Loading...
dk

Eins kort virker ikke hos Clever | Tesla Forum

Fsch
Fsch May 27 '20

Nogen der har brugt deres Eins kort til at lade hos Clever i Maj?
Når jeg eller min farbror prøver at bruge vores Eins kort på en Clever stander i Aarhus området så melder den at kortet ikke giver adgang til opladning på deres netværk og at man skal kontakte udstederen af ladekortet. Det sker både på 11kW AC og 50kW DC.
Det virkede fint for mig i April, men har ikke haft held med det i Maj.
Jeg har ikke haft mulighed for at prøve ved EON, så jeg ved ikke om problemet kun er hos Clever. Det kunne bare være interessant at høre om det er et generelt problem.
Jeg har selvfølgelig skrevet til Eins kundeservice, men venter på svar.

bskaarup
bskaarup May 27 '20

Ifølge et indlæg i Facebook gruppen "Status på ladestanderen" er Eins og Clever ved at forhandle og Eins siger der tidligst er nyt om Clever i Juni. 

Fsch
Fsch May 28 '20
Citat fra bskaarup

Ifølge et indlæg i Facebook gruppen "Status på ladestanderen" er Eins og Clever ved at forhandle og Eins siger der tidligst er nyt om Clever i Juni. 

Jeg fik idag følgende svar fra Eins og det bekræfter hvad du siger. Dog er der ingen tidshorisont på hvornår der bliver en aftale. Svare tilbage at indtil der er en aftale på plads så kunne det være en god ide at fjerne Clevers ladestandere fra deres kort så folk undgår at køre forgæves.
"Seit 01.05.2020 besteht kein Roaming-Vertrag mehr zwischen unserem Systembetreiber und dem Ladestationsbetreiber Clever A/S.

Das kommt wir folgt zu Stande.
Die Ladestationsbetreiber machen Fahrstromanbietern ein Angebot zu Preisen für das Laden an ihren Ladestationen.
Der Fahrstromanbieter kann dann entscheiden, ob er dieses Angebot annimmt oder nicht. Das macht in unserem Fall die chargecloud Gmbh in Köln als unser Systembetreiber.
Derzeit wurde das Preisangebot von Clever A/S nicht angenommen, womit auch kein laden möglich ist

Wann ein neuer Vertrag zu Stande kommt, kann derzeit nicht gesagt werden."

Skroget
Skroget Jul 9 '20

Jeg prøvede at lade hos Clever 50kW hos Føtex lautrupparken med mit eins kort i går aftes. Hvilket gik fint.

Så det ser ud til at de har en aftale - så er spørgsmålet bare hvad prisen er. Ifølge appen er det de sædvanlige 3x cent pr. kWh.

Skroget
Skroget Jul 11 '20

Opdatering på prisen ved ladning hos Clever med Eins.

Ifølge Eins app tankede jeg 4,65 kWh og det kostede mig 1,17€ så prisen er faktisk rigtig fin.

Til dem der måtte undre sig over jeg ikke ladede mere er fordi jeg bare skulle se om det virkede, jeg skal snart på ferie og i det område jeg skal være i er der kun Clever ladere. 

Ice2EV
Ice2EV Jul 11 '20

Virker den også på EON og UFC? I det tilfælde, kunne jeg overveje at skifte lader til en med Tesla knap. Selvom umiddelbart er EON aftalen ok for os på introtilbud 579 i måneden og 2500-3000 km i samme periode.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 11 '20
Skroget
Skroget Jul 11 '20

Ja Eins ladekort virker på EON.

Tror ikke de har aftale hvor man kan bruge UFC, Erritsø, Nyborg eller Køge UFC er ikke at finde i app'en.

RUNE2
RUNE2 Jul 17 '20
Nogen der ved om Eins Mobil virker hos Ionity 350kW i Tyskland? Ifølge Eins app'en koster det kun godt 30 cent/kWh,dvs. ca. det samme som SuperCharger, så det kunne være fint med flere lyn-lademuligheder uden at blive flået. Ionity tager jo 0.77 EUR / kWh, hvis man betaler til dem direkte.
Ice2EV
Ice2EV Jul 17 '20

Jeg fik ikke taget mig sammen til at bestille brik fra Eins mobil. Kan man bare starte ladning via APP? 

Påtænker at prøve på vejen hjem fra Spanien på en Ionity lader, hvis det passer nogenlunde med ultra lav batteri stand, så vi kan få noget smæk på raketten i en fart. Der ligger en del Ionity laderer på ruten.

Fsch
Fsch Jul 17 '20
Citat fra RUNE2 Nogen der ved om Eins Mobil virker hos Ionity 350kW i Tyskland? Ifølge Eins app'en koster det kun godt 30 cent/kWh,dvs. ca. det samme som SuperCharger, så det kunne være fint med flere lyn-lademuligheder uden at blive flået. Ionity tager jo 0.77 EUR / kWh, hvis man betaler til dem direkte.

Hvor har du set at prisen kun 30 cent / kWh? I min app viser den at Ionity her hjemme og i tyskland koster 80 cent / kWh.

RUNE2
RUNE2 Jul 18 '20
Quote from Fsch
Citat fra RUNE2 Nogen der ved om Eins Mobil virker hos Ionity 350kW i Tyskland? Ifølge Eins app'en koster det kun godt 30 cent/kWh,dvs. ca. det samme som SuperCharger, så det kunne være fint med flere lyn-lademuligheder uden at blive flået. Ionity tager jo 0.77 EUR / kWh, hvis man betaler til dem direkte.

Hvor har du set at prisen kun 30 cent / kWh? I min app viser den at Ionity her hjemme og i tyskland koster 80 cent / kWh.

Det her ligner da en ionity lader. 

MOS
MOS Jul 18 '20

Ægte tysklandsk Google translight undersættelse for the win :D

HrMogensen
HrMogensen Jul 19 '20
Lige kommet hjem fra Tyskerferie og der fravalgte jeg netop Ionity fordi det var for dyrt...?