Loading...
dk

Randers | Tesla Forum

pa
pa Mar 23 '20

Hej

Har flere gange ladet på super charger i Randers, de sidste 3-4 gange tager den dobbelt så lang tid som den har skrevet!

Det er træls når den skriver det tager 20 min og så varer det 40

Er der nogen der har prøvet det samme ?

Eller kan det være selve min bil det er galt med ?

Jeg har en model 3 fra juni sidste år.

Ice2EV
Ice2EV Mar 23 '20

Er du alene på sættet?

 

jramskov
jramskov Mar 23 '20

Er batteriet varmt? Har du sat navigationen til at køre mod SC'en så den pre-heater batteriet?

 

fmm1000
fmm1000 Mar 24 '20
Der er koldt om natten i disse dage og M3 har vist ikke god batterivarmer. Batterierne skal være varme for god ladehastighed.
CaptainChaos
CaptainChaos Mar 24 '20
Citat fra fmm1000 Der er koldt om natten i disse dage og M3 har vist ikke god batterivarmer. Batterierne skal være varme for god ladehastighed.
Tjo model 3 kan varme batteriet med 7,5 kW ved at kører motorene ineffektivt, det tager normalt 30 minutter at varme batteriet op fra omkring frysepunktet. Det syntes jeg er ret hurtigt.
Ice2EV
Ice2EV Mar 24 '20

Det kommer helt an på kørselen.

nul grader:

Ved motorvej bliver den rimelig hurtigt varm, som CC siger.

 

Men kører du ren landevej, så har jeg oplevet over 100 km før de sidste prikker forsvinder. Eks. AAL og et godt stykke efter Thisted før de forsvandt. OG det selvom jeg havde forvarmet 15 minutter.

pa
pa Mar 24 '20

ja jeg er alene på sættet.

Nej tror så ikke det har været varmt batteriet, har kørt ca 10 km før opladning, jeg har heller ikke sat navigationen til for at køre imod sc

Jeg aner ikke så meget om de ting, kunne bare ikke forstå at tiden ikke passer når den siger den er færdig, jeg synes at den burde gøre det altså beregne om batteri er koldt eller ej, 

jramskov
jramskov Mar 24 '20

@pa Så er koldt batteri nok årsagen. Jeg er enig i at der sagtens kan laves forbedringer men jeg tror samtidigt det er svært at lave. Hvis du har behov for at lade undervejs, så sørg for at sætte SC'en som destination, så vil bilen automatisk sørge for at batteriet har en optimal temperatur til opladning og opladningen vil dermed gå hurtigere. Hvis man skal lade ved en anden hurtiglader, f.eks. "CLEON" ved Fredericia eller Haverslev, kan man snyde ved at sætte navigationen til den nærliggende SC og derved få den til at klargøre batteriet. 

Danbra56
Danbra56 Mar 24 '20

Kørt Hedensted SC. Hvidesande Hedensted SC. ca 225 km ankom med 8% tilbage og forberedt batteri ladede  med max 110 kw, alene i rækken det er godt nok længe siden der har været bare lidt fart på uanset hvor man lader

Ice2EV
Ice2EV Mar 24 '20

Der er nok gået corona i kablerne ;-)

 

Ladede 137kW på CLEON UFC Haverslev i forrige uge. Ligger ved indkørsel til Burger King lige overfor MCD.

og 189kW på Ionity for et par måneder siden.