Loading...
dk

Software 2020.12.5 | Tesla Forum

Viggo
Viggo Apr 11

Så kom softwareopdatering til 2020.12.5.
Det er nu muligt at se dashcam optagelserne direkte på bilens skærm.
Fantastisk.

BrianM
BrianM Apr 11

Hvad bruger I af lagringsmedie ? 
Jeg havde tænkt at købe en 128gb USB-stick men har også hørt om brug af en SSD harddisk.

Vildgut
Vildgut Apr 11
Quote from BrianM

Jeg havde tænkt at købe en 128gb USB-stick men har også hørt om brug af en SSD harddisk.

Hej Brian, jeg har bare brugt den her, og det fungerer upåklageligt. https://www.proshop.dk/...-Titan-256GB/2663384

Umiddelbart ville jeg også tro en USB stick blot er en (mini) ssd harddisk... Det er vel samme teknologi? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Apr 11
Pensionisten
Pensionisten Apr 11

Jeg købte dette SanDisk Ultra Fit - USB-flashdrev - 256 GB - USB 3.1

https:///...mory4u.dk/store.html

Har kun haft det i kort tid, så ved ikke noget omkring holdbarhed, men prisen er ok.

CaptainChaos
CaptainChaos Apr 11
Jeg vil anbefale at købe en SSD med en del kapacitet på, så man ikke behøver rydde op så tit. Jeg har købt en Samsung T5 på 512 gb
CaptainChaos
CaptainChaos Apr 11
Citat fra Vildgut
Quote from BrianM

Hej Brian, jeg har bare brugt den her, og det fungerer upåklageligt. https://www.proshop.dk/...-Titan-256GB/2663384

Umiddelbart ville jeg også tro en USB stick blot er en (mini) ssd harddisk... Det er vel samme teknologi? 
Controlleren i et USB stik er normalt meget langsommere end i et SSD og der er tit heller ikke noget ram i et USB stik. 
MOS
MOS Apr 11

Electrek anbefaler disse til Model 3:

Jeda USB Hub

Samsung Portable SSD

bskaarup
bskaarup Apr 11

Jeg har bestilt Hub'en fra Taptes. Den har færre dataporte end den fra Jeda, men er meget billigere.

De sender med PostNL så den er på vej via Holland.

Vildgut
Vildgut Apr 11
Quote from CaptainChaos
Citat fra Vildgut
Quote from BrianM

Controlleren i et USB stik er normalt meget langsommere end i et SSD og der er tit heller ikke noget ram i et USB stik. 
Hmm ja ok, det kan self give lidt :) ... Men er fx en 300 mb/sec ikke nok til sentrycam hvis det endelig er? 
Vildgut
Vildgut Apr 11
Quote from bskaarup

Jeg har bestilt Hub'en fra Taptes. Den har færre dataporte end den fra Jeda, men er meget billigere.

Fantastisk. Jeg bestilte(og betalte) for varer på taptes omkring den 1 januar. Har endnu intet modtaget.....
Metguy2000
Metguy2000 Apr 11

Har ligesom captainchaos købt et Samsung 512 mb ssd, og intet hørt til det siden. Har nu kørt 15.000 med det. Vildt at man kan komme tilbage til hvilken som helst situation i sin kørsel, fra 3 vinkler samt se allemulige situationer hvor personer nærmer sig bilen mens den holder stille. 

bskaarup
bskaarup Apr 11
Citat fra Vildgut
Fantastisk. Jeg bestilte(og betalte) for varer på taptes omkring den 1 januar. Har endnu intet modtaget..... 

Jeg bestilte midt i marts og forventer at modtage i næste uge. 

tagevm
tagevm Apr 12

Citat fra Vildgut
Quote from CaptainChaos
Citat fra Vildgut
Quote from BrianM

Hej Brian, jeg har bare brugt den her, og det fungerer upåklageligt. https://www.proshop.dk/...-Titan-256GB/2663384   Umiddelbart ville jeg også tro en USB stick blot er en (mini) ssd harddisk... Det er vel samme teknologi? 
Hmm ja ok, det kan self give lidt :) ... Men er fx en 300 mb/sec ikke nok til sentrycam hvis det endelig er? 

Har været igennem flere mærkevare USB-sticks, der alle blev korrupte og døde før jeg købte en SSD, der har ikke været problemer siden. Problemet er at den flash der bruges i USB-sticks er meget ringere kvalitet, de er ikke beregnet til at blive skrevet til konstant, som Sentry jo gør.

Viggo
Viggo Apr 16
Citat fra Vildgut
Quote from bskaarup

Jeg bestilte min TapTes USB Hub 10. marts. Fik den i går. Den passer perfekt.

Forholdene i Hong Kong har været kaotiske, derfor nok lidt rod i ordrene.

Jeg rykkede undervejs og fik dette svar:

~~Hi there,

Good day to you and thanks for shopping with TAPTES, this is Demi.
I know it's not easy waiting for an order you have already paid for,  your order will be shipped next week.
We are working on a backlog of orders, we had a long holiday (over 1 month) due to the coronavirus,  and our warehouse works overtime to ship the orders out ASAP, please wait patiently.
So sorry for the delay and inconvenience caused to you.
And please do take care of yourself and stay healthy.

Any question, please feel free to let me know.

Have a nice day, 

bskaarup
bskaarup Apr 16

Min hub kom i dag. Bestilte 24/3.

CaptainChaos
CaptainChaos Apr 16
Andre der har problemer med dashcam/sentry mode efter opdateringen?

Min dashcam optager ikke længere hele tiden mens man kører, men kun hvis jeg dytter eller trykker på "dashcam knappen" 

Og nogle af sentry mode videoerne bliver korrupte og i onboard viseren bliver de blandet sammen med dashcam videoerne.

Jeg har også prøvet at formatere min SSD, men det hjalp ikke.
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Apr 16
PRAERO
PRAERO Apr 17

2 x Update
WebCam... den optager ikke længere. Der er ikke noget ikon under kørsel, og ingen sentry optagelser, eller recent efter update.

Jeg kan ikke få den til at spille de optagelser der er på ssd, og modsat tidligere kan jeg ikke trykke ikonet væk før jeg tager ssd ud når den er i park.

Jeg har ikke prøvet horn aktivering, det må komme.

Nogen der har erfaringer med deres efter denne update?

Update 1:
Dascam ser ud til at virke, har ikke testet under kørsel, men ikon dukker op som det skal - UDEN lader tilsluttet samme usb via medfølgende splitter. Virker kun i højre USB.

1: Jeg havde installeret lader fra All4Cars, hvor 2x usb splitter medfølger. Men, så virker dashcam ikke, opdagede der stod "Dash cam virker når der installeres kompatibel enhed". SSD virker med alm USB forlængerkabel, så det er måske den smule strøm lader trækker også uden at lade.

2: Jeg kunne afspille en enkelt sentry film fra tiden før laderen, med kun een, den slettede jeg, det virker. Selvom der ligger en del recent clips på ssd kan de ikke ses, de kan ses på PC, men ikke på bilen....De er 14 dg gamle.
Lavede et nyt sentryklip i garagen lige før, location St. Merløse.... 20km væk? well.

3: Mit venstre USB stik lever sit eget liv, jeg har lagt mærke til tlf som regel kun kunne lade tilhøjre, dette gælder også med alm usb-tlf kabel, engang imellem kan den. Laderen virker på begge, når der forlænges fra cigarstik under armlæn, så det er mit venstre usb der driller hvor heller ikke ssd vil vågne.

Update 2:
Den optager kun på horn, har ikke optaget fruens indkøbstur her til morgen, damit.

Forummets indlæg er redigeret af PRAERO Apr 18
sojborg
sojborg Apr 27

Hej med jer, Jeg har ikke modtaget denne opdatering, den sidste jeg fik var navigations opdateringen. Jeg har købt bilen med FSD, ved ikke om det har noget med det at gøre ? Ved godt dette er lidt udenfor kategori men er der nogen som ved om de (Tesla) er begyndt at eftermontere HW 3.0 styreenhed i danmark ?

Jenskh
Jenskh Apr 27
Mærkeligt - jeg har heller ikke fået denne opdatering. Jeg er først lige kommet på 2020.8.x

Jeg er ligeledes interesseret i om det snart er muligt at få HW3.
Jeg bestilte min LR RWD i slut april  2019 og fik den leveret udgangen af juni, men fik den med HW2,5 på trods af at Elon i slut marts lovede at alle model 3 herefter ville blive leveret med HW3
Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Apr 27
Joe73
Joe73 Apr 27
Som jeg har forstået det, har de stadig en stor mængde biler hjemme i staterne der mangler at blive opdateret, og efter som amerikanerne får mere ud af hw3 opdatering end vi gør her i EU så starter de der.
Så jeg tænker ikke EU biler bliver prioriteret før hjemmemarkedet er opdateret, og før EU regulativerne tillader flere autopilot funktioner.
Sider: 1 2 »