Har du dit røde kort med? Der er vejhjælp i udlandet med i din kasko forsikring.
Læs mere her: https://www.sos.eu/da/til-dig/roedt-kort/
Assistancen via Rødt Kort omfatter blandt andet:
Jep - rødt kort/SOS
I det at det er garanti burde Tesla stille bil til rådighed. Tvivler dog på de har nogle. Og så er det også lige det problem at de skal ud af landet
Jeg fik en lånebil fra Tesla både da højvoltsbatteriet gik og da driv batteriet gik. I sidste tilfælde en Mazda.
Er netop kommet hjem fra Tesla Hannover i den tyske lejebil. En Skoda 4x4 som i øvrigt lå ganske fint på den tyske autobahn. Som det ser ud nu har Tesla Hannover erkendt at det er højvoltsbatteriet den er gal med. Har derfor snakket med Tesla road assistance som forhåbentlig stiller en ny lejebil til rådighed i morgen tidlig når den tyske lejebil afleveres hos Europcar i Kolding.
Det tager minimum en uges tid for at få skiftet batteriet, og yderligere 9 dage for hjemtransporten med SOS, så har nok lånebil de næste par uger. Er spændt på at se hvilken forfatning det nye batteri er i. Ladede til 370 typical på det gamle med en anvendelig kapacitet på 74 kwh.
Nu er hele bilen snart udskiftet.
Drivetrain i 2017
MCU i 2019
Batteri i 2020
Plus en hulens masse andet: dørhåndtag, rat, frunkhjelm, parkeringsbremser mm.
Må virkelig håbe at de har fået bedre styr på kvaliteten med model 3 ellers er det en dødssejler på sigt trods store forventninger og en meget høj aktiekurs...
Hvad skulle den opgraderes til tænker du?
Med mindre det er en D model kan du ikke have andet i ifølge Tesla og hvis 90 ikke laves mere så er det vel et renoveret 85 du får tilbage.
Tesla fortalte mig, så må man selv vurdere deres troværdighed, at S85 ikke fysisk kunne få det installeret grundet pladsen. Derudover ville det korrekt skulle begrænses da kun en D ville kunne styre de extra kræfter.
Så hvis du har en S85 hvad vil du så opnå ved at betale for et 100 batteri der yder som dit 85, det forstår jeg ikke helt?
Hvis de rent fysisk kan få det på plads og så kun begrænse det som S85 til acceleration men ikke kapacitet så du får mere rækkevidde se det ville jeg gerne kunne.
Tesla fortalte mig, så må man selv vurdere deres troværdighed, at S85 ikke fysisk kunne få det installeret grundet pladsen. Derudover ville det korrekt skulle begrænses da kun en D ville kunne styre de extra kræfter.
Så hvis du har en S85 hvad vil du så opnå ved at betale for et 100 batteri der yder som dit 85, det forstår jeg ikke helt?Hvis de rent fysisk kan få det på plads og så kun begrænse det som S85 til acceleration men ikke kapacitet så du får mere rækkevidde se det ville jeg gerne kunne.
Det lyder som en sang fra de varme lande fra Tesla. Hvor mange amp en given bil får lov til at trække fra batteriet er allerede begrænset i software. Det handler om hvad Tesla vi og ikke vil. Jeg mener ikke at der er ikke nogen fysisk hindring for at montere et 100 Kwh batteri i en gammel S60 fra 2013. Hvor meget der så skrues op for effekten er en software ting.
WK057 har sat et 100 batteri i sin gamle pre-ap1 P85
@Gustavsfar1 - du får med 99% sikkerhed et refurbished 85 eller 90 kWh batteri
@webercamman, hvilken interesse mener du Tesla skulle have i IKKE at tilbyde mig en sådan ombygning mod betaling? Spurgte ikke engang hvad det kostede fik bare at vide det ikke passede fysisk og det med software begrænsningen. Men ved du at det kan passes ind fysisk uden nogen tilpasning? Det ham US fyren har lavet siger jo ikke noget om hvordan han fik det ind? Du får nok ikke Tesla til at svejse eller skære i bilens konstruktion for at få plads til det fysisk. Og ved du om hvorvidt de kan sw begrænse effekten når det ikke er out of the box? Igen selvfølgelig får du ikke lige en af deres programmøre til at ændre det for netop dig, så havde vi sku nok fået dem til så mange andre ting først hvis vi kunne råde over dem :)
Tesla vil have en forretning der sælger og leverer biler, og batteriteknologi - længere er den ikke.@webercamman, hvilken interesse mener du Tesla skulle have i IKKE at tilbyde mig en sådan ombygning mod betaling? Spurgte ikke engang hvad det kostede fik bare at vide det ikke passede fysisk og det med software begrænsningen. Men ved du at det kan passes ind fysisk uden nogen tilpasning? Det ham US fyren har lavet siger jo ikke noget om hvordan han fik det ind? Du får nok ikke Tesla til at svejse eller skære i bilens konstruktion for at få plads til det fysisk. Og ved du om hvorvidt de kan sw begrænse effekten når det ikke er out of the box? Igen selvfølgelig får du ikke lige en af deres programmøre til at ændre det for netop dig, så havde vi sku nok fået dem til så mange andre ting først hvis vi kunne råde over dem :)