Loading...
dk

Adgang med android | Tesla Forum

KimB
KimB Mar 31 '20

Hej, er der andre der oplever problemer med android telefoner i forbindelse med at få adgang til bilen? Jeg har selv en iPhone og oplever aldrig at den ikke vil lukke mig ind. Derimod oplever fruen meget ofte at den ikke låser op når hun tager i håndtaget, hun er så nød til at gå ind i appen og åbne derfra og hun er meget utilfreds... Jeg er ikke ekspert i android og kan ikke rigtigt hjælpe hende.

bskaarup
bskaarup Mar 31 '20

Jeg tror jeg har oplevet det det 3 gange på 9 måneder. En gang var det nok at slå bluetooth fra/til på telefonen. En anden gang var det nødvendigt at genstarte telefonen. Den sidste gang var det nødvendigt at resette i bilen med de to scrollknappper.

Plastickortet har virket hver gang, så jeg har gjort det til en vane at have et kort med.

CaptainChaos
CaptainChaos Mar 31 '20
Citat fra KimB

Hej, er der andre der oplever problemer med android telefoner i forbindelse med at få adgang til bilen? Jeg har selv en iPhone og oplever aldrig at den ikke vil lukke mig ind. Derimod oplever fruen meget ofte at den ikke låser op når hun tager i håndtaget, hun er så nød til at gå ind i appen og åbne derfra og hun er meget utilfreds... Jeg er ikke ekspert i android og kan ikke rigtigt hjælpe hende.

Jeg har ikke oplevet det med min Android telefon, her er det mere kærestens iPhone der ikke rigtig forbinder hver gang
baldur
baldur Apr 1 '20
Hvilken telefon? Der er et problem med Samsung som skyldes nogle Bluetooth optimeringer som Samsung selv har tilføjet. Jeg har en Samsung S9 og har ofte problemer. Som regel er det dog nok at låse telefonen op imens man står ved døren. Andre producenter kan have lavet noget lignende og derfor variere problemets omfang afhængig af model.
Tesladriver
Tesladriver Apr 1 '20

Har en Motorola One Zoom - i de 14 dage jeg har haft bilen, har den (endnu) ikke fejlet én eneste gang.

KimB
KimB Apr 1 '20

Det er en Huawei hun har. Tror det er P20.

RUNE2
RUNE2 May 22 '20
I skal gå ind og slå automatisk strømstyring fra for Tesla app'en. 
Gå ind i "App-start" og vælg Tesla og sæt til administrer manuelt. 



Forummets indlæg er redigeret af RUNE2 May 22 '20
voersaa
voersaa May 22 '20
 

Havde tidligere en HTC android telefon og den var ved at gøre mig sindsyg og jeg prøvede alle de foreslag jeg kunne finde med strømstyring etc. Vil tro at det var 75% af tiden hvor den ikke åbnede bilen. For en måneds tid siden gik jeg over til en Samsung S10+ og den virker uden problemer 95+% af tiden. Begge min kones Iphones fungerer praktisk altid. 

 Der er helt klart noget med bluetooth protocollen på nogle Android telefoner som ikke er optimeret til bilen.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa May 22 '20
Haabefuld3ejer
Haabefuld3ejer Jan 12 '21

Hej

Jeg har tilsvarende problemer med min iPhone 12. Selv om appen kører, forlanger den kort. Læst ovenstående om strømstyring, men det er der da vist ikke noget med op iPhone??