Loading...
dk

2020.8 Driving visualization improvements | Tesla Forum

bskaarup
bskaarup Mar 10

Er der en der har fået 2020.8 som har opdaget "Driving visualization improvements"?

Lysreguleringer, stopskilte og skraldespande... burde dukke op på skærmen.

CaptainChaos
CaptainChaos Mar 10
Citat fra bskaarup

Er der en der har fået 2020.8 som har opdaget "Driving visualization improvements"?

Lysreguleringer, stopskilte og skraldespande... burde dukke op på skærmen.

Den viste ikke lysreguleringer på min her til morgen efter den havde fået opdateringen i går aftes

Update: glem ovenstående jeg havde ikke slået preview featuren til :)
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Mar 10
selsoe
selsoe Mar 10

Mon ikke det kun er på hardware v3 og/eller FSD (aner selvfølgelig ikke hvad I kører rundt med)?

CaptainChaos
CaptainChaos Mar 10
Jeg har hardware  version 3/FSD i min, jeg har dog ikke købt "Fuldt selvkørende"
olerass
olerass Mar 10

Jeg har 2020.8.1, HW3 og FSD og har set de nye visualiseringer i min M3. Skraldespande virker bedst (nok mest simpelt). Dernæst pile på veje mm (drejebaner osv) -- de kan dog godt hoppe lidt. Til sidst trafiklys. Det virker, men den viser ikke altid hvad der reelt er i virkeligheden. For det første har den meget svært ved at skelne mellem cykelregulering og reguleringer til biler, hvilket resulterer i underlige placeringer og forkert vising af farve. Dernæst har jeg aldrig set gul i bilen. Den virker til altid at hoppe fra rød til grøn. Det virker også til at visualiseringen er bagud med hvert fald et sekund eller to (kan måske være derfor den ikke viser gul), hvilket betyder at den er borderline useless da man kommer til at holde indtil det grønne lys har vist sig i omkring 1 sek hvis man bruger skærmen som hint.

Men alt i alt er det super at se det virker -- selvom det kun er so-so i nogle cases.

Forummets indlæg er redigeret af olerass Mar 10
chrisdk
chrisdk Mar 10

Alle jer som har fået opdateringen - har i alle en LR eller performance model? Eller har i en SR+?

CaptainChaos
CaptainChaos Mar 10
Citat fra chrisdk

Alle jer som har fået opdateringen - har i alle en LR eller performance model? Eller har i en SR+?

Jeg har en performance
Ice2EV
Ice2EV Mar 10

Formoder det kun er til biler med FSD tilkøb.

RUNE2
RUNE2 Mar 10

Jeg har en M3P- uden tilkøbt FSD og kan se de nye visualiseringer. De skal først slås til under Autopilot.

Desuden virker voice commands på dansk nu, yeah! Ungerne syntes det er smart at man bare kan sige "musik Frost 2" til bilen :-) 

Forummets indlæg er redigeret af RUNE2 Mar 10
Ice2EV
Ice2EV Mar 10

Der står "prewiev".

Tænker du ikke det er lidt ligesom den første bane....... nr 2 koster.

Så hvis du fortsat ønsker det, så må du lige hoste op med 50k

voigt1
voigt1 Mar 10

Har en Performance uden FSD og fik opdateringen i dag. Da jeg fik visualiseringen slået til under autopilot så kom lysregulering frem på skærmen - det hopper og danser og er forsinket - meget sjovt, men aner ikke hvad jeg skal bruge det til ? Kørte ned af en smal gade med byhuse, som har deres skraldespande stående ved gadedøren ved fortov. Kunne se dem alle sammen - men ville nu hellere kunne se skilte eller pile på vejen. Måske det er en funktion man kan bruge til et eller andet med FSD ? Men stadig imponerende at man via nettet får sin bil opdateret - super godt og langt foran andre bilmærker. TESLA er nr. 1

jramskov
jramskov Mar 11

Det er selvfølgelig ikke optimaltt at det hopper og danser eller er forsinket, men det er en del af forudsætningen for at kunne lave fuldt selvkørende biler at de kan identificere genstande og det viser de med denne opdatering at de er godt på vej med.

selsoe
selsoe Mar 11

Men hvorfor skal lyssignaler positioneres på visualiseringen som i virkeligheden? Der skal bare placeres et lyssignal i den ene side af skærmen hvor man kan se om den mener man må køre eller ej. Men nej, hvad skal bruge det til? Man må aldrig køre ud fra om den tror der er grønt alligevel.

Pålidelige skiltegenkendelse ville være godt dog.

MOS
MOS Mar 11

Reelt kan man nok ikke bruge det til så meget. Man skal alligevel selv kigge ud af vinduet for at se, om der er rødt eller grønt. Og det er nok også nemmere end at kigge på skærmen.

Dog er det interessant ud fra et rent nørdet synspunkt. Det er nok også med til at opbygge tillid til FSD, at man kan se på skærmen, hvad bilen har identificeret af signifikante objekter i nærheden. Ligesom jeg var rimeligt nervøs første gang, jeg prøvede at aktivere min AP, så vil jeg nok også være rimeligt nervøs første gang jeg kommer til at aktivere FSD. At man i lang tid forinden har kunnet følge med i, hvad bilen kan se, opbygger tillid til systemet.

bskaarup
bskaarup Mar 14

Jeg har nu endelig fået 2020.8.1 og så faktisk gul farve da jeg kørte igennem et kryds og lyset skiftede fra grøn til gul. Så den kan vise det.

voigt1
voigt1 Mar 14
Citat fra bskaarup

Jeg har nu endelig fået 2020.8.1 og så faktisk gul farve da jeg kørte igennem et kryds og lyset skiftede fra grøn til gul. Så den kan vise det.

---------------------------------------------------------------------
Har også set gul en enkelt gang - men stort set hele tiden skiftes der fra rødt til grønt
Vildgut
Vildgut Mar 21
M3 LR awd fra slut december 2019...hvornår tror I jeg kan forvente at få denne spændende opdatering :P!? 
CaptainChaos
CaptainChaos Mar 21
Citat fra Vildgut M3 LR awd fra slut december 2019...hvornår tror I jeg kan forvente at få denne spændende opdatering :P!? 
Hvis du ikke har fået opdateringen, så kan du prøve at genstarte MCUen ved at holde begge scroll-hjul nede i ca. 10 sekunder. Bagefter burde den kunne finde opdateringen.
Det plejer at virke for mig
MOS
MOS Mar 21

Forbindelse til wi-fi er nok også en faktor. Min oplevelse er, at der kan gå meget lang tid, før jeg får en opdatering, da jeg har dårlig wi-fi dækning i carporten. Men hvis jeg en dag parkerer tættere på det hjørne af huset, hvor min indendørs router sidder placeret, så kommer den ofte inden for meget kort tid. Hvis du har dårlig eller ingen wi-fi dækning, kan du evt. prøve at dele wi-fi fra din mobil og lade den ligge i bilen. Det er der en del andre, der har haft held med. Men hav lige i baghovedet, at det kan være, at bilen så ikke er låst, når mobilen ligger i bilen (risiko for tyveri).

Ice2EV
Ice2EV Mar 21

Vi har fået 20.8.1 men ingen visualisering af lyskryds pt. Har kigget i alle menu'er for at se om der skulle være dukket et tilvalgsfelt op. Men nej. Der var heller ingen oplysninger i felter efter update derom.

Sider: 1 2 3 »