Loading...
dk

Teslausb og Teslalogger | Tesla Forum

NFO
NFO Mar 5 '20

Hej 

Først og fremmest - tak for at måtte deltage her. Jeg været både forrummet her og div. FB grupper igennem, siden jeg bestilte en TM3 i starten af december. Jeg må sige at jeg til tider små fortrød bestillingen, men holdt dog fast, dels pga af de mange positive kommentarer, dels en god kollega med en TMS '15 (i øvrigt med sort skærm).

Jeg har lige fået min TM3 og har sat en Teslausb RPI op til at uploade klip et Google Drive, når den logger på mit hjemme netværk. Det tog noget tid, men var egentlig ganske enkelte og fungere godt. Jeg skulle bare bruge instruktionerne fra nettet rigtigt.... Så er det bare at smide filer ud fra GD når de bliver overflødige.

Teslaloggeren køre sammen med ScanMyTesla og giver mange sjove informationer. Mit primære ønske er at have en komplet "kørebog" på bilen fra dag. Der mangler dog lige turen fra Ringsted og hjem. Jeg købte en ODBlink MX ODB-scanner, men den driller. Den går i sleep mode efter et par timer. Mit spørgsmål er om der er nogen her med erfaring i dette ?

Lige nu bruger jeg en billig  ODB-scanner, der virker fint, men den er bare langsom. Jeg kunne bare forsætte med den, meeeen nu har jeg købt den anden :-)

KimT
KimT Mar 6 '20

Det lyder som noget energy saving - men nu er jeg ikke android mand - har kun en pga. SMT.

Alternativ - prøv at skriv til Amund (ham som har lavet SMT). Jeg har haft fat i ham et par gange : amundster at  gmail dot com

Har du opgraderet FW på din OBDLink - det kan gøres via app'en OBDLink, selv om der vist skulle være en bluetooth fejl i sidste FW - men man kan også vælge ældre version af FW (dvs. nedgradering)

Hvis du kan tysk er der et par tråde på det tyske tesla forum - de svarer også gerne tilbage på engelsk :

https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=58&t=24537

https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=87&t=31591

PS Huawei's implementering af bluetooth skulle vist også give nogle problemer.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 6 '20
Micmex
Micmex Mar 6 '20

NFO

Hvor købte du OBD adapteren og til hvilken pris? Desværre er der jo ikke sådan et stik i model 3 fra starten, men det skulle være rimelig nemt at eftermontere.

bskaarup
bskaarup Mar 6 '20
Citat fra Micmex

Hvor købte du OBD adapteren og til hvilken pris? Desværre er der jo ikke sådan et stik i model 3 fra starten, men det skulle være rimelig nemt at eftermontere.

Jeg købte herfra 

NFO
NFO Mar 6 '20

KimT - takker for forslaget, jeg afprøver mit norske. Jeg har ikke opdateret FW - den er ud af boxen, jeg prøver at kigge på de tyske. En vis "præsident" har styrket min Huawei forskrækkelse, så jeg bruger Lenovo tablet til formålet :-)

Micmex - jeg købte det på nedenstående link til prisen. Jeg synes det er ok pris. Nu ville jeg også gerne have RPIen med. Men er det kun SMT du vil, er stikket og ODB'en rigeligt.

Det er super nemt at installere - selv uden værktøj. Det er bare at tage et fast ryk i dækslet der skjuler de to stik, man skal ind til.

https://e-mobility-driving-solutions.com/produkt-kategorie/teslalogger/