I torsdags da du skrev var den norske kurs meget lav.
Du skal betale 10% i told, herefter 25% i moms. Hvis bilen i DK står til at koste mere end 400000kr - så kan du regne med at der skal betales mere afgift end 0kr. Det kan du finde eksempler på inde på Skat´s hjemmeside.
Mig bekendt har de 6000km noget at gøre med at hvis du importere den fra et andet EU land så kan du undgå at skulle betale moms. Det er jeg ret overbevist om ikke gælder for norge. Men du vil nok få svært ved at købe en ny Tesla i udlandet, det er forhandlerene vist ikke meget for.
Mig bekendt har de 6000km noget at gøre med at hvis du importere den fra et andet EU land så kan du undgå at skulle betale moms. Det er jeg ret overbevist om ikke gælder for norge. Men du vil nok få svært ved at købe en ny Tesla i udlandet, det er forhandlerene vist ikke meget for.
Korrekt. Har en brugt bil man importerer fra et EU land ikke kørt mindst 6.000 km, beregnes den som værende ny, og så skal der svares dansk moms af den.
Her en brugt bil man importerer fra et EU land ikke været indregistreret første gang for mindst 6 måneder siden, beregnes den som værende ny, og der skal svares dansk moms af den.
Så en bil man importerer til Danmark, fra et andet EU land, skal både være mindst 6 måneder gammel regnet fra første registrering, samt have kørt mindst 6.000 km på tidspunktet for erhvervelsen.
Der er altid Told og Moms på import af biler fra et ikke EU land.