Hej, jeg ved at jeg har set en oversigt over de forskellige modeller.. det er pre D modellen.. men nu kan jeg ikke finde den.. nogen der ved hvor den er? og hvilken en jeg mener :)
Hej, jeg ved at jeg har set en oversigt over de forskellige modeller.. det er pre D modellen.. men nu kan jeg ikke finde den.. nogen der ved hvor den er? og hvilken en jeg mener :)
nej det er ikke den.. er er sådan en hvor der stå hvor mange heste den har ved normal og ved max.. men kan ikke finde den..
@Kristian70k
Jeg er udemærket med på hvad du snakker om, men det er ikke noget jeg har set utrolig længe, syntes jeg kan mindes at jeg så det under selve bestillingen.
Har lige været inde og kigge, men kan heller ikke finde det nogen steder mere. ikke engang under mine dokumenter når jeg logger ind, så er ret sikker på det ikke er tilgængeligt mere :-(
ok.. har forsøgt alle de andre sider (.no . com . de) håber den kommer igen :)
Hvis du retter overskriften fra "Motor yde evne" til det sprogligt mere korrekte "Motor ydeevne" eller "Motorydeevne", er der nok nogen, der kan svare ....
Hvis du retter overskriften fra "Motor yde evne" til det sprogligt mere korrekte "Motor ydeevne" eller "Motorydeevne", er der nok nogen, der kan svare ....
Mange tak for lektionen PeterJ.. synes ikke jeg kan finde redigere knappen på et emne der er oprettet. så må desværre leve med dårlig dansk i denne tråd..
@ Jesper: Kan sige at P85D stadig accelererer mere end de biler du sammenligner med og har set test af. Accelerationen er fænomenal fra 0-50 - hvis dine solbriller ikke sidder på næsen ryger de af! 50-100 tager 2,1 sekund. 0-160 tager 7,2 sekunder. 80-120 1,8 sek. 0-200 12,7 sek men bilen begynder allerede at lukke af ved 195 km/t indtil opdateringen 250 km/t er implementeret. Alle data er målt med iphone 6 app med de forbehold det giver. I forhold til min tidligere Porsche 911 turbo manuel (580hk)) er den ligeså hurtig indtil 160 km/t - herefter kan den ikke være med på nuværende tidspunkt
Rent sikkerhedsmæssigt omkring overhalinger kan jeg sige at hvis jeg vil overhale 1 bil i BMW'en kan jeg i samme tidsrum overhale 4 biler altid med en astronomisk udgangshastighed. Det er fuldstændigt overlegent at køre rundt i trafikken. Husk at man faktisk accelerer 0-402 m på 11,5 sekunder med en udgangshastighed 186 km/t
@JesperBang, enig med Mike - sikkerhed i overhaling har altid været min kæphest. Jeg har kørt for meget bag 3-4 biler med campingvogne på lange hovedveje. Det er ihvertfald slut med Teslaen - og jeg har en S85. Den er SUVERÆN fra 90-100 og op, - ha, jeg har tit haft 1-2 skuffede bilister med i røven op ad A13 som har måttet indse, at den overhaling jeg gik igang med, kunne de godt glemme at følge med på. FEDEST!
@JesperBang, inden jeg fik min P85‘er var jeg i Århus og prøve en S85‘er for at se om det var "nok". Jeg havde tidl. prøvet en P85+ og var blæst bagover af den enorme acceleration, derfor var jeg netop interesseret i at føle bilen i de lidt højere mellem-acceleartioner. Da jeg kom på tilkørselrampen til motorvejen åbnede jeg bare op for den blæste bare for sindsygt af sted! Så det var ikke på den baggrund at det så alligevel endte med en P85‘er. Du får jo så næste dobbelt op på HK når din bliver leveret, så jeg lover dig det bliver for sindsygt!
@Jesperbang: Det er rigtigt den er begrænset endnu til 210 km/t. I selve accelerationen op til begrænsningen bremser den mærkbart, så der er meget at hente endnu - men måske i morgen:-) Potentialet i forhold til min BMW 535D, min tidligere P911Turbo og min Seat Leon Cupra (konebil) er +280 km/t hvis batterierne kan holde. Men mon ikke man har styr på det nu - jeg hører og læser ikke meget om begrænsning på grund af varme under brug - jeg har i hvert fald forsøgt at opbygge varme i bilen!
Var lige ude og morgenteste min 1½ uge gamle S85, den skulle jo nødig stå og sætte sig i lejer eller andet grimt ;-)
Det ser ud som om effektmåleren peeker lige ud for 320kW, måske en halv stribe under. Det svarer jo til ca 400-420hk, hvilket er et stykke fra de 367hk der står på hjemmesiden i øjeblikket. Er det normalt, eller har jeg bare fået en skjult P85...?
Jeg er stadig på 2.4.160 som bilen blev leveret med.
Ja min S85 peaker også lige under de 320kW. Har læst på flere forskellige foraer at den tager 0-100 km/t på omtrent eller lige i underkanten af de 5 sekunder men har endnu ikke selv fået det testet.
For dem med gamle P85'ere, som ikke ved hvor mange hk deres bil har i øjeblikket, så fremgår det nu, at de brugte P85 Classic som Tesla sælger på deres hjemmeside har 470 hk. Næsten ligeså meget som bagmotoren på en ny P85D :-)
Link til brugt Signature: http://www.teslamotors.com/models/preowned/s00753
Er der nogen der har data på de mellem accelerationer på alm. 85D som mangler i dette skema. Bjørn i Norge mente jo hans gamle P85 var meget langsommere end den nye P85D, men er så interessant hvordan 85D ligger:
http:///...mes-for-70D-85D-P85D
Ved godt det er svært at skaffe de eksakte data på mellem accelerationer på 85D fra eks 70-130 km/t. Men er der nogen der har testet den ift den gamle p85 og kan føle om den er på niveau eller bedre og om det er tilfredsstillende ift hvordan den "rykker" fra nul?