan 25 '20
Citat fra Ice2EV

Måske man kunne forhøre sig hos Citronik.dk hvordan de migrerede til Tapatalk for et par år siden.

 

Citronik er som man nok gætter et Citroen forum, men Tapatalk har også Peugeot og Renault forum på samme tapatalk.

 

Om det er bedre ved jeg ikke. Men der er eks like/dislike funktion.

Tapatalk er fint, det er en smagssag - måske er det faktisk nemmere for administratorer at vedligeholde forummet.
selsoe
selsoe Jan 25 '20

Jeg tænker at hvis det ikke ligger lige for at migrere, kunne man starte et nyt forum op, måske med link til det gamle som arkiv. Hvis man underrettede alle brugere om at de skulle oprette sig på ny kunne man nok leve med at der var med clean slate. De gamle tråde ville jo hurtigt komme op at køre igen? Det ville dog selvfølgelig være optimalt hvis det fortsatte på samme domæne, særligt hvis autoskadestuen er parat til at fortsætte vedligehold eller overdrage det til andre der er.

PeterE
PeterE Jan 25 '20
Tjah, jeg er nu egentlig meget godt tilfreds med det nuværende forum, både fra pc og iPhone, og jeg har respekt for at AS har travlt på deres værksteder :)
selsoe
selsoe Jan 25 '20

Jeg har mange anker.

- Det er ikke altid muligt at citere et indlæg når man svarer uden at ens eget svar bliver inkluderet i citatet.
- Jeg ville gerne have en mail med det samme når der svares på i en tråd jeg følger.
- Jeg får ikke mail når jeg får private beskeder. Man har vist en offentlig "væg" som folk kan skrive på? Der får jeg heller ikke mail om at nogen skriver og overser det derfor.
- Oversigten over seneste indlæg som man ser i desktop-versionen kan jeg ikke se i mobilversionen og synes derfor den er stort set ubrugelig som den er.

Det var et lille udpluk ;)

KMDTHY
KMDTHY Feb 28 '20

Jeg vil gerne hjælpe med at få lavet et nyt site baseret på phpBB i stedet for. Det er software fra Oxwall virker håbløst forældet. Kan se det er Emil Ellefsen der ejer domænet. Er han overhovedet aktiv længere? Det er nemt at integrere Tapatalk i phpBB.

Forummets indlæg er redigeret af KMDTHY Feb 28 '20
mbk
mbk Feb 28 '20
Citat fra PeterE Tjah, jeg er nu egentlig meget godt tilfreds med det nuværende forum, både fra pc og iPhone, og jeg har respekt for at AS har travlt på deres værksteder :) 

Hvis AS ikke ønsker at vedligeholde forummet og det ikke er deres spidskompetence, så lad da endelig arbejdet gå videre til dem som ønsker.

@KMDTHY

Synes bare du skal gå igang, problemet er ikke teknisk men politisk. Sæt det op på et tilfældigt domæne, teslatalk.dk er ledigt, skriv på forsiden at det er et forsøg på at teste ny software for teslaforum.dk så ingen forvilder sig derind, måske undlad oft. signup og lav dem 1:1 af dem fra teslaforum som ønsker det. Hvis her er nok der synes dit er bedre, så spørg AS om de vil fusionere, hvis ikke så slå oft. signup til, og så må vi der er utilfredse nok jo bare flytte. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 28 '20
bskaarup
bskaarup Feb 28 '20

@KMDTHY Skriv evt til Emil emil@autoskadestuen.dk og spørg.

KMDTHY
KMDTHY Feb 28 '20

Jeg har skrevet til Emil. :-)