Loading...
dk

Hvid M3 => Klar folie eller? | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen May 20
Har læst lidt indlæg vedr folie vs opticoat osv... 

Er der nogen der har erfaringer (evt priser), hvis man gerne vil beskytte perlemorslakken men samtidig ikke vil miste effekten/dybden? 

Ser man meget nemt enhver lille minimal vaskeridse i den hvide perlemor? Kunne jeg nøjes med bare selv at forsøge at være god ved den? 

Bor i Taastrup ved KBH. Der er en nogenlunde okay gør-det-selv vask ved den ene CircleK. Benytter den et par gange om året til min MC.
Vildgut
Vildgut May 21
Jeg har fået tilbud på ppf på 27.5 ex moms hos wrapit  til min hvide m3.

Til pris har jeg dog droppet det og tænker en omlakering ligeså vel kan svare sig hvis det skulle blive så slemt.. 
HrMogensen
HrMogensen May 21

Holy smokes... Når jeg endda også skal bekymre mig om at perlemors effekten stadig er ligeså fin (fruen elsker det), så kigger jeg også andre veje....

Hvad med sådan noget som NANOCOVER eller tilsvarende? Jeg har aldrig brugt nano-produkter da jeg nok var lidt skeptisk overfor de efter sigende meget små partikler som ingen anede hvor endte (ift. miljø og en selv)... det kan være det er en gammel skrøne.

HrMogensen
HrMogensen May 21

Har forresten været i kontakt med et center der anbefalede DITEC. Priserne var kr. 4995,- (kampagne) på 6 års Ceramic Plus og dertil kommer ekstra for fælge og glas. Det lyder ikke dårligt men spørger så til den årlige kontrolvask (som jeg antager er et krav for at garantien skal opretholdes). Den koster så årligt 1800,- og er en dybdegående rens og påføring af nyt slidlag... Ja så giver jeg ikke så meget for den garanti.

Et andet sted gav tilbud på SONAX CC36 (inkl ruder og fælge) på cirka kr. 10.000,-. Da jeg så mailer retur og spørger ind til at jeg tilsyneladende kun kan google mig frem til 1 års garanti på CC36 virkningen så hører jeg ikke mere?

Ender nok i at jeg selv må svede lidt når nu jeg er lidt nærrig :) 

Bianco
Bianco May 21

Uanset hvilken løsning du bruger, så vil der komme vaskeridser i overfladelakken - også hvis du håndvasker. Eneste måde at få den til at stå perfekt, er at få den poleret op jævnligt. Har selv valgt at få OptiCoat på mine biler, for at de holder farven og for at vaskeridser fra vaskehal er lidt mindre synlige.