Loading...
dk

Corona, fanden da også | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Mar 11 '20

Kan ikke umiddelbart se model 3 har anti virus og bakterie ventilationsfilter som Model S og X.

Man kan ikke engang tilkøbe det som OTA update     ;-)

 

Os fattige må altså nøjes  hoho.

KimT
KimT Mar 12 '20

så skal der HAMSTRES strøm. Sørg for at få toppet op. Badekar m.m kan sagtens bruges til at opbevare ekstra strøm - men godt det er grønt lige nu. Vi må nok regne med at der kommer lange køer på SuC. Og husk strømmen kan kun holde sig få dage når det opbevares.........

 

PS der røg erstatnings skiferien til Østrig i uge 15 lige - den som blev aflyst i uge 7 pga. sort skærm på MCU.......

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 12 '20
Dec14
Dec14 Mar 12 '20

Imponerende at der er børn over 18, der har kunnet låne pengene til en købe Tesla.

jonsiii
jonsiii Mar 12 '20

Haha @Dec14. Vi er nødt til at ha lidt galgenhumor nu vi skal sidde hjemme i mindst 14 dage (med alle 4 unger, der heller ikke må komme i skole/børnehave).

Jeg får heller ikke brug for HEPA-filter i min 3'er, da alle firmaer jeg laver it-arbejde for, har lukket ned for eksterne konsulenter. Men så slipper jeg da for at hamstre strøm. =)

jramskov
jramskov Mar 12 '20

Rolig nu - ingen grund til at hamstre strøm når man bare skal sidde der hjemme ;) 

Danbra56
Danbra56 Mar 12 '20

Man kunne også gå ned på 110v for at spare så er der strøm til dobbelt så lang tid. ;-)

Vildgut
Vildgut Mar 12 '20
Quote from Dec14

Imponerende at der er børn over 18, der har kunnet låne pengene til en købe Tesla.

Hvem siger de har haft behov for at låne pengene til den moderne folkevogn:)!? Prisen er jo nede i et niveau hvor de fleste kan være med....endelig må vi vel også erkende at lommepengene børnene får i dag kan være af ganske pæne størrelser. 

Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Mar 12 '20
Voyager4DK
Voyager4DK Mar 12 '20

Noget godt kom der da ud af situationen, jeg kan hente vores Model 3 allerede på søndag i stedet for onsdag. Til gengæld bliver der ingen ansigt til ansigt gennemgang af bilen, men det går nok, jeg klager ikke. :-)

JanKN
JanKN Mar 12 '20
Citat fra Voyager4DK

Noget godt kom der da ud af situationen, jeg kan hente vores Model 3 allerede på søndag i stedet for onsdag. Til gengæld bliver der ingen ansigt til ansigt gennemgang af bilen, men det går nok, jeg klager ikke. :-)



 

Hvornår har du fået det at vide?  Jeg skal hente min bil om 2 timer og har ikke fået en sådan information :O  

Voyager4DK
Voyager4DK Mar 12 '20

Jeg fik en sms i morges at der var mulighed for tidligere levering, hvis jeg øsnkede det, skulle blot svarer ja til sms'en så ville de ringe mig op og aftale nærmere. Da jeg så snakkede med dem og aftalte tidspunkt, sagde de pga. Corena desværre ikke kunne tilbyde ansigt til ansigt gennemgang af bilen, så det måtte jeg klarer på anden vis. Jeg sagde at det gjorde ikke noget og det forstod jeg udemærket. Jeg vil selvfølgelig lige gennemgå bilen selv for fejl og mangler og få sat app'en op, inden jeg forlader stedet.

Ice2EV
Ice2EV Mar 12 '20
Quote from mbk

DIY upgrades:

https://www.abstractocean.com/M3-HEPA/

 
Cool, det må overvejes.
MOS
MOS Mar 13 '20
Citat fra KimT

så skal der HAMSTRES strøm. Sørg for at få toppet op. Badekar m.m kan sagtens bruges til at opbevare ekstra strøm - men godt det er grønt lige nu.

Strøm bør under ingen omstændigheder opbevares i badekarret! Der er alvorlig risiko for personskade, hvis man tager bad uden heldækkende gummidragt (det gør de fleste). Der er trods alt tale om 350 V DC.

Næh, strøm bør opbevares i køleskabet, eller endnu bedre i fryseren. Så holder det også meget længere.

Vi må nok regne med at der kommer lange køer på SuC.

Ja, det er jo fredag...

 

HemligNemlig
HemligNemlig Mar 13 '20
@voyager, undskyld men det kan jeg simpelthen ikke tage seriøst fra Tesla side.
Det er sku da de samme mennesker selv der fint nok står i kø ved kassen for at handle, hvad faen skulle en bil udlevering skade. Det er da bare endnu en uduelig undskyldning de fyrer af.
Bianco
Bianco Mar 13 '20

@voyager Lyder som typisk Tesla - Tydeligvis ingen fagfolk involveret i den beslutning.

Vildgut
Vildgut Mar 13 '20
Quote from MOS
Citat fra KimT

så skal der HAMSTRES strøm. Sørg for at få toppet op. Badekar m.m kan sagtens bruges til at opbevare ekstra strøm - men godt det er grønt lige nu.

Strøm bør under ingen omstændigheder opbevares i badekarret! Der er alvorlig risiko for personskade, hvis man tager bad uden heldækkende gummidragt (det gør de fleste). Der er trods alt tale om 350 V DC.

Næh, strøm bør opbevares i køleskabet, eller endnu bedre i fryseren. Så holder det også meget længere.

Vi må nok regne med at der kommer lange køer på SuC.

Ja, det er jo fredag...

 

Lol 
ankjaers
ankjaers Mar 16 '20

Fik udleveret min M3 i fredags. Vi blev samlet i en gruppe og ført ned i kælderen. Hurtig gennemgang af de mest basale ting og ellers mulighed for at inspicere bilerne inden underskrift. Der var mulighed for at spørge løs hvis man havde brug for det. Min egen havde et skærm panel som sad lidt skævt men blev rettet på 10 minutter. 
Fin service. Ville helst bare ud på vejen efter bilen var checket igennem

Voyager4DK
Voyager4DK Mar 16 '20

Jeg var i Ringsted i søndages (i går) for at få udleveret min. Og de havde travlt, tror der 30-50 klar til levering, de fleste hvide, så det var nemt at spotte vores blå. Desværre havde den en bug så servo styring ikke virkede. De ville få en teknikker til at kigge på den i dag og så levere den til min adresse. Og for at fulende dagen fik min kone tømt batteri'et på Skoda'en, så den ikke kunne starte. Heldigvis havde Tesla en starter, så jeg fik gang i den gamle øse. :-P