Loading...
dk

rust beskyttelse | Tesla Forum

Niels
Niels Nov 15 '13

Har i andre gjort jer nogle tanker omkring rust beskyttelse ?

Oprindeligt tænkte jeg at bilen var lavet af aluminium så det ikke ville vare noget man skulle tænke på. 

Efter at have tjekket div. fora lader det til at aluminium i den grad "pulverisere" hvis det har kontakt til jern (rustfrit stål skulle være ok) og samtidig udsættes for salt+vand

Jeg har ikke ved selvsyn tjekket men efter sigende skulle der være en del i hjulophæng som er et miks af det ene og andet, ud over de stødabsorbere som sider bag/foran også er af stål.

Noget kunne derfor tyde på at tesla model S kan have godt af rust beskyttelse omkring hjulophæng/hjulkasser - Er det noget I har overvejet ?

jeg selv vil nok give den en omgang gennemsigtig dinitrol, det er en slags "voks" som sprøjtes ud, men er endnu ikke helt afklaret omkring det endnu - jeg har de sidste par år altid givet vores cykler et tyndt lag af dette, hvilket har holdt rust pletter væk fra dem.

her findes et par gode close up billeder af hjulophæng

http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/2012-tesla-model-s-signature-performance-suspension-walkaround.html

Bluecoffee
Bluecoffee Nov 15 '13
Forstår overvejelsen. Jeg havde en Renault Espace med masser af glasfiber, aluminium og varmgalvaniseret stål, som i princippet ikke skulle rustbehandles, men den blev dog alligevel med tiden tæret (selvfølgelig ikke glasfiberen:-) Jeg har fået at vide i Bredgade, at undervognsbehandling ikke er nødvendigt.
Niels
Niels Nov 15 '13

jeg er heller ikke bange for plade dele som døre, sider m.m. De korridere sikkert ikke, men mere de steder hvor der er blandede  metal dele. afhængig af aluminium blandingen kan de være mere eller mindre modtagelige.

jeg ved f.eks fra racercykler, at de billige "no name" aluminiums dele korridere, mens mærkevare som er overflade behandlede ser ud som nye i mange år.

Her tænker jeg at det samme gør sig gældende for dele i Tesla'ens hjulophæng - om de er overflade behandlede ved jeg ikke og hvis de er, så er det nok ikke nødvendigt med yderligere behandling.

Jeg har endnu til gode at høre en bil forhandler sige at de anbefaler en rust beskyttelse, i bund og grund handler det måske også om hvor meget vinter kørsel og hvor lang en leve tid man forventer af bilen.

muller
muller Nov 18 '13

Der er en tråd i det amerikanske forum om rust/oxidering:

http://www.teslamotors.com/forum/forums/no-more-rust

Men det virker som om vi må vente og se om MS alu er på niveau med A8 alu.