Loading...
dk

Nypris på de Model 3 "Base" Performance der blev solgt i 2019? | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen May 16

Halløj!

Har uden held forsøgt at google mit i emnet stillede spørgsmål + søge efter det i teslaforum.dk...

Såvidt jeg husker så blev de Performance modeller der i 2019 kunne specces UDEN røde kalibere, spoiler, 20" fælge, trackmode osv. kaldet for "Base Performance".

Er klar over at Tesla jævnligt har skruet på priserne. Var det omkring 480.000,- for en Base Performance (med 18" aerohjul og uden krog og anden farve)?

P85DK
P85DK May 16

Du skal være meget præcis med datoen for første indregistrering, da nyprisen kan svinge pænt meget

HrMogensen
HrMogensen May 16

Jammen så fra fx. September 2019 ? 

Ice2EV
Ice2EV May 16

Nu har jeg ikke lige fulgt helt med i model udbuddet efter vores baby dukkede op. Men mener at erindre de de "secret" performance var med 19" ikke 18". Mener ligeledes at huske de strøg ud af døren til lige under 500k. i en periode.

HrMogensen
HrMogensen May 16

Ice2EV >

Har nemlig kig på en til 500k men er jo selvfølgelig ikke interesseret i at betale nyprisen for noget der er næsten 1 år gammelt. Og ja du har ret denne står ihvertfald på de 19" som man kan tilkøbe til LR... :) 

På en amerikansk side stod der at Tesla stoppede med at tilbyde Base/Secret/Sleeper Performance i 2018? Denne jeg har kig på er fra september 2019... enten overgemt model eller også blev den tilbudt i Europe i 2019?

selsoe
selsoe May 16

Kan det være en almindelig LR der har fået Performance upgrade via software? Koster vist 13k at opgradere til LR med performance boost. Højere pris kan også skyldes at den har FSD?

Ice2EV
Ice2EV May 16

Mener dertil at secret performance kunne fåes med træk, hvilket "pure" performance ikke kan.

CaptainChaos
CaptainChaos May 16
Citat fra HrMogensen

Ice2EV >

Har nemlig kig på en til 500k men er jo selvfølgelig ikke interesseret i at betale nyprisen for noget der er næsten 1 år gammelt. Og ja du har ret denne står ihvertfald på de 19" som man kan tilkøbe til LR... :) 

På en amerikansk side stod der at Tesla stoppede med at tilbyde Base/Secret/Sleeper Performance i 2018? Denne jeg har kig på er fra september 2019... enten overgemt model eller også blev den tilbudt i Europe i 2019?

En helt ny performance koster 504k, hvordan kan det være du kigger på en brugt i samme prisleje?
HrMogensen
HrMogensen May 16

Jeg vil tro den er prissat så højt fordi det er en lidt særlig variant. 

Den skulle være godkendt til ca. 900kg træk (fra fabrik) og skulle være med fuld knald på performance fra fabrik (ikke updaten der gør den til en mellemting mellem LR og Performance).

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen May 16
Ice2EV
Ice2EV May 16

Såvidt jeg forstår, så er eneste grund til Performance ikke kan fåes med træk, at 20" dæk ikke har bæreevne nok til yderligere vægt.

MartinPedersen
Lyder vildt, da traileren gerne skulle være bag fælgene, og ikke oven på. Så fælgene løfter vel ikke noget?
HrMogensen
HrMogensen May 16
Citat fra MartinPedersen Lyder vildt, da traileren gerne skulle være bag fælgene, og ikke oven på. Så fælgene løfter vel ikke noget?
Det mest fjollede er nok at man ikke kan eftermontere trækket godkendt til last - altså udover en cykelhænger eller lign. 

Og ja ærgeligt at “ægte” performance ikke fås med træk fra fabrik. Det er jo ikke udstødningen er placeret i midten ;) 
MOS
MOS May 16

En trailer trykker med en del af sin vægt på kuglen på bilens trækkrog. Denne ekstra vægt skal i grove træk bæres af baghjulene. Derudover vil bilens baghjul også belastes ekstra meget af trailerens vægt ved manøvrer som f.eks. sving eller bump på vejen. Det faktum, at trailerens vægt ligger bag bilens bagaksel gør sådan set bare belastningen endnu større. Faktisk bliver forhjulene en smule aflastet, mens baghjulene bærer den ekstra vægt, som bliver taget af forhjulene. Vægtstangsprincippet...

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 16
Bianco
Bianco May 16

Fuld performance m 20" og uden FSD kostede 504k i dec. 2019

RUNE2
RUNE2 May 16
I august gav jeg knap 509k i for M3 "stealth performance" inkl. træk, blå lak og hvide sæder på 18" aero.
Bemærk, at træk på stealth performance kun må tage 500kg.
HrMogensen
HrMogensen May 17
Citat fra RUNE2 I august gav jeg knap 509k i for M3 "stealth performance" inkl. træk, blå lak og hvide sæder på 18" aero.
Godt at vide! 

Forhandleren sagde nemlig ca. 900 kg til mig? 

HrMogensen
HrMogensen May 17

Hmm kan de der 19" hjul kun klare 500kg? Giver ikke rigtigt mening at LR og Stealth Performance ikke kan trække fuldstændigt det samme? Undervogn + dæk er jo ens?

PeterE
PeterE May 17
Citat fra HrMogensen
Citat fra RUNE2 I august gav jeg knap 509k i for M3 "stealth performance" inkl. træk, blå lak og hvide sæder på 18" aero.
Godt at vide! 

Forhandleren sagde nemlig ca. 900 kg til mig? 

Sørg for at forhandleren har styr på hvad bilen sælges med af optioner fx autopiloten, supercharger opladning etc så du ikke tror at du har købt noget som Tesla reelt bare har givet den tidligere ejer på prøve. Og få bekræftet på skrift hvad den kan trække hvis det er vigtigt for dig. Jeg ville ikke købe nyere brugt Tesla uden en kopi af den oprindelig faktura fra Tesla, men det er muligvis bare mig.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 17
HrMogensen
HrMogensen May 17

PeterE >>>

Jeg er også ved at trække lidt i land. Ja den er speciel men den ER for dyr. Tror ikke forhandleren vil gå så meget ned i pris :) 

RUNE2
RUNE2 May 17
Quote from HrMogensen

Hmm kan de der 19" hjul kun klare 500kg? Giver ikke rigtigt mening at LR og Stealth Performance ikke kan trække fuldstændigt det samme? Undervogn + dæk er jo ens?

Enig, det giver ikke mening teknisk set, men M3P med træk er kun godkendt til 500kg.

Jeg blev selv overrasket og lidt skuffet da jeg fandt ud af det.

Ifølge reg. attest og nummerplade.net:
VÆGT AF PÅHÆNGSKØRETØJ500 kg (Med bremser)
500 kg (Uden bremser)
Sider: 1 2 »