Loading...
dk

Opladning | Tesla Forum

Danbra56
Danbra56 Apr 15 '20

Efter sidste opdatering oplader min m3 LR kun til 428 km daliy er det noget i andre også oplever, det kan vel ikke være degenerering alt sammen, mener den startede på 478 fra ny (24/6 19) samtidig forsvandt de fri super charger km fra lot boxen?  

Ice2EV
Ice2EV Apr 15 '20

Hvad mener du med daily?

Har du sat max på ladning, eks 90%?

Vores nappede 495 på fuld batt fra start ved det lille batteri ikon øverst ved siden af speedo.

Har ikke haft den på 100% nogle måneder, men har været på 93-96% nogen gange. 

Oplevede på et tidspunkt at hvis jeg tog en beregning fra 80% til 100%, at den var nede på 478-480 km. Men observerer at selvom jeg har sat den til 400 km som target for opladning, så cykler den lidt 397-402 over nogen dage. Ved ikke lige hvorfor, måske det er temperatur afhængigt.

RUNE2
RUNE2 Apr 15 '20

Rækkevidden afhænger jo primært af hastigheden, så hvilket tal bilen gætter på, er i praksis ret ligegyldigt. Kun dejligt, hvis de har øget realismen i km estimatet. Jeg har sat den på procent-visning og plejer at regne med omkring 300km, da jeg kører mest motorvej.

Det er mere interessant at se på kWh ved 100%, da det sladrer om batteri-degenerering, og om Tesla software-begrænser batterierne. Kan udregnes ved at dividere tallene på forbrugs-graf-siden.