På min gamle model s60. Køre det jeg tror er kølepumpen hvis der er mere en 80 % strøm på. Det kom efter den opdatering sidste sommer hvor der ikke er grund til fastfood mens men superlader da man snildt kan nå en 3 retters menu.
Jeg tror der er derfor den har højt drain når den er over det,
mvh Ruben
Det lyder lige i overkanten Bentjessen. Har ligeledes P85 '14, taber max 2-3% pr døgn ofte mindre.
Det lyder måske mindre som et batteriproblem, mere som et standby forbrug et sted.
Defekt et_eller_andet_elektrisk komponent?
- R
EDIT: Prøvet med en reset af bilen?
Det kan være internetforbindelsen der suger strøm. Prøve at pakke bilen ind i sølvpapir og se om det hjælper :-)
Nej spøg til side. Snakkede for et par år siden med en lettere paranoid mand som oplevede det samme indtil han demonterede sin 3g forbindelse i sidespejlene hvorefter strømforbruget faldt til det normale niveau på ca. 1% i døgnet.
Ja den aflader hurtigere ved SoC over 80%
Det kan også være, det er hatten, der skal pakkes ind i sølvpapir. ;-)
Spøg til side. 12-14% på et 85'er batteri svarer til ca. 10 kWh. Fordelt på et døgn svarer det til et standbyforbrug på ca. 400 W. Jeg tænker, at et forbrug på den størrelse tyder på, at bilen af en eller anden grund ikke lukker ned som den skal, men at computer, pumper, klimaanlæg el.lign. fortsat kører videre i baggrunden hele døgnet rundt. Det giver naturligvis et unormalt stort standbyforbrug.
Jeg tror ikke, der er noget galt med batteriet. Hvis der er en eller anden kortslutning i batteriet, der æder strømmen, så ville en enkelt celle hurtigt blive overophedet og starte en kædereaktion, der sætter fut i nabocellerne og formentlig starte en batteribrand. Og så er man i hvert fald ikke i tvivl om, at noget er helt galt.
Jeg ville nok tage fat i Tesla og spørge, om de kan se noget i loggen, der kan forklare det store standbyforbrug. Og så tage den derfra.