Loading...
dk

EON/Clever; fra 1 Juni er "supercharging" 5,55kr - Også med abn. | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
husfeldt
husfeldt May 11 '20

I min naivitet troede jeg at hurtigladere - EON+Clever - ville være dækket under mit EON abn.  men SUK nej - det gælder kun 50kw laderne.

I praksis er det ca. som at skulle  betale 20kr pr. liter diesel hvis man vil benytte disse - godt man har købt en Tesla !

Det er godt nok en trist udvikling med de ladepriser, manglende roaming, og nu dette.
Min arb. plads opstillede jo så også 8 ladere fra Clever - dem kan jeg så ikke bruge da jeg har eon abn. og ikke gider betaler mere end det dobbelte i kørsel af hvad det ville koste med min gamle Disel koger,,, 

Min næste bil bliver nok en disel - suk

Se mail fra eon herunder

--

Lynhurtig opladning

Vi investerer hele tiden i at udvide ladenetværket, så I får bedre rækkevidde på jeres elbiler. Lynladere er vejen frem. Du kan nemlig lade med op til 175 kW på vores lynladere – det svarer til op til 200 km ekstra på mellem 10 og 20 minutter. Lynladerne er sat op i samarbejde med Clever på strategiske knudepunkter ved motorvejene rundt omkring i Danmark, så det bliver nemmere for jer at køre på kryds og tværs af landet.

Her kan du lynlade: Fredericia, Halsskov, Haverslev, Knudshoved og Karlslunde nord og syd

I EON Drive appen finder du lynladerne ved at filtrere på CCS og CHAdeMO – så kommer de frem sammen med hurtigladerne. Der står ’Lynlader’ i overskriften, og ud for ladepunkterne står der 175 kW.

Den gratis testperiode er snart slut

Frem til 1. juni 2020 lader du gratis på lynladerne. Derefter stopper den gratis testperiode, og så koster opladning på lynlader 5,55 kr. pr. kWh inkl. moms - uanset hvilket E.ON-abonnement du har. Hurtigladere (50 kW) og byladestandere (11 kW) indgår fortsat i dit abonnement.

Hvilke elbiler kan lade op en lynlader?

Alle elbiler kan i princippet lade op på en lynlader, men det er kun biler, der kan lade med over 50 kW, der får hurtigere opladning på en lynlader. Det er altid ladekapaciteten på din elbils batteri, der afgør, hvor hurtigt du kan lade. Hvis din elbil ikke kan modtage over 50 kW, så får du ligeså hurtig opladning på hurtigladerne, som indgår i dit abonnement.

Find flere svar her: www.eon.dk/lynladere

Vi er klar til at hjælpe

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på kundecenter@eon.dk

Bedste hilsner

E.ON

bskaarup
bskaarup May 11 '20
Citat fra husfeldt

Min arb. plads opstillede jo så også 8 ladere fra Clever - dem kan jeg så ikke bruge da jeg har eon abn. og ikke gider betaler mere end det dobbelte i kørsel af hvad det ville koste med min gamle Disel koger,,, 

Clever er da billigere end Tesla når man arbejder et sted som har en lader (dog ikke HPC): https://web2018-admin.clever.dk/formularer/clever-go-work/ 

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup May 11 '20
husfeldt
husfeldt May 11 '20

Takker - det link skal man så kende - man kan ikke (eller jeg kan ikke) finde det ved at bruge Clever's hjemmeside, og min arbejdsplads har tilsyneladende heller kendskab til denne mulighed.

MEN .. en catch er at jeg så betaler de 2,85 kr pr KWh udover de 600kr/måned for mit EON abonnement - men anyway - det er en noget bedre deal og kan anvendes når der er behov.

Micmex
Micmex May 11 '20

Det skulle jo komme, men så er det hjemmeladning fra 1.juni. 

Til (vanvittige) 5,55 kr./kWh kan de sikkert nøjes med at holde liv i en enkelt stander på hver af stationerne, lidt ærgerligt for der blev ført mange hyggelige bil-snakke i den tid det tog at lade.

Den tid der er gået med hygge og gratis ladning, kan de da heldigvis ikke tage fra os :-)

TFR
TFR May 12 '20

Så vidt jeg kan se, så vil min Clever All-in One aftale til 675 kr/mnd, stadig gælde hurtigladerne på 175 KWh.

MOS
MOS May 12 '20

Ja, hos Clever er "All-in-One" inklusiv alt, herunder også lynladestationer.

Hos E.ON er "All-Inclusive" kun inklusiv nogle ting, herunder IKKE lynladestationer.

Hvad logikken er i det, kan jeg ikke gennemskue. Måske er der ingen logik. Men det er åbenbart sådan, de har valgt, at det skal være.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 12 '20
CaptainChaos
CaptainChaos May 12 '20
Problemet at de hurtige lader er opsat som et samarbejde mellem clever og EON, ikke EON danmark eller hvad det danske firma nu hedder.

Der er ikke meget EON danmark gør rigtig for tiden og jeg har mistet den sidste tillid til dem da jeg fandt ud af deres refusioner er forkerte.

You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla: https://ts.la/morten30069
Ice2EV
Ice2EV May 12 '20

@Morten Kunne du komme med lidt mere info omkring forkerte refusioner? Evt i anden tråd.

PL
PL May 12 '20
Citat fra CaptainChaos Der er ikke meget EON danmark gør rigtig for tiden og jeg har mistet den sidste tillid til dem da jeg fandt ud af deres refusioner er forkerte.

Hvordan tjekker man det? 

husfeldt
husfeldt May 12 '20

Ja det lyder skummelt med de refunderinger - jeg er også selv mistænksom omkring dette men har ikke finregnet på sagen

jonsiii
jonsiii May 12 '20

Hvordan virker det egentlig med EON/Clever-bokse? Er der noget wireless? På EVSE-bokse skal man gøre noget så gammeldags som at tage et billede hver halve år og sende ind. Det er heldigvis ret let at tjekke.

CaptainChaos
CaptainChaos May 12 '20
Jeg har oprettet et nyt topic omkring EONs fejl med refusioner: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7084
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos May 12 '20
PeterE
PeterE May 13 '20
Citat fra jonsiii

Hvordan virker det egentlig med EON/Clever-bokse? Er der noget wireless? På EVSE-bokse skal man gøre noget så gammeldags som at tage et billede hver halve år og sende ind. Det er heldigvis ret let at tjekke.

Jeg tror ikke at min boks er på mit wifi, så ladeboksen er vist på et mobilnetværk - og hos mig fungerer det 100%. Og det er mit indtryk at min EON afregning er korrekt. 

PL
PL May 13 '20

Mig bekendt har Eons boks eget simkort.

PeterE
PeterE May 13 '20
Citat fra PL

Mig bekendt har Eons boks eget simkort.

Enig. 

AgentP
AgentP May 14 '20

Clevers har også simkort.

Har oplevet, at den ikke havde kontakt, så fik jeg en mail fra Clever om, at jeg skulle tage et billede og sende ind for at få refusionen. Tænker det virker igen efter boksen er genstartet.

Hvilket i øvrigt minder mig om en sjov historie jeg hørte med reparations-modulet i IC3-togene, der sender data til værksted. Det er også mobil-baseret og virker i Danmark. Så når toget kører til Tyskland, mister boksen forbindelsen, og genetablerer den ikke automatisk. Så når toget er tilbage i Danmark skal lokomotivføreren ud i tavlen og genstarte enheden, ellers "forsvinder toget" for værkstedet (Det er altså kun reparations-modulet. Alt omkring sikkerhed virker stadig). Hvis han glemte det, vidste værsktedet ikke, hvor toget var, indtil de opdage det "var væk" (At de ikke fik data), fik kontaktet toget og fik lokomotivføreren til at gå ud og genstarte boksen.

Forummets indlæg er redigeret af AgentP May 14 '20
husfeldt
husfeldt May 18 '20
Quote from bskaarup
Citat fra husfeldt

Clever er da billigere end Tesla når man arbejder et sted som har en lader (dog ikke HPC): https://web2018-admin.clever.dk/formularer/clever-go-work/

Hmm .. har lavet en bestilling hos Clever på givne link, men der er intet sket - ikke en email, intet .. gad vide om den option rent faktisk stadig findes - som nævnt er det kun via dit link jeg har kunnet finde det. 

bskaarup
bskaarup May 18 '20
Citat fra husfeldt

Hmm .. har lavet en bestilling hos Clever på givne link, men der er intet sket - ikke en email, intet .. gad vide om den option rent faktisk stadig findes - som nævnt er det kun via dit link jeg har kunnet finde det. 

Jeg bestilte tirsdag i sidste uge. Jeg fik straks en "Tak for din bestilling." email. I fredags fik jeg så en mail om at brikken ville blive sendt samme dag. Så jeg formoder den venter på mig når en dag kommer tilbage til kontoret.

DeaconWP
DeaconWP May 19 '20

husufeldt:   Det virker fint, hvis man bruger en mail, der hører sammen med den firma aftale, der oprettes en ansøgning til. De vil helst bruge din firma mail, så en gmail virker ikke så godt. Du må uden problemer anvende din private adresse som leverings adresse, for det er jo alligevel den, der skal sendes fakturaer til. Så har du blot ikke brugt en troværdig mail adresse, kan det være derfor den ikke er ekspederet. Eller fordi de har travlt. :-)

Sider: 1 2 »