Loading...
dk

Batterivarmen | Tesla Forum

JCBX
JCBX Apr 18

Dejligt at se den er tilbage efter års udeblivelse

Noogi
Noogi Apr 18

Batteri opvarmningsikonet har aldrig været væk på hverken min S eller X.

tintin
tintin Apr 18

Jeg har den ikke og har aldrig haft den. Mystisk

Noogi
Noogi Apr 19
Quote from tintin

Jeg har den ikke og har aldrig haft den. Mystisk

Står den i garage?

Mine biler er ude i det fri eller i carport så de bliver hurtig kølet ned. Jeg vil tro at batteri ikonet kommer frem 33% af tiden hvor vi har præ opvarmet om vinteren. Især om morgen  hvor den er kold efter natten.

tintin
tintin Apr 19

Det kan være forklaringen. Jeg var ikke klar over at batteriet ikke kunne forvarmes under alle forhold

Clement
Clement Apr 19
Min står udenfor, og jeg har aldrig set batteri ikonet, i de 4,5 år jeg har haft bilen.
KXR
KXR Apr 20

Jeg har heller aldrig set batteri ikonet, checket her til morgen ved udetemperatur 1C - 85 D - 10/2015

Mobileineurope
Jeg så symbolet ind imellem sidste vinter - når det var rigtigt koldt. Har ikke set det i år. Bilen står udenfor. 70D 10/2015.
KimT
KimT Apr 20

Når batteriet er under ca 8 grader, så burde i kunne se symbolet i App'en ca 1 min efter i er kørt.

MOS
MOS Apr 20
Citat fra KimT

Når batteriet er under ca 8 grader, så burde i kunne se symbolet i App'en ca 1 min efter i er kørt.

I hvilken situation ville man rode med appen, lige efter man er kørt?!? 

KimT
KimT Apr 20
Citat fra MOS
Citat fra KimT

I hvilken situation ville man rode med appen, lige efter man er kørt?!? 

Ingen - det var som kontrol - nu når man kunne se at den tændte via ScanMyTesla ;-) 

MOS
MOS Apr 20

Hvis det bare er som kontrol, mens man sidder i bilen (og evt. kører), så har jeg en anden måde at tjekke på, om batterivarmen er aktiv. Kan også bruges, hvis man f.eks. navigerer til SuC og vil tjekke, om batterivarmen er aktiv.

Man kan enten holde stille, eller hvis man kører, kan man kortvarigt sætte bilen i frigear og lade den rulle. Så burde powermeteret vise 0 kW, hvis der ikke er noget, der bruger strøm. Hvis batterivarmen er aktiv, så vil den ikke gå helt i 0, men der vil være en lille stribe orange lige over 0 kW.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 20
Clement
Clement Apr 20
Måske et dumt spørgsmål. Jeg troede at jeg via ikonet fra appen kunne forvarme batteriet. Hvad skulle man ellers bruge ikonet til? Ligesom jeg også kunne tænke mig et ikon til varmen i baguden. Har aldrig brugt det med at varme batteriet op, måske fordi jeg bor i lejlighed. Men hvordan varmer I batteriet op?
KimT
KimT Apr 20

Det gør bilen selv. Det er bare info om at den er ved at varme batteriet op. 

Den burde gøre det når du starter og batteritemp er under 8 grader, samt forvarme batteriet hvis du har en SuC som destination i navigationen - og batteriet ikke er varmt nok.

HJJ
HJJ Apr 25
Spejlvarme og bagrudevarmer kan aktiveres fra APP
Clement
Clement Apr 25
HJJ, hvordan gør man det?
HJJ
HJJ Apr 26
Gå ind på klima, slå varme til så kommer der spejlvarmefigur nederst, tryk på den ( så blir den rød )) og der fremkommer ikon øverst. Ligetil Venstre for ikonet er der et andet ikon der kun vises når batteriet opvarmes.
Forummets indlæg er redigeret af HJJ Apr 26
koden
koden Apr 26

Bliver nødt til at spørge hvad man bruger batteri varme ikon til?

har aldrig haft det og aldrig savnet det :-)

HJJ
HJJ Apr 26
Man kan kun se det når batteriet opvarmes !
Hvorfor det er på app’en ved jeg ikke