Loading...
dk

Fysisk knap til at frigøre ladekabel | Tesla Forum

Chrisdk1986
Chrisdk1986 Apr 21

Hej alle

Jeg tænkte, at jeg lige ville dele et lille trick med jer. 

Jeg har længe været irriteret over, at min eOn-ladeboks og kabel ikke havde en “frigiv-kabel-knap”, og at jeg derfor enten skulle ind i bilen for at åbne eller åbne appen. Begge dele virker på mig ret besværligt.

Jeg har derfor lavet denne Flic-knap som er koblet til en billig Raspberry Pi, og kan nu åbne ladeporten. Jeg har samtidig lavet en knap i huset, der tænker klima, låser bilen op (så børnene kan komme ind), åbner bagegrum og frigiver kabel.. med andre ord en “forlad-huset-knap” :-)

https://share.icloud.com/photos/0L94DV5WorDdKL-7dlEp_QUcg

KimT
KimT Apr 21

Jeg legede på et tidspunkt med en knap - den var koblet op imod bluetooth på min MacMini, men rækkeviden var bare ringe, så den blev solgt igen.

Hvor stor er afstanden mellem eOn og din rpi - for det er vel den som den skal ramme.

Chrisdk1986
Chrisdk1986 Apr 21
Citat fra KimT

Jeg legede på et tidspunkt med en knap - den var koblet op imod bluetooth på min MacMini, men rækkeviden var bare ringe, så den blev solgt igen.

Hvor stor er afstanden mellem eOn og din rpi - for det er vel den som den skal ramme.

Omkring 10 meter. Men Raspberry Pi’en skal jo bare sættes til strøm, så den kan placeres over alt. 
Ho
Ho Jul 19
Hej,

Linket virker ikke mere. Er det muligt at få adgang til den igen?