Loading...
dk

Problemer med faktura/levering? | Tesla Forum

TFR
TFR Mar 4

Hej Alle

Jeg bestilte en M3 performance i januar måned, og alt har kørt som smurt med Tesla, forsikring, finansiering osv.
Min bil skal leveres i morgen torsdag den 5/3-2020 kl. 13.00 i Slagelse, hvilket Tesla har bekræftet både via min konto og en reminder SMS tirsdag.

De seneste to uger har jeg flere gange rykket Tesla telefonisk for en faktura, så jeg kunne få overført udbetalingen, og bede AL-Finans om at overføre resten af beløbet på den godkendte finansiering.
Sidste uge fik jeg en mail om at min faktura ville være tilgængelig 1-4 dage før levering, og jeg har talt med Tesla i dag onsdag den 4/3-2020, og de sagde der var nogle IT-problemer der drillede, så de havde svært ved at sende faktura ud, men ville lave en "emergency-faktura".

Nu sidder jeg så her onsdag aften, og skal have leveret min bil i morgen, men jeg har stadig ikke modtaget en faktura, og jeg tvivler på hvor vidt jeg kan få bilen udleveret, for der er ikke foretaget betaling.
Jeg syntes faktisk det er mega dårlig service, når jeg har afleveret min nuværende bil i dag, og har planlagt at skulle hente min nye bil i morgen, skal køre tværs over landet fredag, og jeg egentlig ikke aner om jeg har en bil.

Andre der har samme udfordringer i disse dage?

Ice2EV
Ice2EV Mar 4

Da vi købte havde vi ingen faktura, fik en i hånden da vi hentede den.

Overførte beløbet via banken, og fik bilen udleveret.  Ville egentlig lave en straks overførsel, men den kunne Tesla's system ikke håndtere, så vi måtte lave en almindelig overførsel på en fredag, hvor de først havde pengene på deres konto mandag.

Skulle dog ikke låne pengene.

Det var for 10 måneder og 22 dage siden. 30.000 km ren fest. Kunne stadig ikke forestille mig større smil for pengene!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 4
TFR
TFR Mar 4
Var det for nylig du oplevede dette?

Nu har jeg dagen før levering kl. 17.29 modtaget nedenstående mail:

Hej Thomas.

Vi oplever i øjeblikket systemfejl og det kan være at vi evt. bliver nødt til at betale ud fra købsaftalen ved at fratrække depositum fra beløbet og overføre det resterende – ellers bør vi allerede arrangere en ombooking så du ikke tager derhen forgæves hvis det er, da der muligvis ikke vil være faktura i tide.

Lad os høre hvad du beslutter dig for er bedst.

Med venlig hilsen | Kind regards

Tesla Leveringsteam | Tesla Delivery Team

Føler mig ærligt talt lidt til grin.

Jeg har afleveret min leasingbil i dag, med en klar formodning om at jeg kunne tage levering af min nye bil i morgen.

Ved ikke lige hvordan jeg skal løse det, da jeg har taget torsdag fri, og fredag skal på en 700 km lang tur.

Syntes deres kundeservice er helt forfærdelig i denne sag.

PeterE
PeterE Mar 4
Tal med banken, overfør pengene, få en kvittering af en art på mail og hent bilen. Ingen grund til at ødelægge en god oplevelse med ligegyldigheder. Du skal nok få en faktura. 
TFR
TFR Mar 4
Citat fra PeterE Tal med banken, overfør pengene, få en kvittering af en art på mail og hent bilen. Ingen grund til at ødelægge en god oplevelse med ligegyldigheder. Du skal nok få en faktura. 
Jeg skal have bilen finansieret hos AL-Finans. Med en rente på 1,25% så jeg ingen grund til at lade være.

Problemet er bare at AL-Finans ikke kan aflevere pengene uden faktura.
KimB
KimB Mar 4
Vi hentede vores bil i dag. De seneste dage har det været lidt frustrerende, da dokumenterne på mit Tesla site var korrupte og har stadig ikke modtaget faktura eller registrerings attest (synes man plejer at få en midlertidig når man køber ny bil). 
Har lånt pengene gennem Tesla og dokumenterne til låneansøgningen kom 2 min før vi skulle køre afsted til Ringsted - De var selvfølgelig forkerte, men Jyske finans fik det rettet, så vi kunne signere elektronisk ved afhentning. 
Vi var de eneste der skulle hente i dette timeslot, så vi fik en fin og grundig gennemgang af funktioner. Brugte ca 15 min på at tjekke for diverse fejl. Malingen virkede nogle steder lidt tynd i dørkarmen på B stolpen (kunne ane den grå farve under den hvide lak). Eneste rigtige fejl var desværre en lille bule ved pladebøjningen ved hjulkassen. De lavede en rapport på det og jeg må selv booke en tid til at få det repareret gennem appen :(
Bilen blev leveret med 50% på batteriet. Den kører fantastisk. Var forbi Supercharger i Køge på vej hjem. 
Alt i alt er vi tilfredse trods lidt malurt...
Zenon77
Zenon77 Mar 5
Citat fra TFR
Citat fra PeterE Tal med banken, overfør pengene, få en kvittering af en art på mail og hent bilen. Ingen grund til at ødelægge en god oplevelse med ligegyldigheder. Du skal nok få en faktura. 
Jeg skal have bilen finansieret hos AL-Finans. Med en rente på 1,25% så jeg ingen grund til at lade være.   Problemet er bare at AL-Finans ikke kan aflevere pengene uden faktura.

​Jeg er i samme situation, men jeg har fået Nykredit Leasing til at acceptere den købsaftale som jeg kan downloade fra min tesla konto + jeg har oplyst dem stelnummeret som kommer fra scource koden..
Så jeg har fået pengene ind på min konto klar til overførsel forud for min levering d. 16/3 
Forummets indlæg er redigeret af Zenon77 Mar 5
TFR
TFR Mar 5

Jeg sidder og funderer over det groteske i, at Tesla bygger det de selv betegner som verdens mest teknologisk avancerede bil, men at de på halvanden måned ikke har formået at klare noget så lavteknologisk som at udstede en faktura....

Forummets indlæg er redigeret af TFR Mar 5
Zenon77
Zenon77 Mar 6

Jeg har fået faktura i dag.

På min konto står godt nok stadig, at de er igang med at udfærdige min faktura.

Men den ligger til download nederst til højre blandt de andre dokumenter.

Voyager4DK
Voyager4DK Mar 6

Vil bare lige sige at de ikke har problemer med alle faktura, jeg fik min den 3. marts, og det var 14 dage før planlagt levering af bilen.

ankjaers
ankjaers Mar 6

Fik min faktura d. 2 marts. Levering d. 20 marts. Så ingen problemer for mig