Loading...
dk

Keyfob til model 3 - er det pengene værd? | Tesla Forum

chrisdk
chrisdk Apr 20

siden jeg fik min M3 for lidt over en måneds tid siden, har jeg brugt min telefon (iphone 11) som nøgle til min bil. Det har fungeret positivt, for det meste da.

Jeg oplever ofte at der er problemer med at forstå at jeg er i nærheden når jeg prøver at åbnee bilen, især når jeg skal åbne ladeport og bagagerum. Derfor har jeg haft kig på keyfob'en, med håb om at den fungerer bedre end min telefon.

Hvad er jeres erfaringer med en keyfob? Synes i det er penge værd?

jth
jth Apr 21
Du kan ikke åbne ladeport når bilen sover.

Lukker du app’en eller lader du den køre i baggrunden?
thomas88301
thomas88301 Apr 29

Jeg købte en keyfob, og er virkelig glad for den. Det har været pengene værd. Min Huawei telefon, bluetooth og Tesla havde et anstrengt trekants forhold. Jeg er måske også så meget et vanemenneske, at jeg bare godt kan lide at have en almindelig fjernbetjening til min bil.

For mig er den helt store fordel at fob'en kan låse ladekablet op fra bilen, når jeg f.eks. kommer ud til den om morgenen. Jeg slipper for at skulle åbne døren og række ind og trykke på skærmen før jeg kan trække ladekablet ud. Jeg har en ikke-Tesla wallbox.

jramskov
jramskov Apr 29

Jeg overvejede at købe en, men har ikke haft behovet. Det er ret sjældent jeg oplever problemer og konen har heller ikke klaget. Vi bruger dog iPhones begge to. Har hørt at der med visse Android telefoner har været større problemer og der vil det nok være rart med en keyfob.

Mht. at åbne charge port, så har jeg en shortcut på min telefon så jeg kan sige "Hi Siri - open charge port" og det har indtil videre virket ganske fint.

KimT
KimT Apr 29

Mht Huawei har udvikleren af ScanMyTesla også udtalt at Huawei's implementering af bluetooth også gav ham nogle udfordringer. Som han skrev til mig "Huawei has some very fishy bluetooth drivers, they affect Scan My Tesla too"

thomas88301
thomas88301 Apr 29

Jeg er generelt pænt træt af min Huawei telefon og dens bluetooth. Jeg har problemer med bluetooth i andre sammenhænge også, f.eks. i forhold til mit Garmin løbeur. Jeg kan kun sige, at denne kinesiske mobiltelefonfabrikant skal ikke forvente at se mig som kunde der kommer igen.

Men uanset problemer med bluetooth eller ej, ville jeg stadig have købt en keyfob til bilen.:-)

selsoe
selsoe Apr 29

Citat fra jramskov

Mht. at åbne charge port, så har jeg en shortcut på min telefon så jeg kan sige "Hi Siri - open charge port" og det har indtil videre virket ganske fint.

Vil du dele den shortcut?

ankjaers
ankjaers Apr 29

Citat fra selsoe

Citat fra jramskov

Vil du dele den shortcut?

Med stats app’en kan du nemt oprette sådan en shortcut. 

jramskov
jramskov Apr 29
Det er via den jeg har lavet den. Det er dog en halv pebret app. Jeg har aldrig delt et shortcut før, så ved ikke om dette virker. Jeg lavede en kopi af mit shortcut og slettede mit personlige info i den, derfor skal man nok lige omdøbe den. Ved heller ikke hvordan man importerer den?

KimT
KimT Apr 29

Du kan det samme med "Remote for Tesla", men den er efterhånden også kommet op i pris kan jeg se.

Altså gå ind i Genveje app'en, tryk "Opret genvej", tryk "Tilføj handling", tryk på Apps, vælg "Tesla Remote", og vælg så handlingen du vil have - i dette tilfælde "Open/unlock charge port"

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 29
selsoe
selsoe Apr 29

Citat fra jramskov Det er via den jeg har lavet den. Det er dog en halv pebret app. Jeg har aldrig delt et shortcut før, så ved ikke om dette virker. Jeg lavede en kopi af mit shortcut og slettede mit personlige info i den, derfor skal man nok lige omdøbe den. Ved heller ikke hvordan man importerer den?   https://www.dropbox.com/s/5ss8u3n0hmjjxnq/File%2029-04-2020%2C%2012.06.41?dl=0

Virkede ikke lige. Er Stats pengene værd? Ser ret nørdet ud. Kan man planlægge opladning via Stats app'en? Hvordan fungerer det?

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Apr 29
jramskov
jramskov Apr 29

Den er bestemt lidt nørdet. Om det er pengene værd er nok individuelt, har næppe været det for mig da jeg har brugt den meget lidt, så det har været nogle dyre genveje :) 

Så vidt jeg kan se, kan man bruge den til at planlægge opladning m.m.

RUNE2
RUNE2 Apr 29
Huawei P30 pro her. Alt bluetooth virker upåklageligt - køber nok Huawei igen.

Eneste bøvl er den lange tid der går, fra man åbner Tesla app'en til bilen er vågnet, men det kan man vist ikke klandre telefonen.

Har ikke brug for keyfob. 
Hvis du parrer andres telefoner, så husk, at de altid kan se hvor bilen er og hvor hurtigt den kører :-)
Forummets indlæg er redigeret af RUNE2 Apr 29
Diversion
Diversion Apr 30

Jeg har også en Huawei P30 Pro. Den er meget agressiv i sit strømspareprogram, så den suppresser Tesla Appen meget grundigt, når skærmen er slukket.

Min løsning var derfor at få en Keyfob i julegave til min Model 3. Det virker helt og aldeles upåklageligt :-)

Selvom det ikke ses på Keyfob, så har den tre knapper hvoraf den ene kan bruges til at oplåse ladekablet, når man skal køre om morgenen Det virker helt perfekt og knap så bøvlet som når man først skal vække sin telefon og vække Tesla appen for at kunne oplåse ladekablet.