Efter sidste opdatering oplader min m3 LR kun til 428 km daliy er det noget i andre også oplever, det kan vel ikke være degenerering alt sammen, mener den startede på 478 fra ny (24/6 19) samtidig forsvandt de fri super charger km fra lot boxen?
Efter sidste opdatering oplader min m3 LR kun til 428 km daliy er det noget i andre også oplever, det kan vel ikke være degenerering alt sammen, mener den startede på 478 fra ny (24/6 19) samtidig forsvandt de fri super charger km fra lot boxen?
Hvad mener du med daily?
Har du sat max på ladning, eks 90%?
Vores nappede 495 på fuld batt fra start ved det lille batteri ikon øverst ved siden af speedo.
Har ikke haft den på 100% nogle måneder, men har været på 93-96% nogen gange.
Oplevede på et tidspunkt at hvis jeg tog en beregning fra 80% til 100%, at den var nede på 478-480 km. Men observerer at selvom jeg har sat den til 400 km som target for opladning, så cykler den lidt 397-402 over nogen dage. Ved ikke lige hvorfor, måske det er temperatur afhængigt.
Rækkevidden afhænger jo primært af hastigheden, så hvilket tal bilen gætter på, er i praksis ret ligegyldigt. Kun dejligt, hvis de har øget realismen i km estimatet. Jeg har sat den på procent-visning og plejer at regne med omkring 300km, da jeg kører mest motorvej.
Det er mere interessant at se på kWh ved 100%, da det sladrer om batteri-degenerering, og om Tesla software-begrænser batterierne. Kan udregnes ved at dividere tallene på forbrugs-graf-siden.