Loading...
dk

PPF frem for stængklapper | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Mar 2

Hej

Jeg overvejer lidt om jeg bare skal have noget PPF på bilen i stedet for de her stængklapper da de jo bare ophober en masse sand og salg.

Så kunne man jo med fordel få PPF hele vejen hen af den del af bilen lige under døren, og på forenden af bagkofangeren(ind mod hjulene)

Er det noget nogen herinde har gjort eller overvejet? for så vil jeg gerne høre erfaringer/tanker med det.

Har fået et tilbud på 2300 ex moms for siderne, dertil kommer så pris på den del af bagkofangeren der skal dækkes også...tænker det blot er lige bag hjulene.

Elkjaer
Elkjaer Mar 2
Jeg fik lavet stenslagsfolie (PPF, bare på dansk) på min Model 3 i slutningen af september 2019. 
Da jeg var/er mest bekymret for rust i undervognen fik jeg det kun sat på vanger og hjulkasser. 
Det holder stadigt godt og kan ikke ses medmindre man er helt tæt på (under en halv meter). 

Det er lavet hos SkilteMontøren i Roskilde og dengang jeg fik det lavet blev jeg oplyst følgende priser:
Vanger og hjulkasser kr 4500,00
Forkofanger kr 4800,00
Frontklap kr 4200,00
Inkl moms 

SkilteMontøren
Karsten Vodder
Københavnsvej 196
4000 Roskilde
40 59 60 02
Elkjaer
Elkjaer Mar 2
P.S. Jeg har forresten ikke monteret stænkklapper selvom jeg før vinteren købte nogle på Amazon. 
Da Tesla skrev ud i starten af januar overvejede jeg at hente deres “All Weather Protection Kit” og installere dette, men kom aldrig videre med det da jeg også var i tvivl om de gavner eller bare gør tingene værre...
Vildgut
Vildgut Mar 3
Tak for svaret Elkjaer, og fedt med lidt priser at sammenligne med. Jeg havde egentlig ikke tænkt på at komme det i hjulkasserne...men det kunne da også være en Ide. Men Har du så fået stenslag op af siderne nu du ikke har haft stænklapper på og ikke ppf på siden? 
Elkjaer
Elkjaer Mar 10
Har ikke været rundt for at kigge nøje efter, men tror ikke der er nogen stenslag. 
Der er til tider lidt muddersprøjt på forskærm og fordøren engang i mellem, ved ikke om der på sigt kommer problemer med stenslag.