Hej gutter
Er der nogen af jer der har prøvet at gå fra 18" til 19" eller omvendt og vil dele erfaring med forskel i støjniveau?
Jess
Hej gutter
Er der nogen af jer der har prøvet at gå fra 18" til 19" eller omvendt og vil dele erfaring med forskel i støjniveau?
Jess
Takker info. Jeg er nemlig på mine gamle dage blevet noget støjallergisk.
Hvordan med komforten, er den mega stiv på 19" i forhold til 18"
Har 18" sommerdæk på ICE'en og 16" vinterdæk og er faktisk gladest for vinterdækkene. Men det skal siges jeg undre mig over 225/45-18 kan larme så meget i en mercedes c klasse og 235/45-18 være så stille i en model 3. Det kan altså ikke være de 4,5 mm mere dækside der gør så meget.
Det er næppe størrelsen på dækkene direkte, der er afgørende for støjen. Det er snarere fabrikantens prioriteringer af forskellige parametre (støj, vejgreb, slidstyrke, rullemodstand, pris osv.). Men der er måske en tendens til, at støj har lavere prioritet på større dæk, som ofte er mere performanceorienterede dæk. Og det gør så, at folk ofte associerer store dæk med dæk, der støjer.
Man kan naturligvis heller ikke direkte sammenligne sommer- og vinterdæk. Vinterdæk har meget blødere gummiblanding end sommerdæk. Til gengæld er dækmønsteret også helt anderledes. Så det kan gå begge veje med støjen afhængigt at den specifikke dækmodel.
Takker. Vi blev ikke enige om bytte prisen, så jeg fortsætter på 18". Som også er super silent.