Loading...
dk

scheduled departure | Tesla Forum

soras
soras May 24 '20

Jeg lader hver nat fast til 70% men den forrige weekend skulle jeg på tur og for at batteriet ikke skulle stå forlænge med fuld opladt batteri så havde jeg sat scheduled departure til 11:00 og 100%. Men da jeg stod op kl 8 var den allerede på 100%, ikke så vel timet. Nu ved jeg ikke hvorlænge den har været på 100% og nej den tager nok ikke skade af nogle timer, men var tanken ikke at den skulle kunne time det? Er det min den er gal med eller oplever i det samme? 

 

MOS
MOS May 24 '20

Måske tror den stadig, den kun kan lade med 60%. Og så starter den lidt for tidligt med at lade. Bare en tanke. Men ja, det lyder lidt mærkeligt.

KimT
KimT May 24 '20

Det er der intet nyt i - den virker som den skal. Det har været oppe at vende da funktionen blev introduceret før jul.

Fra manualen :

Bemærk: Din bil  forsøger at fuldføre opladningen før kl. 06.00 (afslutning på perioden uden for myldretid. Hvis bilen får tilstrækkelig tid til opladningen, vil opladningen muligvis standse før kl 06.00, selv om din planlagte rejse ligger på et senere tidspunkt. 

 

Så Elon mener ikke man skal belaste nettet med opladning af elbiler efter kl 06......