Loading...
dk

Taber strøm | Tesla Forum

Bentjessen
Bentjessen May 7 '20
Vi har en Tesla S P85 årg. 2014. Den taber ca. 12-14% strøm på et døgn både ved Allways conected og når det er slået fra. Er der nogen her, der ved hvad kriteriet for at få skiftet batterier indenfor garantien?
skinke
skinke May 7 '20

På min gamle model s60. Køre det jeg tror er kølepumpen hvis der er mere en 80 % strøm på. Det kom efter den opdatering sidste sommer hvor der ikke er grund til fastfood mens men superlader da man snildt kan nå en 3 retters menu. 

Jeg tror der er derfor den har højt drain når den er over det,

mvh Ruben

RobertJ
RobertJ May 7 '20

Det lyder lige i overkanten Bentjessen. Har ligeledes P85 '14, taber max 2-3% pr døgn ofte mindre.

Det lyder måske mindre som et batteriproblem, mere som et standby forbrug et sted.
Defekt et_eller_andet_elektrisk komponent?

- R

EDIT: Prøvet med en reset af bilen?

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 7 '20
Gustavsfar
Gustavsfar May 7 '20

Det kan være internetforbindelsen der suger strøm. Prøve at pakke bilen ind i sølvpapir og se om det hjælper :-) 

Nej spøg til side. Snakkede for et par år siden med en lettere paranoid mand som oplevede det samme indtil han demonterede sin 3g forbindelse i sidespejlene hvorefter strømforbruget faldt til det normale niveau på ca. 1% i døgnet. 

Ja den aflader hurtigere ved SoC over 80% 

MOS
MOS May 7 '20

Det kan også være, det er hatten, der skal pakkes ind i sølvpapir. ;-)

Spøg til side. 12-14% på et 85'er batteri svarer til ca. 10 kWh. Fordelt på et døgn svarer det til et standbyforbrug på ca. 400 W. Jeg tænker, at et forbrug på den størrelse tyder på, at bilen af en eller anden grund ikke lukker ned som den skal, men at computer, pumper, klimaanlæg el.lign. fortsat kører videre i baggrunden hele døgnet rundt. Det giver naturligvis et unormalt stort standbyforbrug.

Jeg tror ikke, der er noget galt med batteriet. Hvis der er en eller anden kortslutning i batteriet, der æder strømmen, så ville en enkelt celle hurtigt blive overophedet og starte en kædereaktion, der sætter fut i nabocellerne og formentlig starte en batteribrand. Og så er man i hvert fald ikke i tvivl om, at noget er helt galt.

Jeg ville nok tage fat i Tesla og spørge, om de kan se noget i loggen, der kan forklare det store standbyforbrug. Og så tage den derfra.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 7 '20
burns
burns May 23 '20
Min teori er at bilen foretager en balancering af cellerne. Det vil sige at hvis den ser at en eller flere celler har markant mere strøm end de andre, så vil den skaffe disse celler indtil de har ca lige så meget ladning som de andre. Dette kræver køling da energi spildes på denne balancering. Når balancen er nået, standser afladningen af de 'stærke' celler, dvs alle celler er nu ca lige svage og risikoen for at polvende en celle er kraftig reduceret.